Pesto

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pesto

Eet iemand hier pesto? (pesto rood ook)
    Het is superlekker en er zitten veel goede vetten in en voorderest alleen maar kruiden, klein beetje zout (kan echt wel) en 5% italiaanse kaas.
    Het maakt alles veel lekkerder, zoals een boterham met kipfilet en tomaat.
    Maar toch zie ik hier niemand dit eten, waarom?

Pesto

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

Pesto saus

Pesto is een Italiaanse delicatesse, die hoofdzakelijk bestaat uit olie, gescheurde basilicumblaadjes, pecorino of Parmezaanse kaas, en (gemalen) pijnboompitten. Sommige varianten, tapenades, bevatten ook olijven. Het product is smeuïg en heeft textuur. Enkele varianten zijn de pesto genovese (uit Genua ) en de pesto rosso (met zongedroogde tomaten als hoofdingrediënt).
    Pesto is sinds enkele jaren een populaire saus in Nederland en België. Toepassingen: op toast, in pastagerechten, over Carpaccio (dungesneden rauwe ossenhaas) en kip, als smaakmaker in salades en op pizza of broodjes.
    Pesto wordt vaak verward met of ondergebracht bij de tapenades. Pesto is doorgaans fijner van structuur en wordt bijna altijd gemaakt met basilicumblaadjes.
    Doordat pesto veel basilicum bevat, bevat het ook de gentoxische, mogelijk kankerverwekkende stoffen estragol, methyleugenol en safrol. Het voedingscentrum adviseert om die reden om matig te zijn met het gebruik van pesto.

Misschien daarom? Bron:Pesto - Wikipedia
    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by maxime View Post
      Eet iemand hier pesto? (pesto rood ook)
      Het is superlekker en er zitten veel goede vetten in en voorderest alleen maar kruiden, klein beetje zout (kan echt wel) en 5% italiaanse kaas.
      Ligt er maar net aan welke je hebt. Als je echt originele hebt wel, maar als je die in een potje koopt is de kans groot dat er dingen als aardappelzetmeel aan toegevoegd zijn.

Originally posted by maxime View Post
      Maar toch zie ik hier niemand dit eten, waarom?
      Zie jij alles wat iedereen hier eet?

Originally posted by Waterpoloboy View Post
      Pesto

(...)

Misschien daarom? Bron:Pesto - Wikipedia
      Er zijn veel verschillende soorten pesto. De traditionele groene bevat inderdaad veel basilicum, maar er zijn ook andere varianten (met als hoofdingrediënt tomaten, of rucola, of ....).
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Hmm, in dat potje zit vrijwel geen troep, is aadappelzetmeel slecht?

Comment

Je zal er niet aan doodgaan, maar het hoort gewoon niet in pesto thuis. En ik eet niet graag dingen, waar dingen in zitten die er niet in die dingen thuis horen (vat je hem nog? ). Zoals dextrose in kipfilet, maltodextrine in groene thee... Hoort gewoon niet .
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

volgens mij is die groene pesto ook te vet. Veel olie en noten. Misschien wel goede vetten;...desalniettemin een echte kcal bom
            You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
              volgens mij is die groene pesto ook te vet. Veel olie en noten. Misschien wel goede vetten;...desalniettemin een echte kcal bom
              ? boeie, daar doe je het toch voor?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X