kippefilet of kippefilet beleg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

zoals ik al aangaf. Ik ben niet negatief over de broodbeleg variant. Maar zelf maken is gewoon veel beter.
    93% kippevlees klopt. Je spuiten met hoge druk alle restjes vlees van een gestripte kip af en maken daar die plakjes van. Is dus wel minder kwalitatief vlees dan de kipfilet om te bakken

Maar ik eet zelf ook gewoon de beleg variant hoor. Veels te veel gedoe om zoveel kipfilet te bakken + gebakken kipfilet is hartstikke lekker als het net gebakken is. Maar na een paar uur al een stuk minder smakelijk
    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
      zoals ik al aangaf. Ik ben niet negatief over de broodbeleg variant. Maar zelf maken is gewoon veel beter.
      93% kippevlees klopt. Je spuiten met hoge druk alle restjes vlees van een gestripte kip af en maken daar die plakjes van. Is dus wel minder kwalitatief vlees dan de kipfilet om te bakken

Maar ik eet zelf ook gewoon de beleg variant hoor. Veels te veel gedoe om zoveel kipfilet te bakken + gebakken kipfilet is hartstikke lekker als het net gebakken is. Maar na een paar uur al een stuk minder smakelijk
      Dat heet extractorvlees, dat wordt dan geplakt met bloedplasma en gevormd in een worst.
      Extractorvlees is ook vaak/meestal gemaakt van de soepkippen die eerst uitgemolken worden voor de eieren en daarna eerst gestript worden voor de soep en de rest van het karkas gaat naar de extractor om de restjes er af te halen.

doel: goedkope filet, knakworsten, hamburgers en frikandellen.
      Het mindere vlees en botten is katten en hondenvoer of veevoer.

Een legkip wordt ca 14 maanden lang uitgeperst voor de eieren en daarna dus in de soep en de frikandellen.
      Zelfde lot wacht elke melkkoe. Na de melk (of als het kalfje een stiertje is) gaat ie in de worst en alles waar iets van vlees in zit.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

hehe, en dan zeggen ze dat japan wreed is door walvissen jacht en dolfijnen doden en shit...

Comment

walvis schijnt ook heel lekker te zijn. Smaakt als beef, met de voordelen van vis
          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
            walvis schijnt ook heel lekker te zijn. Smaakt als beef, met de voordelen van vis
            `
            Bron?? LoL
            There are no shortcuts to any place worth going
            178cm 88kg BP 120kg SQ 150kg DL 160kg

Comment

Originally posted by Dennis23 View Post
              `
              Bron?? LoL
              Artikel in de quest over walvissenjacht. Denk een jaartje geleden. Ik heb hem in ieder geval niet digitaal
              Fear is the mind killer

Comment

Ik heb vorige week nog walvis gegeten, heerlijk. Ik vind het niet stinken en het smaakt bijna net zoals een biefstuk. Ik woon in Japan, maar er zijn maar weinig mensen die het nog eten. Verder is het eten van hersenen uit levende aapjes, een broodje aap verhaal. Een manier om de mensen hier in een kwaad daglicht te zetten.

Walvisvangst / Japanners vinden doden van walvis niet zielig - Trouw
                Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by marnop View Post

Een legkip wordt ca 14 maanden lang uitgeperst voor de eieren en daarna dus in de soep en de frikandellen.
                  Zelfde lot wacht elke melkkoe. Na de melk (of als het kalfje een stiertje is) gaat ie in de worst en alles waar iets van vlees in zit.

Gut, dan moeten we toch maar vegetariër worden, Martin!!
                  "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

of gewoon zelf kippetjes in de achtertuin en die opeten
                    Fear is the mind killer

Comment

ik geloof dat je maar 2 kilo kipfilet uit een normale kip kan halen dus dat zou voor de meesten op dit forum betekenen dat ze per jaar zo'n 140 kippen moeten houden

Comment

jaa.... maar niet allemaal tegelijk hé
                        Hoe dan ook inderdaad niet de meest praktische oplossing.
                        Waarschijnlijk is zelf koeien houden dan een betere oplossing
                        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                          Gut, dan moeten we toch maar vegetariër worden, Martin!!
                          Nu had ik laatst gezegd dat vegetariërs hypocriet zijn......en ik wel respect heb voor veganisten.

De vegetariër vindt het uitbuiten van de kippen en koeien niet erg, als die lekker zijn vis, eitje en melk krijgt (beiden ook in veel vleesvervangers). De veganist neemt dus ook geen melk en ei en ook geen vis.
                          Vandaar de vegetariër is hypocriet en de veganist is beter bezig.

Dus ik vegetariër, never! Als ik stop met vlees e.d. dan ga ik ook op veganisme.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Nu had ik laatst gezegd dat vegetariërs hypocriet zijn......en ik wel respect heb voor veganisten.

dat weet ik, daarom leek het me wel gepast om je even te plagen.............
                            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Dat heet extractorvlees, dat wordt dan geplakt met bloedplasma en gevormd in een worst.
                              Extractorvlees is ook vaak/meestal gemaakt van de soepkippen die eerst uitgemolken worden voor de eieren en daarna eerst gestript worden voor de soep en de rest van het karkas gaat naar de extractor om de restjes er af te halen.

doel: goedkope filet, knakworsten, hamburgers en frikandellen.
                              Het mindere vlees en botten is katten en hondenvoer of veevoer.

Toch is het diervriendelijk vlees als je het vergelijkt met alles wat in Spanje geslacht wordt.
                              O.a ezels en paarden worden vanuit Nederland (en Engeland) per vrachtwagen naar Spanje gesleept. Daar zit de boel letterlijk op elkaar gestapeld, en het grootste gedeelte bezwijkt onderweg al. Helemaal in de zomer, zo zonder water en in elkaars hitte.
                              Slachten in Spanje (en andere zuid-europese landen) is gewoon makkelijker en goedkoper dan hier. Zo goedkoop dat het heen-en-weer slepen de moeite waard is.

Het meeste nette Nederlandse vlees (en melkproducten) gaan naar het buitenland, en hier ligt vaak buitenlands vlees (en melkproducten).
                              Toppunt was toch wel tijdens de BSE. Heel veel boederijen (en een straal van een km ofzo eromheen) die geruimd moesten worden door een verdenking op BSE. Inenten werd niet gedaan, omdat bepaalde landen het dan niet meer wouden kopen wegens gevaren.
                              Wat lag er hier toen in de supermarkten? Argentijns vlees. Ingeënt vlees.
                              Behoorlijk krom. Maarja,.. geld.

Comment

De vegetariër vindt het uitbuiten van de kippen en koeien niet erg, als die lekker zijn vis, eitje en melk krijgt (beiden ook in veel vleesvervangers). De veganist neemt dus ook geen melk en ei en ook geen vis.
                                Vandaar de vegetariër is hypocriet en de veganist is beter bezig.

Dus ik vegetariër, never! Als ik stop met vlees e.d. dan ga ik ook op veganisme.
                                Veel vegetariers weten niet eens dat in producten zoals lijm, spekjes (die zoete), dagcreme en gelatine botresten zijn verwerkt. Waar moet je gelatinene anders van maken?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X