Vraagjes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagjes

Hallo allemaal,

ik ben 20 jaar en ongeveer 1.74m lang, maar ik weeg slechts 59kg. Nu weet ik niet of dit extreem laag is voor mijn lengte maar ik ben gewoon heel mager. Om deze reden ben ik dus eens wat serieuzer gaan zoeken naar manieren om aan te komen. Ik at op zich al nooit weinig en sporten deed ik niet, dus ik denk dat als ik aan wil komen ik HEEL veel moet gaan eten. Nu heb ik een lijstje gemaakt met dingen die ik per dag op eet (hoelaat ik alles eet is helaas door school/werk enz nogal verschillend).

- 5 boterhammen (300kcal)
    - 2 pindakaas (200kcal)
    - 2 kipfilet (80kcal)
    - 1 jam (40kcal)
    - 1 whey shake (100kcal)
    - 3 glazen melk (270kcal)
    - 2 glazen chocomel (300kcal)
    - avondmaaltijd (heel verschillnd, af en toe gezond af en toe ongezond, 700kcal)
    - 100gram pinda's/noten (600kcal)
    - 500gram kwark (250kcal)
    - 2 glazen frisdrank (200kcal)
    - 150gram tonijn (300kcal)
    Totaal 3340kcal.

Ik heb dit een aantal dagen geprobeerd en de kwark en pinda's is niet zo'n probleem, echter krijg ik de tonijn niet weg dus die zal er echt uit moeten. Dan kom ik nog maar op 3000kcal uit. Dat lijkt me niet genoeg voor mij dus ik zou er graag nog iets zoals pinda's bij doen, dus iets wat snel Kcal oplevert zonder dat het erg vult of veel werk is om klaar te maken/mee te nemen.

Verder vraag ik me af hoe het zit met vetten en koolhydraten. Welke van de 2 is nou goed om aan te komen, of zijn ze allebei niet slecht? Volgens mij heb ik veel KH en weinig vet erin zitten op dit moment.

Overigens fitness ik nu ook 2-3x per week, en gebruik daarbij ook creatine. Ik weet dat supplementen geen wondermiddelen zijn maar het levert voor mij ook extra motivatie op.

700 kcal kom je niet zomaar aan als t schoon is. Wat eet je zoals s'avonds? Als t pizza is ja oké dan wel, maar daar zul je niet op groeien. Rijst, kip, koolvis, aardappels, spaghetti en groentes daar moeten je avondmaaltijden uit bestaan. Verder mis ik ook kh in de ochtend zoals brinta / havermout. Want ik neem aan dat je die 5 boterhammen minstens door de dag heen eet op school. Waar is je ontbijt dan? En meer (choco)melk voor de kcal: melk is goed voor elk(Y)
    I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Mijn ontbijt zijn 2 van die 5 boterhammen en 2 glazen melk (en de whey shake). Dat kan idd nog wel wat aangevuld worden. Verder heb ik de avondmaaltijden niet echt in de hand, maar ik eet idd regelmatig pizza en friet. Eigenlijk beide 1x per week denk ik. Verder eet ik of aardappele/groente/vlees of dingen als spaghetti met gehakt en saus of chinees. Ook regelmatig kant en klaar maaltijden omdat ik om 6u moet werken en niet altijd tijd heb om een hele maaltijd te maken.

En ik snap dat je op een pizza niet echt zal groeien, maar ik ben dus van plan om ook in vet aan te komen. Kan ik dan niet beter rond de 3500kcal gaan zitten van gezonde dingen, aangevuld met minder gezonde dingen? Als ik alleen gezonde dingen ga eten wordt het lastig om op 3000 te komen denk ik.

Comment

Originally posted by ChaosX View Post
        Mijn ontbijt zijn 2 van die 5 boterhammen en 2 glazen melk (en de whey shake). Dat kan idd nog wel wat aangevuld worden. Verder heb ik de avondmaaltijden niet echt in de hand, maar ik eet idd regelmatig pizza en friet. Eigenlijk beide 1x per week denk ik. Verder eet ik of aardappele/groente/vlees of dingen als spaghetti met gehakt en saus of chinees. Ook regelmatig kant en klaar maaltijden omdat ik om 6u moet werken en niet altijd tijd heb om een hele maaltijd te maken.

En ik snap dat je op een pizza niet echt zal groeien, maar ik ben dus van plan om ook in vet aan te komen. Kan ik dan niet beter rond de 3500kcal gaan zitten van gezonde dingen, aangevuld met minder gezonde dingen? Als ik alleen gezonde dingen ga eten wordt het lastig om op 3000 te komen denk ik.
        is niet zo moeilijk hoor zit ik zo aan:
        hier een voorbeeld:
        sochtents

koolhydraten met eiwitten: havermout met kaneel, rozijnen, dextro en melk.
        daarnaast nog of dr voor een eiwittenshake.

volgende maaltijd eiwitrijk: iets van kip/eieren ofzo op brood bijv.

volgende maaltijd eiwitten/vetten groentes ofzo met nootjes of kwark met nootjes.

hier mijn massa makende shake: 2scheppen whey, fruit naar keuze met melk en 1pakje ongeklopte slagroom hierna ga ik op de fiets en ga ik na 1uur van dit gehad te hebben trainen

tijdens de training werk ik 1pak volle chocomelk weg.

na training verschild: dextro of colaflesjes(die snoepjes) en banaantje ofzo

thuis aangekomen avond eten dus aardappelen/groentes/vlees of kip

en savonds nog 500g kwark met nootjes

over de dag veel water drinken en wat melk bij maaltijden

zo ffies snel neergezet.
        Calisthenics / Street workout

Comment

Als je wil weten of je teveel KH of vet eet moet je de EKV waardes van de producten uitrekenen. Die vind je op de verpakking en anders raadpleeg je ze op een site zoals Voedingswaarden overzicht, de voedingswaarde van producten
          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ok ik heb mijn schema nog wat aangepast waardoor ik nu wel boven de 4000kCal uit kan komen per dag. Niet alles wat ik eet is echt ideaal voor fitness maar ik lees ook op verschillende sites dat je als absolute beginner gewoon VEEL moet eten. Liever junkfood dan niks, en dat is op mij dan zeker van toepassing..

Ochtend, 9u:
            2 boterhammen met jam
            100gram muesli
            35gram whey
            400ml melk
            Middag, 12u:
            3 boterhammen, 1 pindakaas 2 kipfilet
            400ml chocomel
            Middag, 2u:
            500gram kwark (komt veel handiger uit dan savonds voor mij)
            Middag, 5u:
            Avondmaaltijd, heel verschillend
            400ml frisdrank
            Avond, vanaf 8u:
            200gram haring
            100gram pinda's
            Ong. om de dag nog een schaal vla van 300ml

Ik heb dit op die site ingevuld en kom op het volgende uit:
            kCal: 4130
            Eiwit: 239g
            Koolhydraten: 430g
            Vet: 163g

Nu dit maar eens een maand ofzo volgen en kijken of er al wat is bijgekomen.

Comment

Ik ben niet zo een voorstander om junkfood te eten om aan je kcals te komen. Je zit hoog genoeg in eiwitten en zeker in vetten.

Ipv van frisdrank zou je ook sinaasappelsap kunnen nemen. Krijg je ongeveer evenveel kcals binnen en heb je ook nog wat vit c etc binnen. Het beste drink je dit rond/tijdens je training.
              Verder is je eten nog wel vrij clean.
              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X