Nooit zekerheid of je het perfecte eetpatroon hebt.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by marnop View Post
    Amino's zijn amino's Kevin.
    Maar ze worden niet uit de whey gewonnen meestal. Maar meestal uit gewoon ei, melk, soms zelfs soya en ook beef idd. Maar arginine uit melk is net zo goed arginine uit tarwe of ei of wat dan ook.
    Alleen sommige amino's kan je niet overal in vinden.

de BW beste Kevin, die kan ook niet hoger zijn dan 100(%) ei is dacht ik 96 en ongekookt 63. maar een bw van 100 is volgens mij nog steeds niet te koop. Daarom heb je verschillende bronnen nodig.
    Een ei is idd nog steeds superieur, als die maar wel gekookt is en compleet met eigeel.
    Bw kan wel hoger zijn dan 100. Komt door wat Kevin idd al zegt, ze namen vroeger aan dat ei-eiwit het meest hoogstaande was, later is Whey etc. nog erbij gekomen en komt de bw dus boven de 100 uit , zie ook: De biologische waarde van eiwitten > Fitnessnet
    Hier een tabelletje (zie ook de link daarvoor):

Whey isolaat - 130-150
    Whey concentraat - 115-125
    Heel ei - 100
    Melk (koe) - 91
    Ei eiwit - 88
    Vis - 83
    Rundvlees - 80
    Kip - 79
    Caseïne (melkeiwit) - 77
    Soja - 74
    Rijst - 59
    Granen - 54
    Bonen - 49

Comment

Dus het aminozuurprofiel van whey is completer dan compleet?
      Kan toch niet? Ei heeft volledig aminozuurprofiel en hoe kan je nog completer aminozuurprofiel dan compleet krijgen? Lijkt mij onmogelijk.
      Dan is whey ook gewoon 100 % en niet meer..
      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
        Kan toch niet? Ei heeft volledig aminozuurprofiel en hoe kan je nog completer aminozuurprofiel dan compleet krijgen? Lijkt mij onmogelijk.
        Ik kan me heel goed voorstellen da je dat zegt idd.
        En eigenlijk heb je ook wel gelijk.
        Het aminozuurprofiel in whey ligt vele malen hoger dan een ei.
        Alleen een ei hebben ze toen de tijd al op 100 gezet en noem dat geen % maar gewoon een bw van 100.
        Alles wat daar dus nu overheen komt is dis hoger dan 100.
        Ik vind het ook niks maar zo hebben de (geleerden) het dus gedaan.

Biologische Waarde

Eiwitten worden gerangschikt volgens Biologische Waarden (BW), willekeurige aantallen die aan eiwitten worden gegeven om vergelijkingen in hun aanspreekbaarheid binnen het lichaam te tonen. Wanneer dit systeem geïntroduceerd werd hadden eieren de hoogste BW van 100 omdat zij de best beschikbare natuurlijke proteïne zijn. Daarna werd whey geïsoleerd van melk en werd er getoond dat er producten waren die een hogere BW hebben, en afhankelijk van het gebruikte proces kan het percentage oplopen van 104 tot 157. De schaal van de BW is een nuttig hulpmiddel in het samenbrengen van een volledige proteïne, maar het is vervelend dat sommige producenten deze waarden gebruiken om hun product beter te verkopen. Er zitten namelijk ook een aantal kantekeningen aan een hoge BW. Hoe makkelijker het opgenomen wordt des te sneller het opgenomen wordt. (Huh?) Wordt het sneller opgenomen in het lichaam des te sneller is het lichaam verzadigd, wat het nemen van een flinke dosis onmogelijke maakt. Als u per dosering 50 gram neemt, dan verzeker ik u dat van de 50 gram die u heeft genomen ongeveer 25 tot 50% wordt verspild. Als je naar de prijs van een goede whey isolaat kijkt is dit natuurlijk niet

Ik denk dat je zelf moet gaan uitzoeken waar jou motor het beste op draait.
        Last edited by Kevin72; 05-11-2010, 22:54.
        Face your demons...........

Comment

niet te doen is de laatste zin.
          sorry.

Denk wel dat dit veel duidelijk maakt.

Comment

De bw van de voeding kan nooit boven de waarde van ons eigen eiwit komen.
            De bw van ei is altijd 96 geweest en hoger dan ons eigen eiwitprofiel gaat niet lukken.

Quote van uitleg:
            Hoewel diverse bronnen een andere uitleg geven, geeft de biologische waarde aan hoeveel aminozuren van een bepaald product overblijven. Met andere woorden: hoeveel nitrogeen blijft behouden en hoeveel gaat verloren doordat dit nitrogeen wordt omgezet. Een voorbeeld om de biologische waarde te verduidelijken: een product bestaat uit 60 gram eiwit. Dit product wordt in de dunne darm voor 100 % opgenomen en 60 gram eiwit, in de vorm van aminozuren, bereikt de lever. In de lever wordt 6 gram eiwit omgezet naar glucose en de overige aminozuren bereiken de bloedbaan. De biologische waarde van dit product wordt nu bepaald op 54 van de 60 gram = 90%.

Dan weet je dus ook waarom iets nooit een hogere bw kan hebben dan 100%
            Hoe dichter het bij het lichaam staat hoe hoger de BW omdat er meer amino's effectief benut worden.

Je begrijpt dus dat 150% niet kan.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Dit was idd zo voordat we whey hadden enz.

Niemand heeft het over 100% het is gewoon een waarde van 100

100% wil zeggen indentiek dan zou je naar mijn mening je eigen vlees moeten gaan eten.

Beetje ver gezocht misschien maar is wetenschap
              Last edited by Kevin72; 05-11-2010, 23:12.

Comment

Originally posted by gleke View Post

Ja een aantal wetenschappers is gaan tellen en komt door de aanwezigheid van amino's en amino ketens te tellen op andere waardes dan de biologische waarde die is gebaseerd op ons lichaam.
                Als je dan e.e.a. gaat optellen dan kom je zo hoog uit.

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
                  Dit was idd zo voordat we whey hadden enz.

Niemand heeft het over 100% het is gewoon een waarde van 100

100% wil zeggen indentiek dan zou je naar mijn mening je eigen vlees moeten gaan eten.

Beetje ver gezocht misschien maar is wetenschap
                  het eiwitprofiel kan nog steeds niet ons eigen profiel overtreffen.

Dat je als je 100% wil hebben mensen vlees moet eten, dat klopt, dat is tot nu toe het enige die een BW van 100 heeft.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    Ja een aantal wetenschappers is gaan tellen en komt door de aanwezigheid van amino's en amino ketens te tellen op andere waardes dan de biologische waarde die is gebaseerd op ons lichaam.
                    Als je dan e.e.a. gaat optellen dan kom je zo hoog uit.
                    Helemaal mee eens.

En dat brengt mensen best in de war wat me goed voor kan stellen.
                    Ze hadden nooit die 100 aan dat ei moeten geven maar het anders moeten verwoorden naar mijn idee.

Ik denk wel is" mijn auto rijd ook niet goed op kyrosine maar beter op gewoon euro loodvrij''

Comment

Onze Kevster is niet altijd even lief maar zijn gequote stuk hier is geheel zoals het is:

Originally posted by Kevster View Post
                      Vette plagiaat eventjes.

Citaat:
                      Niet alle eiwitten in onze voeding zijn voor ons lichaam even bruikbaar. Wanneer aan een eiwit enkele essentiele amino zuren (Essentiele zijn de amino's die het lichaam niet zelf kan maken) ontbreken, kan ons lichaam dat eiwit niet volledig benutten. Een eiwit dat alle essentiele aminozuren bevat, word door het lichaam bijna volledig benut.

Wanneer in een eiwit alle essentiele aminozuren voorkomen, spreken we van volwaardige eiwitten. Ontbreken er één of meer essentiele aminozuren, dan is er sprake van onvolwaardige eiwitten.

Volwaardige eiwitten kunnen worden ingedeeld in eiwitten met:

- Hoge biologische waarde
                      - Lage biologische waarde
                      Biologische waarde (BW) is een kwaliteitsaanduiding. Niet elk eiwit heeft dezelfde kwaliteit. Het ene eiwit is voor het menselijk lichaam van meer waarde dan het andere.

We hebben gezien dat de lever en lichaamscellen aminozuren weer opbouwen tot eiwitten. Deze eiwitten worden volgens een bepaalde rangschikking samen gesteld, die volledig bij ons lichaam past. Wij spreken dan van lichaamseigen eiwit. Geen enkel eiwit in onze voeding komt overeen met ons lichaamseigen eiwit. Wel zijn er voedsel eiwitten die ONZE eiwitten benaderen. Een kippenei bijvoorbeeld bevat een eiwit dat zeer dicht bij dat van ons lichaam komt.
                      Eiwitten waarvan de verhouding van essentiële aminozuren ongeveer overeenkomt met de eiwitten van ons lichaam, noemen we eiwitten met hoge biologische waarden. Voornamelijk eiwitten van dieren hebben een hoge biologische waarde.
                      Eiwitten waarvan de verhouding van essentiële aminozuren totaal verschilt van de behoefte van ons lichaam, noemen we eiwitten met lage biologische waarde. Dit zijn namelijk eiwitten van plantaardige oorsprong.

Enkele cijfers om dit toe te lichten.
                      De biologische waarde van lichaamseigen eiwit stellen we op 100. (Het lichaam zou dit eiwit voor de volle 100% kunnen gebruiken; lichaamseiwit word echt uitsluitend "geconsumeerd" door baby's via moedermelk.)

De biologische waarde en nette eiwitbenutting van enkele eiwitten.

Voedingsmiddel / BW / NEB:
                      Moedermelk / 100 / 100
                      Kippenei / 96 / 93
                      Melk / 90 / 86
                      Vis / 79 / 77
                      Rundvlees / 76 / 76
                      Aardappelen / 71 / 67
                      Tarwebloem / 52 / 52
                      Peulvruchten / 35 / 32

Meestal kunnen eiwitten uit de voeding niet volledig worden verteerd. Van een eiwit kan bijvoorbeeld geen 100% worden benut, maar slechts 95%. We spreken dan van netto eiwitbenutting (NEB) van een eiwit. In dit geval is de NEB 95%.
                      In de vorenstaande tabel zie je een overzicht van de biologische waarde en de netto eiwit benutting van eiwit uit bepaalde voedingsmiddelen.

Samen onderscheiden we dus:

-Volwaardige eiwitten (bevatten alle essentiele aminozuren):

-Met hoge biologische waarde (Meestal dierlijk)
                      -Met lage biologische waarde (meestal plantaardig)

-Onvolwaardige eiwitten (Bevatten niet alle essentiele aminozuren)

Voorbeelden van voedingsmiddelen met volwaardige eiwitten met hoge biologische waarden zijn:
                      -Kippenei
                      -Vlees
                      -Vis
                      -Melk

Voorbeelden van voedingsmiddelen met volwaardige eiwitten met lage biologische waarden zijn:
                      -Peulvruchten
                      -Tarwe
                      -Groente

Voorbeeld van voedingsmiddelen met onvolwaardige eiwtten is:
                      -Gelatine

Tot nu toe is gekeken naar de biologische waarde van afzonderlijke voedingsmiddelen. Een maaltijd zal echter zelden bestaan uit een enkel voedingsmiddel, maar vrijwel altijd uit een combinatie van voedingsmiddelen.

Stel dat een maaltijd bestaat uit een boterham met boter en jam, en een glas melk. Brood bevat eiwitten met een lage BW. Melk heeft eiwitten met een hoge BW. De essentiële aminozuren van melk hebben een zodanige verhouding dat ze de essentiële aminozuren van brood aanvullen. Zouden we alleen brood eten, dan zouden we alleen eiwitten met een lage BW binnen krijgen. Door de aanvullende waarden van melkeiwitten worden de brood eiwitten van een hogere biologische waarde. We noemen dit de aanvullende waarde van eiwitten.

Een voorbeeld om dit te verduidelijken:

Graan heeft een hoog gehalte aan het essentiele aminozuur Mithionine en een laag gehalte aan Lysine. Peulvruchten hebben een laag gehalte in Mithionine en een hoog gehalte aan Lysine. Worden deze twee producten in één maaltijd gebruikt (bijvoorbeeld in een bonenschotel als hoofdgerecht en met karnemelkse bloempap als nagerecht), dan gebeurt er het volgende.
                      Het hoge Mithioninegehalte van het graan (bloem) compenseert het lage gehalte van de peulvruchten (bonen). Het hoge gehalte van Lysine van peulvruchten compenseert het lage gehalte van graan. Gezamelijk hebben ze een hogere biologische waarde.

@Patries, het is precies het tegenovergestelde van hoe jij het zegt. Denk dat we mekaar verkeerd begrijpen.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Met dank aan mijn moeder voor het voorlezen terwijl ik het neer typte.
                      Last edited by marnop; 05-11-2010, 23:24.

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
                        Helemaal mee eens.

En dat brengt mensen best in de war wat me goed voor kan stellen.
                        Ze hadden nooit die 100 aan dat ei moeten geven maar het anders moeten verwoorden naar mijn idee.

Ik denk wel is" mijn auto rijd ook niet goed op kyrosine maar beter op gewoon euro loodvrij''

Ja het zaait idd alleen maar verwarring. Er worden 2 methodes voor berekening gehanteerd. Al geven de beiden ook een andere inhoud weer.

Maar die jij gebruikt die waardes, dat was dus net ff anders als die ik hanteer, Dynobet had enige tijd geleden nog een bron met die waardes, had in eerste instantie te maken met het eiwit/amino-profiel van havermout.
                        Dat kwam op 128 dacht ik.

Waar is Dynobet nou weer als je hem nodig hebt......

Comment

Helemaal mee eens en was me al duidelijk.
                          Dat ze de bw van een ei op 95 hebben gezet kan ik goed inkomen dit was anders.

Lekker je vrouw zwanger maken en aan de tiet zou ik zeggen.
                          Of daar de markt mee op gaan.
                          Als je blijft zuigen blijft het komen dit kan jaren zo doorgaan

Comment

IK denk in zijn Dyno bet?

Comment

als een ei 100 is als basis dan betreft het hier natuurlijk indexcijfers en geen procenten t.o.v. het geheel. je kan immers nooit meer dan 100% hebben. vrij helder lijkt me dit allemaal. neem aan dat iedereen wel weet wat indexcijfers zijn

Comment

Zucht... ik word er altijd zo moe van... als mensen een (totaal niet onderbouwde) mening hebben. Daar een stukje waarheid bij pakken... en dat stukje gebruiken om te doen lijken alsof wat ze zeggen klopt.

Kan je groeien zonder whey -> ja. Ook zonder whey kan je prima groeien
                                Wordt er veel gehyped -> ja, er wordt veel gehyped.

Moet je daarom maar geen whey nemen -> NEE. Van alle duizenden supplementen is van slechts 2 gebleken dat ze een structurele bijdrage leveren aan je gains. Whey, en Creatine.

Je hebt het dus niet nodig... maar het kan zeker helpen. Daarbij blijft het punt staan wat ik eerder al noemde. 100gr eiwitten uit whey... is een heel stuk goedkoper dan 100gr eiwitten uit biefstuk.
                                Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X