Zoete aardappel.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zoete aardappel.

Wat maakt een zoete aardappel beter als een gewone aardappel? Zoete aardappel bevat 3 gram suikers per 100 gram product....dat weet ik, maar dat maakt de zoete aardappel toch niet beter als een gewone aardappel?

Of maakt het geen reet uit?
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Ik heb een tijdje geleden eens op een nieuwsprogramma gehoord dat de Nederlandse aardappels slecht zijn. De meer oorspronkelijke aardappels dus ook de zoete zouden wel goed zijn.
    In dat verhaal werd een verband gelegd tussen het soort aardappels dat gegeten werd en kaalheid en homoseksualiteit.

Van gewone aardappels zou je dus een mietje worden.......

even snel gezocht, kopie van BR:
    COCHABAMBA - Volgens de Boliviaanse president Evo Morales is de Nederlandse pieper een duivelse variant op de oorspronkelijke aardappel uit de Andes. Dat meldt de Telegraaf. Volgens Morales zou het eten van onze aardappelen homoseksualiteit veroorzaken.
    "Er zit zoveel gif in dat je hem moet schillen", aldus Evo Morales op een klimaatbijeenkomst in zijn land. Nederlandse aardappelen zijn volgens de president weliswaar 'groot en mooi', maar onderdeel van een 'kapitalistisch dieet' dat homoseksualiteit en haaruitval veroorzaakt.

"Kaalheid is een ziekte in Europa, bijna iedereen wordt kaal. Wij indianenvolkeren niet", zei de 50-jarige Boliviaan wijzend op zijn eigen weelderige haardos. Een 'afwijking' als homoseksualiteit komt volgens Morales door genetische manipulatie en hormonen in onze piepers. 22/04/10 11u00

Maar serieus verder mijn mening: ik weet niets over het verschil tussen de ene en de andere aardappel.
    Het is voor mij allemaal een bak vol zetmeel.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik kan je ook niets vertellen over het verschil, alleen ik vind ze veel en dan ook veel lekkerder dan gewone aardappels!!!!! Ze smaken absoluut niet naar gewone.....
      Ben liever lui dan moe, behalve om te sporten!!!!!!!

Comment

Veel succes met je zoete aardappelen zit een suiker in genaamd raffinose en het schijnt dat je er flink scheten van laat, Doe mij maar normale aardappelen iets prettiger in de sport school

Comment

Fart time!!!

Raffinose is een oligosacharide, dat een rol speelt bij de bescherming van plantencellen tegen onder andere koude en droogte.
          Bij het consumeren van sommige levensmiddelen, zoals zoete aardappel, bonen of tempeh, kan raffinose winderigheid veroorzaken, doordat deze suiker niet verteerd wordt in het voorste gedeelte van het spijsverteringsorgaan, maar pas in de dikke darm. Hierbij ontstaan de gassen waterstofgas en kooldioxide. Het gehalte aan raffinose verschilt van ras tot ras.

Comment

Ik eet nooit aardappelen, ik vind het meelballen.
            Maar een zoete heb ik sowieso nog nooit geproefd eigenlijk......
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

zoete aardappel heeft een lagere gi. zorgt dus voor een iets langzamere stijging van het bloedsuiker gehalte.

bij het ene gerecht zijn normale aardappels lekkerder (zuurvlees, goulash), en bij het andere gerecht zoete aardappels (een curry gerecht). ik eet zowieso niet zo vaak aardappels, maar als ik ze eet, dan degene die het best passen bij het desbetreffende gerecht.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by marnop View Post

Van gewone aardappels zou je dus een mietje worden.......
                * kijkt naar avatar van Marnop *
                Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                  * kijkt naar avatar van Marnop *
                  Zeg hey,
                  je kijkt toch niet naar mijjn roze hemdje en mijn dikke tieten he? haha.

Comment

hahaha shit, het kwartje valt pas laat,...."kaalheid" haha toppertje!

Comment

Voor elke 100gr rijst zou ik 400gr aardappelen moeten eten. Is niet te doen en ongemakkelijk. dus ik eet zo wie zo geen aardappelen. Van die krengen zit je snel vol terwijl je relatief weinig voedingswaarden binnenkrijgt.

Comment

Ik heb begrepen dat je beter zoete aardappelen kunt eten dan rijst of normale aardappelen in bijvoorbeeld de cut periode,
                        omdat rijst en (normale)aardappelen sneller verteren en zoete aardappelen je je continu een klein beetje voorzien van koolhydraten en dus langzamer verteren,net zoals bijvoorbeeld de welbekende casseine eiwitten,die voorzien ons ook over langere periode van eiwitten als de wey.
                        Ik heb begrepen dat veel bodybuilders dit ook eten,komen ze in een bulk periode dan pakken ze sneller naar de rijst.

Comment

Ik vind die dingen niet te vreten
                          Size fucking matters, in everything. Don't believe the hipe, size fucking matters.

Comment

ik las laatst dat aardappelpuree goed is als PWO

omdat het zo'n hoge GI heeft

Comment

Ik weet wel dat bij Paleo dieet zoete aardappel wel mag, en gewone niet. Ik weet niet precies waarom dit zo is.

En ja... aardappelpuree heeft relatief hoge GI
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X