Voedingsschema Opstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedingsschema Opstellen

Hallo,

Allereerst wil ik mededelen dat ik nieuw hier ben en ik graag jullie reactie zou willen horen op mijn vraag.
    Momenteel ben ik één jaar aan het fitnessen (ca. 3x in de week). Ik ben in dit jaar hard vooruit gegaan, maar ik merk nu dat ik aan me plafond zit en dat is vrij frustrerend. Ik lees af en toe de forums en realiseer me steeds meer dat voeding héél belangrijk is, terwijl ik me daar nooit echt mee bezig heb gehouden. Zelf vind ik het wel erg moeilijk om een voedingsschema op te stellen en vraag jullie hulp hierbij.

Facts:
    - 21 jaar
    - 1,86 meter lang
    - 70KG (woog 72KG, maar relatie is 3 weken geleden stuk gelopen..)
    - 5% vetpercentage (gemiddeld volgens verschillende calculators)

Jaja ik weet het, een vrij slanke bouw, maar spierbouw is netjes. Voorbeeld setje Bench Press Dumbells: 8*16KG --> 8*22KG --> 8*26KG --> 8*30KG

Momenteel ben ik niet echt bezig met mijn voeding. Eet gemiddeld 7 boterhammen per dag, 's avonds warm avondeten + 200ML yogurt, voor de rest kleine tussendoortjes als chips/koek en 's avonds rond 19.00 uur sporten.

Ik heb een hele snelle stofwisseling, maar wil graag een basisschema, zodat ik me hieruit verder kan ontwikkelen en steeds professioneler bezig kan zijn met de sport (4x per week).

Ik hoop dat jullie mijn willen helpen en ik zal direct reageren op eventuele vragen/opmerkingen!
    Alvast bedankt!

Jack

Ps. Hoe staat jullie tegenover shakes/creatine in mijn situatie?

Hey Jack,

Als eerste is het belangrijk dat je het zomersticky op dit forum even doorleest. Heel erg handig voor het eventueel opstellen van een voeding schema. http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html

Verder ben ik ook nog niet echt goed in het opstellen van een voeding schema. Heb zelf hier ook een topic staan met mijn schema erin. Misschien de moeite waard om te kijken hoe ik het gedaan heb?

Ik zou de tussendoortjes zoals chips echt niet meer eten.

Het gebruik van shakes is goed, maar dan moet eerst je voeding schema helemaal in orde zijn! En gebruik zelf geen creatine, maar heb van verschillende mensen dat het redelijk goed is (mits je je aan de dosering houd). Maar heb zelf geen ervaring met creatine dus kan je daar weinig advies over geven.

Comment

Bedankt voor je reactie. Waar kan ik jouw voedingsschema vinden?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X