hoeveel eieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

2 uur niet eten voordat je gaat sporten....waarom niet?

Geen extra eiwit nodig

Krachtsporters hebben geen speciale eiwitrijke voedingsmiddelen of preparaten nodig. De gemiddelde voeding in Nederland bevat al meer eiwit dan wordt aanbevolen. Bovendien eten sporters meer omdat ze meer energie verbruiken. En met deze grotere hoeveelheid voedsel krijgen ze ook meer eiwitten binnen.

Ben ik het ook niet mee eens. Een bb heeft wel meer eiwitten nodig. denk niet dat een bb genoeg aan eiwitten heeft die in het ''normale'' voedingspatroon van een sporter zit. Een kt heeft nou eenmaal meer eiwitten nodig als een fietser, een zwemmer.... een duursporter in het algemeen.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

6/8 eieren per dag met eigeel eet ik normaal, en heb geen last van hoge cholesterol.

Comment

Dat advies is afhankelijk van welke sport iemand beoefent. De gemiddelde tenniser en voetballer heeft inderdaad niet meer eiwitten nodig. Een bodybuilder is een "Extreme" waar men voor het gemak nooit rekening mee houdt met dat soort uitspraken. Daarnaast laat het voedingscentrum de gemiddelde persoon genoeg koolhydraten laat eten voor een duursporter. Why? Heel veel mensen spenderen merendeel van hun dag zittend op het werk of in de avond voor de pc/gamestation/tv etc. Heel wat anders dan duursporters die hun spierglycogeen daadwerkelijke legen en de koolhydraten dus opmaken. Waarom zou een couch potato zoveel carbs moeten eten? Kunnen ze beter wat meer eiwitten weg gaan werken en wat meer vetten.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          filmpje laat precies zien dat alle slechte dingen die men over eieren en vetten denkt eigenlijk toebehoort aan bewerkte suikers waar men zich in hedendaagse maatschappij mee vol propt. maar schijnbaar is dat filmpje een beetje over je heen gegaan met al die moeilijke woorden.

Hoe ik weet dat voedingscentrum vol staat met achterhaalde info? Verdiep je eens zelf in de materie. Ga op zoek naar de laatste artikelen en onderzoeksresultaten. Dan zul je vanzelf zien hoe belabberd de voeding en sport kennis hier in nederland is.
          Stelt het filmpje dat 'bewerkte suikers waar men zich in hedendaagse maatschappij mee vol propt' de oorzaak zijn van hypercholesterolemie ?

Van overgewicht, akkoord. Maar hoe overmatig gebruik van mono- en disachariden kan leiden tot hypercholesterolemie kan ik zo niet beredeneren.

Ik heb genoeg gegoogled m.b.t eieren en cholesterol. Je vindt veel onderzoeken die elkaar tegenspreken. Ben benieuwd welke artikelen en onderzoeksresultaten jij bedoelt.

Comment

Originally posted by Ashley View Post
            2 uur niet eten voordat je gaat sporten....waarom niet?
            Een volle maag studeert niet graag.

Geen extra eiwit nodig

Krachtsporters hebben geen speciale eiwitrijke voedingsmiddelen of preparaten nodig. De gemiddelde voeding in Nederland bevat al meer eiwit dan wordt aanbevolen. Bovendien eten sporters meer omdat ze meer energie verbruiken. En met deze grotere hoeveelheid voedsel krijgen ze ook meer eiwitten binnen.

Ben ik het ook niet mee eens. Een bb heeft wel meer eiwitten nodig. denk niet dat een bb genoeg aan eiwitten heeft die in het ''normale'' voedingspatroon van een sporter zit. Een kt heeft nou eenmaal meer eiwitten nodig als een fietser, een zwemmer.... een duursporter in het algemeen.
            Sorry, vind dit niet echt overtuigend. De NL voeding is idd eiwitrijk, als jij spiermassa wenst ga je dus een kcal overschot creeeren waardoor je automatisch meer (lees genoeg) eiwit binnenkrijgt om dit te realiseren.

Comment

Dat filmpje geeft al aan dat alle onderzoeken als basis een foutief onderzoek uit de jaren '80 gebruikt. Door dat onderzoek te ontkrachten is meteen zo'n beetje elke onderzoek mbt eieren en chloresterol niet meer geldig.

Eieren en vetten zijn niet de oorzaak van hart- en vaatziekten. En ook niet van andere problemen door slechte verhoudingen in de chloresterol. Er wordt zeer duidelijk uitgelegd, met tekeningen en alles, dat bewerkte suikers de oorzaak van die problemen zijn.

hypercholesterolemie is daarnaast meer een erfelijke kwaal. dus dat kun je niet echt een oorzaak aan toekennen. maar inname van te veel bewerkte suikers vergroot zoals altijd de kans dat een erfelijke kwaal ook daadwerkelijk voorkomt.

Er komen genoeg bronnen voorbij in die docu.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                Dat advies is afhankelijk van welke sport iemand beoefent. De gemiddelde tenniser en voetballer heeft inderdaad niet meer eiwitten nodig. Een bodybuilder is een "Extreme" waar men voor het gemak nooit rekening mee houdt met dat soort uitspraken. Daarnaast laat het voedingscentrum de gemiddelde persoon genoeg koolhydraten laat eten voor een duursporter. Why? Heel veel mensen spenderen merendeel van hun dag zittend op het werk of in de avond voor de pc/gamestation/tv etc. Heel wat anders dan duursporters die hun spierglycogeen daadwerkelijke legen en de koolhydraten dus opmaken. Waarom zou een couch potato zoveel carbs moeten eten? Kunnen ze beter wat meer eiwitten weg gaan werken en wat meer vetten.
                Nog meer vetten ? Ze adviseren al 20-40 en%. Overigens heeft een couch potato natuurlijk een stuk minder kcal nodig dan een bodybuilder dus ik denk dat het wel meevalt met 'zoveel carbs' zoals jij stelt.

Comment

Zal het filmpje nog eens kijken als ik tijd heb

Comment

Originally posted by Travis Bickle View Post
                    Een volle maag studeert niet graag.

Ja misschien als je marathon loopt. Aangezien ik het vanuit een bb perspectief bekijk vind ik het onzin(misschien niet juist, maar zo bekijk ik het wel)

Sorry, vind dit niet echt overtuigend. De NL voeding is idd eiwitrijk, als jij spiermassa wenst ga je dus een kcal overschot creeeren waardoor je automatisch meer (lees genoeg) eiwit binnenkrijgt om dit te realiseren.
                    Was het maar zo simpel....kcal overschot ben ik met je eens, aangezien we hier op een bb forum zitten is het imo van belang dat je je kev anders aan moet passen als een gemiddelde sporter.
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Was het maar zo simpel....kcal overschot ben ik met je eens, aangezien we hier op een bb forum zitten is het imo van belang dat je je kev anders aan moet passen als een gemiddelde sporter.
                      Als je wat beter zoekt stellen ze ook dat mensen die zware spierarbeid verrichten wat meer eiwit nodig hebben.

Overigens wil ik hier niet te boek staan als iemand die heilig gelooft in wat het Voedingscentrum stelt. Ik vind ze ook wat laf m.b.t. de bovengrens voor eiwitten.

Ik zeg alleen dat ik het een betrouwbaardere bron vindt dan zomaar iemand op een fitness / bodybuilding forum.

Comment

20-40% vet is inderdaad meer dan genoeg.
                        maar kijk eens naar de eiwit/koolhydraat balans. Iemand met een kcal van 2000-2500kcal zit al rap aan 300-350gr koolhydraten. Dat is gewoon veel te veel. Zelfs voor gemiddelde sporters. Daar tegenover stellen ze dan een schamele 100-125gr eiwitten. Dat vind ik te krom voor woorden :S

Comment

tientallen studies in de laatste 10 jaar hebben geconcludeerd dat cholesterol in eieren slechts een klein en onbeduidend klinisch effect heeft op het bloedcholesterol. Dietisten worden ook al sinds enkele jaren geschoold naar deze nieuwe inzichten. Toch zijn ze nog erg voorzichtig en wordt er gesteld dat men zonder problemen een ei per dag kan nemen ( zeven per week).

Tig studies toonden echter aan dat cholesterol in voeding maar weinig impact heeft op het bloedcholesterol van mensen. Het lichaam heeft een mechanisme waarmee het reguleert hoeveel cholesterol het benodigt en dus opneemt uit voeding.

Ook blijkt dat verzadigde vetten een veeeeeeel grotere impact hebben op je cholesterol gehalte. In 100g hele eieren zit overigens 2.5g verzadigd vet, en 7.5g onverzadigd.

verzadigd vet verhoogt zowel je ldl als je hdl cholesterol. Onverzadigd vet verhoogt je hdl en verlaagt je ldl cholesterol. Het gehalte onverzadigd vet in eieren is vele malen groter als het verzadigde vet.

Verder betekent een hoog cholesterol niet automatisch dat je een gezondheidsrisico loopt (vaak wel). Het gaat om de verhouding tussen de verschillende soorten cholesterol en de concentraties van je trigliceriden in je bloed.

je hebt bijvoorbeeld verschillende soorten LDL cholesterol: LDL wordt op grond van het type vaak in twee categorieën gescheiden: het "small dense LDL" (patroon B) en het "large buoyant LDL" (patroon A). Van small dense LDL (sdLDL) is bekend dat het geassocieerd is met een verhoogde kans op de ontwikkeling van hart- en vaatziekten.

je loopt pas een verhoogd risico op hart en vaatziekten als je:
                          Een combinatie van hoge concentraties "small dense LDL", lage HDL-waarden en verhoogde triglyceriden concentratie in je bloed hebt.

Eieren verhogen je totaal cholesterol nauwlijks. Je hebt verschillende soorten cholesterol, en eieren verhogen HDL en verlagen je LDL wat goed is.

En zelfs met een verhoogd cholesterol hoeft er niet meteen iets slechts aan de hand te zijn. pas als je alle verschillende soorten cholesterol waarden weet + de concentratie triglyceriden in het bloed kun je definitieve conclusies trekken.

Ps. ikzelf eet soms maanden lang 6 eieren per dag. En dan heb ik er een tijdje geen zin meer in en dan stap ik over op blikken tonijn met een uitje, theelepeltje sambal, 25ml balsamico azijn en een eetlepel olijfolie.
                          Last edited by dynobet; 06-11-2011, 19:48.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

meer eieren per dag eten was ik sowieso al van overtuigd dat prima kon met name door dit forum maar aangezien niemand maximum geeft ga ik er dus ook geen rekening houden met nieuwe schema. tnx allemaal

Comment

Originally posted by Travis Bickle View Post
                              Als je wat beter zoekt stellen ze ook dat mensen die zware spierarbeid verrichten wat meer eiwit nodig hebben.

Overigens wil ik hier niet te boek staan als iemand die heilig gelooft in wat het Voedingscentrum stelt. Ik vind ze ook wat laf m.b.t. de bovengrens voor eiwitten.

Ik zeg alleen dat ik het een betrouwbaardere bron vindt dan zomaar iemand op een fitness / bodybuilding forum.
                              dat zou ik graag beter beargumenteerd zien.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X