voedings en dieetkunde, weer een andere dag op school...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedings en dieetkunde, weer een andere dag op school...

Hehe, vandaag weer eens discussie gehad.
    Ik moest voor mijzelf een schema opstellen, en ik nam ofc 3-4 gram eiwitten per lichaamsgewicht. Lector draaide helemaal omdat ik max 1,2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht mocht nemen :/
    Moest ik geen krachttraining doen was men eiwit behoefte 58 :s
    Dat slaat toch helemaal nergens op, kan je niet eens je cellen mee vernieuwen.
    Dan begint ze met het verhaaltje dat ze niet graag men nieren zou zijn, zeg ik gewoon moet je maar genoeg water drinken, zegt ze mjah mjah..
    Ik heb gezegd tegen haar dat ik ging bewijzen dat meer eiwitten wel gezond is en beter is.
    Zij werkt nog met data van wanneer zij ooit (lang geleden) afgestudeerd is..

Sportvoeding
    Voeding
    Voeding

Ik zou dus volgens haar, 600 gram carbs op een dag moeten eten waarvan ongeveer 94 gram mono en di-sacchariden..
    Ik weet het niet hoor, maar 500 gram een poly sacchariden eten is F*CKING veel, lukt mij nooit.
    En dan zegt ze tijdens de les, let op, het aantal toegevoegde suikers is niet gelijk aan mono- en disacchariden.. Dan geeft ze als voorbeeld lactose uit melk en fructose XD lol = mono- en disacchariden???

Ze volgt alles op volgens de HGR (hoge voedingsraad België)
    Hoge Gezondheidsraad - Wikipedia

Hebben jullie nog wat wetenschappelijk onderbouwde uitleg/ artikels die bewijzen dat 2-4 g eiwit per kg lichaamsgewicht niet slecht is, posten maar..
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Zou geen moeite steken in onderzoeken naar hoeveel gram eiwit goed voor je is. Zou gaan vanaf welk punt eiwitten slecht voor je beginnen te worden en de giftige stoffen te hoog worden. Daar zijn wel genoeg onderzoeken voor te vinden.

Comment

Hoeveel eet ze zelf dan eigenlijk? Dan zal ze snel uitgeluld zijn.
      op 600gr KH zitten de zware jongens en marathonlopers. Heeft ze enig idee wat je allemaal moet doen per dag om dat te gebruiken?

58gram eiwit per dag is veel te weinig, daarmee kan je idd amper wat aan celvernieuwing doen. Je gaat ook bloed problemen krijgen omdat je geen goed bloedplasma meer kan maken en allerlei andere ongemakken. Maar je nieren hebben ook eiwitten nodig voor celvernieuwing.

Wat voor studie is dat precies Gleke?
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

58 gram is niet perse te weinig voor celvernieuwing. Spiereiwitten die worden afgebroken worden voor geloof ik zelfs 95% gerecycled. Ze worden dus afgebroken en hergebruikt. Je hebt echt niet heel veel eiwit nodig om te kunnen 'overleven'.

Wil je een beetje groeien... da's een heel ander verhaal
        Daarbij is het zo dat bij grotere eiwit intake... je lijf het exponentieel minder zuinig/nuttig gaat gebruiken. Je zal dus al snel aan redelijk hoge eiwit intakes komen voor optimale groei omdat er gewoon veel van 'verloren' gaan
        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Wat voor studie is dat precies Gleke?
          Die zij probeert te gebruiken om haar beweringen te argumenteren?
          Ze haalde er 1 aan uit de jaren 80..
          En voor de rest was ze vooral bezig over die HGR, dat die wel alles juist weten enzo voort.. Ik heb toch andere indruk hoor..

Comment

Originally posted by sf01 View Post
            58 gram is niet perse te weinig voor celvernieuwing. Spiereiwitten die worden afgebroken worden voor geloof ik zelfs 95% gerecycled. Ze worden dus afgebroken en hergebruikt. Je hebt echt niet heel veel eiwit nodig om te kunnen 'overleven'.

Wil je een beetje groeien... da's een heel ander verhaal
            Daarbij is het zo dat bij grotere eiwit intake... je lijf het exponentieel minder zuinig/nuttig gaat gebruiken. Je zal dus al snel aan redelijk hoge eiwit intakes komen voor optimale groei omdat er gewoon veel van 'verloren' gaan
            Ik vind 95% hergebruik wat veel.
            De strcuturen worden afgebroken, zijn beschadigd en vaak nog maar fragmenten van wat het was, denk niet dat er dan zoveel herbruikbaar materiaal overblijft.
            Vergeet niet dat je dagelijks veel vernietigd met cortisol, er wordt erg veel eiwitten echt vernietigd in je lichaam.

Comment

Gleke,
              ik doelde eigenlijk op jouw studie....
              Maar het is net zo als alle andere cursussen fitnessinstructeur/docent, er zijn veel dingen die domweg niet correct zijn. o.a. Fitvak heeft dingen verzonnen die totaal nergens op slaan. Maar ja die gasten bepalen de wetten van de fitness.

Comment

Fructose een gewoon een een monosacharide en lactose een disacharide. Lactose is een koppeling van glucose en galactose als ik het goed heb. Hoewel het lang niet zo insulineverhogend is als glucose op zich en sacharose zijn het gewoon suikers hoor.
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                  Fructose een gewoon een een monosacharide en lactose een disacharide. Lactose is een koppeling van glucose en galactose als ik het goed heb. Hoewel het lang niet zo insulineverhogend is als glucose op zich en sacharose zijn het gewoon suikers hoor.
                  Inderdaad en dan schrijft zij op bord dat het aantal toegevoegde suikers niet gelijk is aan mono en disacchariden, terwijl het eigelijk exact het zelfde is..

@marnop: Inderdaad, ik ga gewoon paar jaar ja knikken en daarna gewoon zelf men eigen ding doen. Want wat ik nu leer zou ik nooit aan men cliënten geven.
                  Ook al veel mensen gehoord die in men klas zitten en vroeger naar diëtist gingen en deze schreef ze gewoon crashdiëten voor :/
                  Ik vind het ook erg dat voedings en dieetkunde niet gelinkt wordt met sport. Want uiteindelijk heeft een goeie voeding pas echt zeer veel voordelen als je er goed bij sport.

Comment

specifiek sportvoeding is een aanvullende opleiding na het standaard voedings opleiding.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      specifiek sportvoeding is een aanvullende opleiding na het standaard voedings opleiding.
                      Inderdaad, maar hoeveel volgende die opleiding?
                      Ik vind dat het in het basispaket zou moeten zitten, het moet niet zeer uitgebreid zijn, maar toch een korte voorlichting waarom het juist belangrijk is ook sport te doen.

Comment

tja daarvoor moet je niet bij mij zijn. ik heb de opleidingen in nederland niet echt hoog staan. verspilde tijd. kunt beter wat cursussen doen en je bent sneller klaar en bereikt meer.

Comment

Mjah, hier heb je nu eenmaal papiertje nodig ervan voor alleer mensen naar jou toe komen.
                          Ik ga sowieso later ook wel nog wat in sport verder studeren.
                          Dan krijgen we tal van nutteloze vakken die er niets toe doen arg.. Frustraties.

Comment

Originally posted by gleke View Post
                            Inderdaad en dan schrijft zij op bord dat het aantal toegevoegde suikers niet gelijk is aan mono en disacchariden, terwijl het eigelijk exact het zelfde is..
                            Ze heeft gelijk, toegevoegde suikers zijn de suikers die naderhand aan producten toegevoegd worden om het zoeter te maken. Fructose en lactose worden inderdaad niet door de voedingsindustrie aan producten toegevoegd, die zitten er al in.

Neemt niet weg dat het nog gewoon suikers zijn. En ze precies hetzelfde effect hebben als die toegevoegde suikers.

En nu weet ik weer waarom ik van deze hobby niet mijn werk ga maken...

@Iedereen die zich afvraagt welke opleiding: Het staat volgens mij in de titel.
                            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Welke opleiding doe je?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X