Moet je je calorieën verhogen als je meer cardio doet? Atm is mijn behoefte 3300 een eet 3000 omdat ik aan het cutten ben maar ik verbrand wel ongeveer 560 kcal per dag door cardio moet ik dan meer eten of gwn blijven eten zoals ik al deed?
Calorieën verhogen als je cardio doet?
Collapse
X
-
Als je aan cardio af en toe 5 minuutjes even rent dan moet je je cal inname wellicht verhogen....maar bij normaal cardio als toevoeging om vet te verbranden dan moet je niks verhogen, je verbrand een deeltje glucose en een groot deel vet als brandstof.
Die 560cal die je verbrand is dus een brandstof mengsel van glucose en vetten. Dus als je al meer zou gaan eten, dan zeker niet die 560cal.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
-
kcal in/kcal out
als jij met je voeding al een hoog tekort creeert en ook nog is zware kracht training en cardio doet, zou ik je voeding zeker iets omhoogschroeven.
Je kan op onderhoud gaan eten en je calorie tekort krijgen met cardio en kt, is in mijn inzien het beste.
Comment
-
Als jouw dagelijkse behoefte, afgestemd op dagelijkse bezigheden plus KT 3300cal is en je gaat daar naast cardio doen waarbij je zo'n 560cal zou verbranden dan creëer je een tekort van misschien 200 tot 250cal aan glucose. Veel meer zal het iig niet zijn.
Dus je kan goed cutten als je gewoon op je behoefte blijft op trainingsdagen en daar cardio aan toevoegt. Maar op 3000cal zitten zal geen dramatische effecten geven op de spiermassa. Als je een banaan en een shake neemt dan zit je alweer ruim op je onderhoudsbehoefte.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by marnop View PostAls je aan cardio af en toe 5 minuutjes even rent dan moet je je cal inname wellicht verhogen....maar bij normaal cardio als toevoeging om vet te verbranden dan moet je niks verhogen (...)."Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."
Comment
-
kcal in/ kcal out is echt onzin mensen.
Als je LIT doet, verbrand je als het goed is eerste 20 minuten puur glycogeen, daarna 50% vet/ 50% Glycogeen.
Stel je doet 40 minuten cardio... dan zou je 75% van je verbruik extra moeten eten om weer op onderhoud te komen. De overige 25% van de energie komt dan van je vet.
Bij langere LIT of bij HiiT (door de veel hogere vet naverbranding) zou het % van wat je extra hebt verbruikt iets lager komen te liggen.
Moet hier trouwens wel bij zeggen dat die indicators op cardio apparaten... INDICATORS zijn. Je zal het dus gewoon moeten testen, uitproberen.
Ergens tussen de 50 en 75% van het geïndiceerde verbruik aan energie bij-eten lijkt me een goede plek om te beginnen.
En dit alles is natuurlijk een mega gesimplificeerde weergave van de realiteit. Maar goed... dat leek me duidelijk.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by Pinada View PostCome again? (als in: kun je dit uitleggen?)
Zoals SF ook al aangeeft, bij wat kalman cardio verbrand je pas na een X tijd echt vetten.
Dus elke keer 5 minuten gaan rennen kost elke keer alleen energie uit glucose en brengt geen vet als brandstof op.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by sf01 View Postkcal in/ kcal out is echt onzin mensen.
hoezo is kcal in/kcal out onzin? als je meer kcal binnenkrijgt dan je verbrand zal je lichaamsgewicht toenemen. of dat spier of vetmassa is, DAT is wel te beinvloeden. en als je minder kcal binnenkrijgt dan je verbrand, dan zal je lichaamsgewicht afnemen. of dat lichaamsgewicht uit spier of vetmassa afkomstig is, is ook te beinvloeden. (en als je evenveel kcal binnenkrijgt dan je verbrand. zal je lichaamsgewicht gelijk blijven. je kan dan wel je lichaamscompositie positief of negatief veranderen door te beinvloeden waar kcal vandaan komen en heengaan). kcal in/kcal out is dus absoluut geen onzin.
Als je LIT doet, verbrand je als het goed is eerste 20 minuten puur glycogeen, daarna 50% vet/ 50% Glycogeen.
waar heb je deze wijsheid vandaan? dit klopt simpelweg niet. je gebruikt vanaf de eerste minuut af aan al glucose + vetzuren. je lichaam draait ALTIJD op een mix van deze twee. en welke je verbrand is voornamelijk afhankelijk van de beschikbaarheid van beiden.
heb je minder koolhydraten gegeten, is er minder glucose beschikbaar. en gaat je lichaam automatisch meer vetzuren gebruiken als brandstof. En heb je juist veel koolhydraten gegeten, dan is er veel glucose beschikbaar en verbrand je weinig vetzuren. zo simpel is het. dus je kan niet zomaar zeggen dat dit 50%/50% is of whatever.
je lichaam draait altijd op een mix van beiden. Maar, naarmate de intensiteit van de cardio hoger wordt, verbrand je steeds meer glycogeen, en minder vetzuren tijdens de training. (wat niet betekent dat je na de training niet meer vetzuren kunt verbranden wat veroorzaakt wordt door de intensievere training).
Stel je doet 40 minuten cardio... dan zou je 75% van je verbruik extra moeten eten om weer op onderhoud te komen. De overige 25% van de energie komt dan van je vet.
hoe kom je aan de waardeN van 75%/25%. je zegt net nog dat 50% glycogeen en 50% vet verbrand wordt. dat spreekt elkaar tegen. dan zou het logisch zijn als je zou hebben gezegd dat 50% van de kcal in de vorm van koolhydraten na de training weer bij gegeten moeten worden. en de vetzuren die verbrand zijn, komen uit je lichaamsvet.
Bij langere LIT of bij HiiT (door de veel hogere vet naverbranding) zou het % van wat je extra hebt verbruikt iets lager komen te liggen.
Moet hier trouwens wel bij zeggen dat die indicators op cardio apparaten... INDICATORS zijn. Je zal het dus gewoon moeten testen, uitproberen.
Ergens tussen de 50 en 75% van het geïndiceerde verbruik aan energie bij-eten lijkt me een goede plek om te beginnen.
En dit alles is natuurlijk een mega gesimplificeerde weergave van de realiteit. Maar goed... dat leek me duidelijk.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Ik zal even zoeken naar bronnen hiervoor.
en wat betreft die 75 en 25%.
het gaat om 40 minuten cardio. Waarbij ik uitga van de na 20 minuten op vetverbranding overschakeling.
Eerste 20 minuten dus geen vet, enkel glycogeen. 2e 20 minuten 50/50
dit levert voor eerste 20 min 0% vet 100% glycogeen (gesimplificeerd) tweede 20 min 50% om 50%
Voeg je die samen... kom je op 75/ 25 uit over de hele periode.
En tuurlijk zal je in je bloed geschikbare vetzuren benutten. Maar het stimuleren van legen van vetcellen komt daardoor niet op gang.Fear is the mind killer
Comment
-
Originally posted by sf01 View PostIk zal even zoeken naar bronnen hiervoor.
en wat betreft die 75 en 25%.
het gaat om 40 minuten cardio. Waarbij ik uitga van de na 20 minuten op vetverbranding overschakeling.
Eerste 20 minuten dus geen vet, enkel glycogeen. 2e 20 minuten 50/50
dit levert voor eerste 20 min 0% vet 100% glycogeen (gesimplificeerd) tweede 20 min 50% om 50%
Voeg je die samen... kom je op 75/ 25 uit over de hele periode.
En tuurlijk zal je in je bloed geschikbare vetzuren benutten. Maar het stimuleren van legen van vetcellen komt daardoor niet op gang.
het is niet opeens zo dat vanaf min 20 opeens 50% vet gaat verbrandenCalisthenics / Street workout
Comment
-
zo werkt het helaas niet. er is geen directe "omschakeling".
Als glycogeen voorraden helemaal vol zijn, en er is voldoende glucose aanwezig in het bloed, dan zal je lichaam helemaal geen vetten verbranden dan wel mobiliseren uit vetcellen.
naarmate glucose minder beschikbaar wordt, en glycogeen voorraden verder opraken, zal het lichaam steeds minder glucose en steeds meer vetten mobiliseren en verbranden (heeft dus puur met beschikbaarheid van glucose/glycogeen te maken).
deze overschakeling verloopt echter geleidelijk. Wielrenners noemen deze fase, de fase waarin je de man met de hamer tegenkomt, je bent licht in het hoofd, hebt honger, het prestatie niveau neemt af, etc. Je lichaam kan afhankelijk hoeveel glucose/glycogeen in eerste instantie beschikbaar was tot wel enkele uren op een mix van koolhydraten en vetten teren gedurende een inspanning. (als er te weinig glucose/glycogeen aanwezig is, en de intensiteit van de cardio is te hoog, zullen aminozuren worden omgezet tot glucose. deze aminozuren kunnen nog aanwezig zijn van eiwitbronnen uit voeding, maar als deze ook niet meer aanwezig zijn bij extreem lange duur cardio, worden lichaamseiwitten verbrand).
met cardio kun je dus al vanaf de eerste minuut vetten verbranden (als ik bijvoorbeeld op mijn derde of 4de dag op ultimate diet cardio doe, is er niets aan glycogeen en bijna niets aan koolhydraten beschikbaar en ben ik een ververbrandende machine, en cardio verbrand op zoon moment om en nabij 100% vetten/vetzuren).
ben ik echter carb loaded. en zou ik cardio gaan doen...
------------------------
maar zoals ik in de vorige post al zei: kcal in = kcal out klopt gewoon als je kijkt naar lichaamsgewicht. maar hoeft niet perse te kloppen als je specifiek kijkt naar spiermassa of vetmassa.
zo kan een BB die op 4.5% staat, die naar de 3.8% toe wil. een calorietekort hebben van 500 kcal. zijn lichaamsgewicht zal dan afnemen. dat is 100% zeker. maar dit hoeft niet perse vetmassa te zijn.
zeker als je zoon laag vet% hebt, is het extreem moeilijk om vetzuren gemobiliseerd te krijgen uit de vetcel. en als deze BB het niet perfect aanpakt, kan deze 500kcal die hij te weinig eet, grotendeels worden aangevuld met energie uit spiermassa. hij valt dan gewicht af (want dat is een fijt bij kcal in/kcal out), maar het is niet de beoogde vetmassa.
------------------
en zoals ik vorige post ook al zei. wil je dat je meer vetzuren verbrand tijdens je cardio, dan doe je cardio op een dag (of periode in de week), waarin je minder carbs eet. je verbrand dan automatisch een groter aandeel vetzuren, en minder glucose/glycogeen.
stel je bent aan het cutten, en je traint KT op Maandag, dinsdag en vrijdag.
En je eet dus ook high carbs op deze dagen. En dinsdag, woensdag, zaterdag en zondag eet je Lower/low carbs. dan zou je idealer wijze de woensdag en zondag je cardio doen, aangezien dat de momenten zijn, waar de misnte glucose/glycogeen beschikbaar is.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by dynobet View Postzo werkt het helaas niet. er is geen directe "omschakeling".
Als glycogeen voorraden helemaal vol zijn, en er is voldoende glucose aanwezig in het bloed, dan zal je lichaam helemaal geen vetten verbranden dan wel mobiliseren uit vetcellen.
naarmate glucose minder beschikbaar wordt, en glycogeen voorraden verder opraken, zal het lichaam steeds minder glucose en steeds meer vetten mobiliseren en verbranden (heeft dus puur met beschikbaarheid van glucose/glycogeen te maken).
deze overschakeling verloopt echter geleidelijk. Wielrenners noemen deze fase, de fase waarin je de man met de hamer tegenkomt, je bent licht in het hoofd, hebt honger, het prestatie niveau neemt af, etc. Je lichaam kan afhankelijk hoeveel glucose/glycogeen in eerste instantie beschikbaar was tot wel enkele uren op een mix van koolhydraten en vetten teren gedurende een inspanning. (als er te weinig glucose/glycogeen aanwezig is, en de intensiteit van de cardio is te hoog, zullen aminozuren worden omgezet tot glucose. deze aminozuren kunnen nog aanwezig zijn van eiwitbronnen uit voeding, maar als deze ook niet meer aanwezig zijn bij extreem lange duur cardio, worden lichaamseiwitten verbrand).
met cardio kun je dus al vanaf de eerste minuut vetten verbranden (als ik bijvoorbeeld op mijn derde of 4de dag op ultimate diet cardio doe, is er niets aan glycogeen en bijna niets aan koolhydraten beschikbaar en ben ik een ververbrandende machine, en cardio verbrand op zoon moment om en nabij 100% vetten/vetzuren).
ben ik echter carb loaded. en zou ik cardio gaan doen...
------------------------
maar zoals ik in de vorige post al zei: kcal in = kcal out klopt gewoon als je kijkt naar lichaamsgewicht. maar hoeft niet perse te kloppen als je specifiek kijkt naar spiermassa of vetmassa.
zo kan een BB die op 4.5% staat, die naar de 3.8% toe wil. een calorietekort hebben van 500 kcal. zijn lichaamsgewicht zal dan afnemen. dat is 100% zeker. maar dit hoeft niet perse vetmassa te zijn.
zeker als je zoon laag vet% hebt, is het extreem moeilijk om vetzuren gemobiliseerd te krijgen uit de vetcel. en als deze BB het niet perfect aanpakt, kan deze 500kcal die hij te weinig eet, grotendeels worden aangevuld met energie uit spiermassa. hij valt dan gewicht af (want dat is een fijt bij kcal in/kcal out), maar het is niet de beoogde vetmassa.
------------------
en zoals ik vorige post ook al zei. wil je dat je meer vetzuren verbrand tijdens je cardio, dan doe je cardio op een dag (of periode in de week), waarin je minder carbs eet. je verbrand dan automatisch een groter aandeel vetzuren, en minder glucose/glycogeen.
stel je bent aan het cutten, en je traint KT op Maandag, dinsdag en vrijdag.
En je eet dus ook high carbs op deze dagen. En dinsdag, woensdag, zaterdag en zondag eet je Lower/low carbs. dan zou je idealer wijze de woensdag en zondag je cardio doen, aangezien dat de momenten zijn, waar de misnte glucose/glycogeen beschikbaar is.Failure is your friend
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment