Of heb je een beetje minimale heveelheid kh nodig om geen spieren te verbranden
Calorieën verhogen als je cardio doet?
Collapse
X
-
Originally posted by Margje View PostOorspronkelijk geplaatst door sf01
kcal in/ kcal out is echt onzin mensen.
hoezo is kcal in/kcal out onzin? als je meer kcal binnenkrijgt dan je verbrand zal je lichaamsgewicht toenemen. of dat spier of vetmassa is, DAT is wel te beinvloeden. en als je minder kcal binnenkrijgt dan je verbrand, dan zal je lichaamsgewicht afnemen. of dat lichaamsgewicht uit spier of vetmassa afkomstig is, is ook te beinvloeden. (en als je evenveel kcal binnenkrijgt dan je verbrand. zal je lichaamsgewicht gelijk blijven. je kan dan wel je lichaamscompositie positief of negatief veranderen door te beinvloeden waar kcal vandaan komen en heengaan). kcal in/kcal out is dus absoluut geen onzin.
Hallo allemaal,
Dynobet, jij typte bovenstaande. Mijn vraag naar aanleiding van dit is stel je eet de hele dag, tot aan je training normaal, dus ook gewoon koolhydraten (6 snee brood, pindakaas appelstroop kipfilet en los 2 plakjes kipfilet als tussendoor). Dan doe je bijv. om 14.00 uur een cardio sessie en na die sessie eet je eerst 2 kiwi's voor de snelle koolhydraten en daarna ga je de rest van de dag low carb; kipfilet, biefstuk, eieren, en nootjes. Voor het slapen gaan nog een bak kwark.
Je eet op onderhoud qua kcal, je eet dus niet meer i.v.m. de cardio. Voorkom je dan met doordat je veel eiwitten hebt gegeten na de training je lichaam spieren op gaat eten omdat je te weinig kcal hebt ingenomen? Verbrand je lichaam dan voornamelijk vet vanwege de eiwitten die je gegeten hebt en bescherm je je lichaam zo tegen spierafbraak?
daarnaast is netto verlies van vet vrije massa niet te voorkomen als je onder je behoefte eet. behalve als je aan krachttraining doet.
daarnaast snap ik wel wat je bedoelde met jouw vraag. en dan nog steeds is het antwoord nee.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Ik vind het een vrij moeilijk verhaal eigenlijk.. Kijken of ik het goed begrijp:
Als ik na mijn KT cardio ga doen met het doel vet te verliezen moet ik geen carbs eten voor mijn training?
Het verhaal wanneer je onder onderhoud eet je niet alleen vet verliest lijkt me logisch, alleen hoe nou optimaal vet te verbranden is me nog niet helemaal duidelijk..
Comment
-
Heel interessante discussie.
Nu vraag ik me af, stel je eet bij maaltijd 5 je laatste carbs op de dag. Dit is meestal rond 7 uur savonds. Om 10 uur eet je alleen nog een bak kwark voor de eiwitten. je eet volgens een cutschema btw, dus iets onder onderhoud.
Stel je gaat de volgende dag nu om 9 uur sochtends(20 min na opstaan) een cardio sessie van 40 min doen. Voor de cardio neem je alleen wat BCAA tabletten en misschien wat koffie.
40 min lang blijf je op een hartslag van +-135 per minuut(vetverbrandingszone). Na de cardiosessie neem je een koolhydraatrijke maaltijd. Bijvoorbeeld 100g brinta met melk en een banaan. Dan vul je je glycogeenvoorraad weer goed aan en heb je weer energie voor de rest van de dag.
Vervolgens eet je de rest van de dag volgens je eetschema en eet je 200 Kcal onder behoefte. Je eet dus EN onder behoefte EN doet sochtends cardio. Deze cardiosessie doe je maar 2 keer in de week, voor de rest doe je gewoon je normale 4 dagen krachttraining.
Met deze methode moet je toch enorm droog worden? Of ga je dan te veel energie verbruiken ten opzichte van je energie inname en ga je teveel spieren verbranden?Last edited by El Magico; 15-01-2011, 17:30.Failure is your friend
Comment
-
Tja ik vrees dat ik op die vraag niet kan antwoorden. Dynobet of Marnop zullen hierop vast en zeker een antwoord hebben . Het is inderdaad een populaire discussie geworden, niet gedacht haha, zullen veel mensen zijn die zich dit afvragen, ben dus blij dat ik deze post heb gemaakt !
Comment
-
Poe, ja ik heb ook nog wel een vraag. Ik dacht dus dat je door voldoende eiwitten te eten na cardio, en geen noppes niks kh en het eten onder onderhoud (door de cardio) je een vet verbrandende machine kon worden. Dus dat het eten van voldoende eiwitten garant staat voor 0% spierverlies.
In hoeverre heb je kh nodig voor spierbehoud? Wat zou er gebeuren als je alleen nog maar eiwitten zult eten?
@ dynobet, zou je dit stukje dan eens willen uitleggen:
en als je minder kcal binnenkrijgt dan je verbrand, dan zal je lichaamsgewicht afnemen. of dat lichaamsgewicht uit spier of vetmassa afkomstig is, is ook te beinvloeden.
Comment
-
@ demandi: dat is nou juist het hele verhaal. voor maximale intensiteit tijdens te training, en dus een een maximale groeirespons, heb je die carbs voor de training wel nodig. Maar voor cardio het effectiefst te laten zijn, kun je beter minder carbs in je systeem hebben, omdat je dan sneller en meer vetten verbrand.
trainingsdagen high carbs (lower fat) eten. rustdagen low carbs (higher fat) eten. trainingsdagen krachttraining. rustdagen cardio. eiwitten altijd hoog (ofwel carb cyclen). (zoiets werkt dan effectiever). maar er zijn meerdere wegen naar rome.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by Margje View Post@ dynobet, zou je dit stukje dan eens willen uitleggen:
en als je minder kcal binnenkrijgt dan je verbrand, dan zal je lichaamsgewicht afnemen. of dat lichaamsgewicht uit spier of vetmassa afkomstig is, is ook te beinvloeden.
Originally posted by El Magico View Post40 min lang blijf je op een hartslag van +-135 per minuut(vetverbrandingszone). Na de cardiosessie neem je een koolhydraatrijke maaltijd. Bijvoorbeeld 100g brinta met melk en een banaan. Dan vul je je glycogeenvoorraad weer goed aan en heb je weer energie voor de rest van de dag.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
hangt er beetje van af wat voor cardio je doet.
Als je beetje heftige Tabata doet... reken maar dat je je glycogeen uitput.
Maar als je gaat fietsen, gebruik je sowieso alleen je benen (dus glycogeen van je benen) plus leverglycogeen. Er wordt geen glycogeen uit de ene spier gehaald om de andere spier te voeden.Fear is the mind killer
Comment
-
tabatas doe je drie minuten. hoeveel glycogeen verwacht je zelf te verbranden in drie minuten?
uitputten, betekent compleet legen. bij een getrainde athleet. duurt dit enkele uren hoogintensieve training.
als je bedoelt de voorraden worden aangesproken. en je doelt dus op partiele uitputting, en de glycogeen voorraden worden bijvoorbeeld van 100 naar 95% gebracht. dan zeg ik ja. met tabatas verbruik je idd glycogeen. al is de totale hoeveelheid erg weinig.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Ik heb die tabata dan blijkbaar anders gedaan. inderdaad wel maar 3 minuten achter elkaar. dan rust 5 min en weer gaan.
Maar mijn punt was vooral dat tabata een van de weinige cardio vormen is waarbij je al je spieren gebruikt en dus ook al je glycogeen voorraden bij zal aanspreken. Al is het maar een beetjeFear is the mind killer
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment