Voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema

Een goedendag,

Was al een topic begonnen alleen aangezien ik geen mogelijkheid zie om deze te wijzigen/ aan te passen is dit een betere.
    Heb een excel bijgevoegd met tabbladen.

Tabblad 1: Dit zou mijn toekomstige voedselschema moeten worden. Er moeten nog een aantal dingen aangepast worden echter en hierbij vraag ik jullie hulp.

Tabblad 2: Hier vul ik mijn avondeten in, ben gisteren begonnen. ZO hebben jullie een beetje een idee wat ik eet/ga eten bij mijn avondeten.

Tabblad 3:Mijn sporturen.

Tabblad 4: Opmerkingen en vragen.

Ik zou graag wat advies willen over wat ik nog zou kunnen/moet veranderen etc.

ps. mijn vetpercentage klopt nog niet!

Bvd!
    Attached Files
    Last edited by brammiej-017; 02-10-2010, 16:27.

Ik weet niet of je schema incompleet is... of ik scheef kijk. Lijkt alsof je onderhoud 3300kh is... en je maar 2000 binnenkrijgt zo.

Stroopwafel moet er iig uit. Vruchtensappen ook. En als het kan geen aardappelpuree. da's troep. Tenzij je het zelf maakt door gekookte aardappels te mashen.

Probeer 30 40 30 aan te houden qua percentages energie.
    begin met 2,5x je gewicht aan grammen eiwit binnen te krijgen. 195 gram eiwitten dus. Dan aanvullen tot 30% van je energie van vetten komt. Rest mag dan koolhydraten zijn.

Verder zou ik proberen om tijdens het trainen flink te blijven drinken. Zodat je niet ineens een hele lading water erna hoeft te drinken. 1L drinken het sporten bijv.

Het lijkt nu alsof je na het avondeten helemaal niks meer eet. Klopt dat?
    Fear is the mind killer

Comment

Ik weet niet of je schema incompleet is... of ik scheef kijk. Lijkt alsof je onderhoud 3300kh is... en je maar 2000 binnenkrijgt zo.

Zit nu aan 2009 calorieen, dit zonder avondeten.
      Stroopwafel moet er iig uit. Vruchtensappen ook. En als het kan geen aardappelpuree. da's troep. Tenzij je het zelf maakt door gekookte aardappels te mashen.

aardappelpuree is gewoon gemasht van aardappels. Waarom zijn vruchtensappen slecht? Ook als het puur geperste vrucht is?

Probeer 30 40 30 aan te houden qua percentages energie.
      begin met 2,5x je gewicht aan grammen eiwit binnen te krijgen. 195 gram eiwitten dus. Dan aanvullen tot 30% van je energie van vetten komt. Rest mag dan koolhydraten zijn.

2.5x 78 kg = 156 gram eiwitten ofwel 18 %, dit is niet 30 40 30
      Is het dan 30 Koolhydraten, 40 Eiwitten, 30 vetten of..??
      Verder zit ik nu op 2009 calorieen, zonder avondeten.

Het lijkt nu alsof je na het avondeten helemaal niks meer eet. Klopt dat?

Dit klopt, suggesties?

Comment

het is eiwit, kh, vet -> 30,40,30

Zoals ik zei... zelfgemaakte aardappelpuree kan prima... maar uit een pakje is zooi. Vruchtensap is veel suikers. Je wil sowieso niet al te veel fruit eten. Liever meer groentes.

Neem nog iets wat langzame eiwitten levert voor je gaat slapen. Bakje kwark met een handje noten bijvoorbeeld.
        Fear is the mind killer

Comment

Oke, zal mijn voedingsschema wat aanpassen, verder een paar vraagjes.

Wat voor kwark? ''Puur'' of is bijvoorbeeld van die Danio(ofzoiets) ook goed. Verder train ik best laat (zie schema) en ik pak na mijn training altijd nog koolhydraten (waxy maize) en whey isolaat, is dit goed?
          Ik moet nog even whey kopen voor in de ochtend dus dat komt ook wel goed.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X