Wat moet ik eten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat moet ik eten?

Heej,

ben nieuw hier en zit al een tijdje met een probleem vanwege mijn school moet ik al om half 7 de deur uit en heb vaak geen tijd om uitgebreid te ontbijten en ik krijg brood 's ochtend gewoon niet mijn strot door XD maar voor de ochtend wilde ik brinta classic proberen maar verder weet ik niet wat ik moet eten heeft iemand tips en 's avonds eet ik gewoon wat de pot schaft meestal gewoon aardappel vlees en groente heb van kwart over 8 tot half 4 lessen met 2 keer 20 minuutjes pauze iemand een tip wat je snel in de pauze kan nemen en voor na school nog iets om de verleiding te weerstaan.
    wil natuurlijk wat afvallen ben vrij dik en ik dacht dat het vooral aan mijn onregelmatige stijl van eten kwam dus vandaar vraag ik hulp van jullie in

Lengte: 1,67
    Gewicht: 66
    Leeftijd: 14

hoop snel iets te horen alvast bedankt
    Last edited by Sam1100; 12-10-2010, 21:10.

Ten eerste: Welkom!

Ik begin mijn dag altijd met 50gr brinta, 40 gr whey en 500ml volle melk. Dat is +- 500-550 kcals. Op school zou je evt het zelfde kunnen nemen of kwark, blikje tonijn, brood met beleg en ja.. wat kan je nog meer nemen.. erg veel.

kzou wel een schatting maken van je avond eten qua kcals enzo.. zodat je daaromheen je schema kan aanpassen.

Comment

ik ga nu even uit van het ergste:

Avondeten
      biefstuk 250 gram 288 kcal
      wortels 200 gram 64 kcal
      aardappels 50 gram 53 kcal (weet niet of dit voor gebakken of gekookte zijn ik eet in ieder geval gebakken)
      soms na het eten een bakje vanille vla 200 ml 134 kcal
      wij koken eigenlijk altijd met boter van blue band
      Totaal denk rond de 700 kcal

Ontbijt
      brinta (70 gr brinta classic en 440 ml magere melk) 440 kcal
      Totaal 440 kcal

Lunch
      ben ik nog niet echt over uit graag nog wat meer tips het liefst iets makkelijks wat je snel kan opeten en het liefst ook een beetje gezond is

Tussendoor
      ik neem al 1 appel mee naar school misschien nog wat tips
      Totaal 50 kcal

Drinken
      drink minstens 2 liter water en meestal ook 1 a 2 glazen van dat spa fruit light
      Totaal 2 (grote glazen) spa fruit 30 kcal

Alles bij elkaar: 1220 kcal (dan moet de lunch nog erbij komen)

Mijn beweging
      's ochtends eigenlijk niet alleen naar de bushalte lopen op school heb ik op donderdag en vrijdag vrij intensieve gym en ik ga bijna elke dag een dik halfuur met de honden naar het park hardlopen voorderest doe ik voor het slapengaan sit-ups en heb gewichten voor mijn armen ben ook aan het opdrukken maar dat kan ik echt totaal niet misschien doe ik het verkeerd maar haal nu maar de 30 hoogstens 40 met veel moeite (iemand tips???)

Comment

dit gaan de mensen echt als een vlut schema zien,

tips:
        voedingsschema maken volgens de sticky's, de eiwitten koolhydraten en vetten ook tellen.
        Bereken je onderhoud. Zoek even op google de 40 30 30 verhouding. Tijdens pauze: tonijntje is toch lekker?,granenrepen ofso.
        Geen spa light meer drinken, in frisdranken zitten veel suikers not good! En zo te zien eet je veels te weinig

Comment

Hier mijn voedingsschema zoals jullie vroegen (zie bestandje)
          Attached Files

Comment

bereken je onderhoud!!

Comment

Originally posted by Sam1100 View Post
              Hier mijn voedingsschema zoals jullie vroegen (zie bestandje)
              Beetje aan de krappe kant nog. Zou die drink yoghurt en leverworst eruit laten.
              Blijf vooral je zelf, er zijn al zo veel anderen.

Comment

Je hebt duidelijk nog niet de sticky's gelezen... lees die eerst ff want op deze manier kunnen wij jouw niet helpen.

Comment

Honger creëren in de ochtend kan je doen door elke morgen een beetje te oefenen. Eerst 1 snede brood naar binnen proppen, daarna 2 etc. Op gegeven moment is je eerste gedachte zodra je wakker wordt "VOER!!!??".
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Nog geen 2000 kcal. Lijkt me te weinig. Je bent 14 en ook niet de grootste, ama je groeit nog wel. En groeien kost energie. Nu wil je kennelijk afvallen dus de keuze voor een kcal tekort is te begrijpen. Maar vraag me af of dit wel zo slim is voor je groei, ik zou niet te veel onder je behoefte zitten. Zou eerder een tekort proberen te kweken via sport, maar daarvoor moet ik de experts toch vragen om het over afvallen te hebben icm groeien.

Verder zal dat buikspieren oefenen weinig opleveren. Leuk voor later misschien asl je af bent gevallen, maar het is niet geschikt voor vetverlies.

Comment

Als je 14 bent en maar 1,67 zou ik eerst even doorgroeien en dan pas massa etc opbouwen, tenzij je zeker weet dat je gestopt bent met groeien. Gewoon flink eten en groeien, en ga je over een paar jaar pas over de inhoud van streek maken

Comment

Naar mijn mening zul jij vooral moeten bulken (ja, je bent fors, maar niet direct wtf denken.) De reden is als volgt: Als jij nu gaat lijnen, zul je nog amper groeien. Zelf heb ik dit gemerkt op mijn 15e. Ik zou 1,89 worden, maar ik heb helaas een ruim half jaar min of meer gecrashed, waardoor ik nu ben blijven steken op 1.84. En zeker met jouw lengte lijkt het me niet fijn om te stoppen met groeien.

Om dan toch te voorkomen dat je echt te dik word, raad ik je aan eens dit topic te lezen. (Ik zeg je wel al op voorhand, als je nog niet zoveel snapt van voeding, dan zal het hoogstwaarschijnlijk te moeilijk zijn, en je zult eerst den zomersticky, en nog een hoop losse losse info over voeding moeten verzamelen.

Maargoed, om te voorkomen dat je te dik wordt, en ook om te voorkomen dat je stopt met groeien, lijkt het me handig als je bijvoorbeeld een week of 3 doet bulken, zodat je spiermassa aanzet, EN de lengtegroei ook niet belemmerd wordt. Vervolgens een weekje cutten om toch een klein beetje vet eraf te halen, zodat je langzaam slanker wordt.

Tot dusver de voeding, in hoeverre doe je aan krachttraining? Want anders is wat ik hierboven heb getypt zo goed als waardeloos, en zul je alsnog vetter worden van het voor 'niet trainende mensen' belachelijk grote overschot.
                        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Door trainen zul je NIET stoppen met groeien laat dat duidelijk zijn!

Eet gwn 200-300 kcals boven behoefte zodat je niet veel vet zult aan zetten en voor een lange tijd kan doorbulken.

Comment

Niet door trainen perse... Maar wel als je daardoor te laag in je kcal intake of eiwit intake komt

Trainen is dus prima... cutten niet aan te raden.
                            Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X