Hoi allemaal,
Ik ben al erg op weg geholpen in mijn vorige topic maar nu toch nog wat vraagjes:
Mijn onderhoud is 1897 kc. Ik heb geringe arbeid en beginnende sporter aangevinkt. Ik train 3 a 4 keer per week en dus zou ik vet moeten verliezen als ik op onderhoud eet volgens de zomersticky verdeling. Klopt dit?
Mijn tweede vraag gaat over de verdeling nav de richtlijnen in de zomersticky.
Mijn 1897 kc zouden als volgt verdeeld worden:
EW: 66 Kilo gewicht x 2.5 = 165 gram = 660 kc EW
Vet: 60 gram uit vnl onverzadigde vetten = 540 kc Vet
KH: 1897 kc onderhoud – 1200 kc (EW+Vet) = 697 kc KH
De KH lijken me absoluut niet te kloppen. Zo val ik toch nooit af (want ik heb mijn sporttoeslag dus niet berekend) Moet ik nu meer vet en eiwit gaan eten (maar dat ondermijnt de zomersticky regels weer…) Overigens wil ik graag een paar kilo afvallen dus kan er wat mij betreft 200 kc af maar dan nog klinkt 697-200 = 497 kc KH wel erg veel.
Wat denken jullie?
Groetjes Olivia
Ik ben al erg op weg geholpen in mijn vorige topic maar nu toch nog wat vraagjes:
Mijn onderhoud is 1897 kc. Ik heb geringe arbeid en beginnende sporter aangevinkt. Ik train 3 a 4 keer per week en dus zou ik vet moeten verliezen als ik op onderhoud eet volgens de zomersticky verdeling. Klopt dit?
Mijn tweede vraag gaat over de verdeling nav de richtlijnen in de zomersticky.
Mijn 1897 kc zouden als volgt verdeeld worden:
EW: 66 Kilo gewicht x 2.5 = 165 gram = 660 kc EW
Vet: 60 gram uit vnl onverzadigde vetten = 540 kc Vet
KH: 1897 kc onderhoud – 1200 kc (EW+Vet) = 697 kc KH
De KH lijken me absoluut niet te kloppen. Zo val ik toch nooit af (want ik heb mijn sporttoeslag dus niet berekend) Moet ik nu meer vet en eiwit gaan eten (maar dat ondermijnt de zomersticky regels weer…) Overigens wil ik graag een paar kilo afvallen dus kan er wat mij betreft 200 kc af maar dan nog klinkt 697-200 = 497 kc KH wel erg veel.
Wat denken jullie?
Groetjes Olivia
Comment