aspartaam

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aspartaam

Bn-ers,

Ik had vandaag een discussie met iemand die beweerde dat Aspartaam slecht voor je is. En dan niet door de mythe dat het kankerverwekkend is, maar dat het meteen opgeslagen word als vet. Het argument hiervoor was dat Aspartaam een stof is wat niet door het lichaam opgenomen kan worden en daardoor vet word. Dit zegt dus niet dat alle stoffen die niet opgenomen kunnen worden maar Aspartaam dus wel.

Afvallen en Aspartaam | Mens en gezondheid: Dieet

Dit is het enige wat ik er over kan vinden. Wat ik hier uit opmaak, is dat het alleen slecht voor je is als je geen voedingsschema hebt omdat je meer trek krijgt in koolhydraten en omdat je honger gevoel niet gestilt word.

Ik weet niet hoe betrouwbaar deze site is. Wat zijn jullie ervaringen/ kijk op dit verhaal?

Meningen zijn er over verdeeld, had een tijdje dat ik zelf erg veel crystal clear dronk en kan je vertellen dat ik geen last had van rare bijverschijnselen zoals extra trek in kh, weet ook niet waarop dat gebasseerd is? En de hoelheid die in de producten zit is eigenlijk van zo'n laag hoeveelheid dat t niet schadelijk is. Heb er zelf ook een tijd geleden een topic over geopend, kijk daar is.
    I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

oh ja, gevonden

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...aspartaam.html

Die zoekfunctie van BN werkt niet zo goed. Als je aspartaam invoerd, komen alle topics naar voren waar het in gezegd word, de titels komen niet eerst.

Of ik zoek verkeerd dat kan natuurlijk ook.

Comment

maar op zich word er in dat andere topic eigenlijk meer over de kankerverwekkende kant gepraat dan de vetop slaande werking om het maar zo te noemen. Iemand die daar nog wat over weet?

op zich met een eetschema zou je je geen zorgen hoeven maken, omdat je je koolhydraat inname toch al van te voren vastgesteld heb dus als je je er netjes aan houd is er op dat gebied geen probleem lijkt me.

Comment

Zoek in titels moet je dan aanklikken volgens mij. Maar aspartaam levert volgens mij nauwlijks kcal. Ben benieuwd naar bronnen, want volgens mij is t gewoon een fabeltje.

Comment

Originally posted by brainiac View Post
            Zoek in titels moet je dan aanklikken volgens mij. Maar aspartaam levert volgens mij nauwlijks kcal. Ben benieuwd naar bronnen, want volgens mij is t gewoon een fabeltje.
            het gaat niet zozeer om de kcal zelf, maar meer wat voor gevolg het heeft voor je honger gevoel en hoe je overige voeding verteerd word.

Ik las laatst dat alcohol ervoor zorgt dat je voedingsverteer proces prakisch gestopt word omdat je lichaam te druk is met de alcohol verwerken, waardoor het eten word opgeslagen. Wellicht dat Aspartaam net zo'n werking heeft? i don't know...

Comment

T zou best kunnen daar niet van, maar ben wel benieuwd naar bronnen. En volgens mij is apartaam echt iets van de laatste tijd en is er op dat gebied nog niet echt veel onderzoek naar gedaan. Misschien dat de grote jongens er meer van af weten?

Comment

Originally posted by STED View Post
                het gaat niet zozeer om de kcal zelf, maar meer wat voor gevolg het heeft voor je honger gevoel en hoe je overige voeding verteerd word.

Ik las laatst dat alcohol ervoor zorgt dat je voedingsverteer proces prakisch gestopt word omdat je lichaam te druk is met de alcohol verwerken, waardoor het eten word opgeslagen. Wellicht dat Aspartaam net zo'n werking heeft? i don't know...
                Van dat alcohol is onzin, het lichaam is in staat om zowel alcohol af te breken en tergelijkertijd voedsel te verteren, alcohol komt toch ook via het verteringsproces?

Het aspartaam gedeelte, aspartaam heeft nagenoeg geen kcal, hoe kan 0 kcal omgezet worden in 7 kcal vet?
                Dat het je hongergevoel ( eerder trek in) aanwakkerd komt omdat het een zoetstof is. Je hersenen zien het als een genotsmiddel en geven een stofje of seintje af om je hongergevoel aan te wakkeren zodat je trek krijgt in meer zoetigheid.............maar prima te onderdrukken hoor.

of zoiets.
                .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                There is no failure except in no longer trying

Comment

Ik heb altijd begrepen dat (afgezien van de eventuele schadelijkheid van die stof) je lichaam er net zo op reageert als op suiker. Als je veel suiker eet, krijg je eigenlijk steeds minder energie en blijft je lichaam om meer vragen, op aspartaam reageert het net zo. Je kunt feitelijk je lichaam dus niet voor de gek houden.
                  De enige zoetstof die die niet doet, schijnt Stevia te zijn.
                  Dat gebruik ik al een hele tijd, ik ben daar best tevreden over.
                  Ik ben geen zoetekauw en geen snoeper, maar op de een of andere manier lijk ik niet te wennen aan koffie of thee zonder iets zoet erin.
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X