Algemene Voeding Vragen II

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Algemene Voeding Vragen II

Laatst was er hier een topic waar je snelle vragen over voeding kon vragen zonder zelf een topic aan te maken. Super handig maar die is opeens verdwenen. Aangezien ik een vraag heb dacht ik dat dit wel slim zou zijn, mocht het niet werken dan is dat maar zo.

Sochtends eet niemand bijvoorbeeld muesli door de simpele suikers die erin zitten, maar bij de brinta gooien jullie wel rozijnen/bananen/dextro.
    Wat is dan het verschil als je simpele suikers bij je complexe koolhydraten (brinta) gooit? dan is muesli echt niet zo anders in mijn ogen, of toch niet?

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...ng-vragen.html

en hij is er weer...

Comment

in muesli zit simpele suiker ofwel sucrose (50% glucose en 50% fructose). Dat is heel wat anders als bananen, rozijnen of zelfs dextro (WTF dextro door je ontbijt).

bananen en rozijnen bevatten ten eerste veel vitaminen, vezels en mineralen en andere dingen die goed voor je zijn. De Gi van bananen en rozijnen ligt vele malen lager als die van simpele suikers of dextrose. Ik eet altijd wel een banaantje bij het ontbijt in mijn shake. (als je het fijne wil weten van bananen of rozijnen, dan google he gewoon even op deze termen in combinatie met gezond of gezondheid. dan zul je vast wel wat sites vinden die je relevante info geven).

Dextro vind ik persoonlijk een minder geschikte keuze bij je ontbijt. Het is misschien ietsje beter als normale suiker (het is 100% glucose), maar voor de rest zou ik het zeker niemand aanraden bij zijn ontbijt te nemen.

De suikers (zitten meestal in krokante muesli) die in muesli zitten voegen niets belangrijks toe aan de muesli. Het zijn gewoon loze kcal waar je lichaam verder geen hol aan heeft. Het rooft zelfs vitamines uit je lichaam (die je lichaam gebruikt of de suikers af te breken), etc.

Er zijn ook soorten muesli waar nauwlijks suikers inzitten. die zijn natuurlijk wel gewoon goed.
      Last edited by dynobet; 05-09-2010, 11:46.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Je moet brinta gewoon door je melk heen roeren (warme melk ff in magnetron op max 2,5minuut ofzo dan brinta erdoor dat het lekker dik is 1minuutje laten staan en smullen maar!!! ik ben er serieus aan verslaafd liefst eet ik niks anders :$

Comment

ja dat snap ik martardt maar dat was de vraag niet haha. maar bedankt voor de info.

@dyno: dankjewel voor de uitleg daar zocht ik al heel lang naar, want ik eet normaal gigantisch veel brinta sochtends met whey en rozijn of een banaan, maar muesli vind ik eigenlijk wel heel lekker.
          Nu heb ik zon zak gekocht van de euroshopper (1kg 2 euro) en daar zitten geen suikers bij toegevoegd (geen krokante muesli), maar wel kleine beetjes suiker bij het proces van het maken van bijvoorbeeld de cornflakes die er (heel weinig) doorheen zitten.
          Die muesli is goed om te eten af en toe denk ik?

En dextro is toch 100% glucose? dus evenredig aan (kristal-)suiker?

Comment

kristalsuiker is sacharose/sucrose (wat dynobet al zei) 50%fructose - 50%glucose
            Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

oz o, dus dextro is slechter (in de zin van makkelijker opneembaar). omdat kristalsuiker ook deels fructose is.

Comment

kristalsuiker is slechter voor je als dextrose.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post

Er zijn ook soorten muesli waar nauwlijks suikers inzitten. die zijn natuurlijk wel gewoon goed.
                  Zonnatura? Biorganic?
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                    Zonnatura? Biorganic?
                    euroshopper? is evengoed als die 'bio'-zooi, die zijn alleen gluten vrij maar niet suikervrij (iniedergeval die van zonnatura).
                    OF heeft iemand suikervrije gezien?

Comment

Hey, ik heb een vraag over noten:
                      Als ik een dag naar univerwsiteit moet dan heb ik soms geen zin om allemaal dingen te bakken om mee te nemen en neem ik onder andere een doosje cashewnoten mee. Die eet ik dan soms binnen 1 keer op (170 gram) en zie dit als een maaltijd (eve snel wegwerken) is dit gezond?

Comment

lijkt mij dat je dan in 1 keer vooral veel vetten en eiwit naar binnen werkt ipv verspreid over verschillende maaltijden. Maar of dat nou echt zo'n ramp is vraag ik me af.

Comment

het is wel zo dat ik verschrikkelijke opstipatie krijg door al dat vet in 1 keer weg te werken, daarom doe ik tegnwoordig de ene helft voor college en de andere helft erna!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X