Zittend werk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zittend werk

Ik heb het idee dat ik mijn kcal's helemaal niet verbruik tijdens het uitvoeren van kantoor taken enz.

En aangezien ik doordeweeks pas in de avond train weet ik niet hoe ik mijn kcal's het beste kan verdelen.

En op dagen dat ik niet train lijkt het me al helemaal nutteloos om veel te gaan eten.

Tips?

Als je bang bent dat je niet genoeg kcal verbrand op een dag ga je ervoor in de ochtend toch hardlopen? je voelt je lekkerder op je werk en je hebt calorieën verbrand.
    BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
      Ik heb het idee dat ik mijn kcal's helemaal niet verbruik tijdens het uitvoeren van kantoor taken enz.

En aangezien ik doordeweeks pas in de avond train weet ik niet hoe ik mijn kcal's het beste kan verdelen.

En op dagen dat ik niet train lijkt het me al helemaal nutteloos om veel te gaan eten.

Tips?
      Je gebruikt altijd je basis behoefte.
      Dat is gemiddeld minimaal zo'n 120gram glucose voor je hersenen alleen al.
      Daarnaast heb je voldoende nodig voor je fysieke inspanningen. Op dagen dat je traint heb je dus meer nodig dan op dagen dat je niet traint.
      Bij krachtsporters is de insulinegevoeligheid hoger dan normaal, 24uur na de trainig is de insulinegevoeligheid nog steeds tenminste 15% hoger.
      Dus is het nog steeds niet slecht om voldoende koolhydraten binnen te krijgen.
      De eiwitsynthese verhoogt enorm door krachtraining, ook dat blijft tenminste 24uur lang. Dus ook voldoende aanvoer van eiwitten is van belang.

De vraag is dan op niet-trainingsdagen, wat is veel eten.
      Maar ook wat is voldoende.
      Op niet trainingsdagen heb je een iets lagere behoefte aan carbs, je hoeft immers geen extra inspanning te leveren. De voorraden in de spieren blijven redelijk hoog.
      Als je op hersteldagen 2400cal nodig hebt voor voldoende herstel, groei en voldoende energie dan hoef je idd geen 3000 cal te eten. Het overschot houdt immers alleen maar je vet op peil of brengt het wat omhoog. Dus voegt niets goeds toe verder. Dus wat cal minder op rustdagen is niet zo'n groot probleem.

Je eten op trainingsdagen, je kan het beste opbouwen naar de training toe. Je hebt ook idioten die denken dat het niets uitmaakt, maar goed, die tanken waarschijnlijk met de auto ook pas nadat ze een flink stuk gereden hebben, het maakt immers niets uit wanneer de energie geleverd wordt,....
      Het is heel eenvoudig; op een lege tank kan je niet rijden. Dus geen energie opgeladen gedurende de dag betekent simpelweg weinig presteren.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Training Niels View Post
        Als je bang bent dat je niet genoeg kcal verbrand op een dag ga je ervoor in de ochtend toch hardlopen? je voelt je lekkerder op je werk en je hebt calorieën verbrand.
        Dit is een erg goede optie om te doen.
        Je verbrand wat vetten en je houdt je stofwisseling/energieverbruik hoog.
        Half uurtje cardio/hardlopen voor je naar je werk/school gaat is al zat.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X