Hulp bij Cut schema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp bij Cut schema

Dit is de eerste keer dat ik een eetschema heb samengesteld, en kan hier wel wat hulp bij gebruiken. Graag hoor ik hier jullie commentaar op.

Op dit moment train ik volgens het 4 dagenschema van Falstyr en doe 3x per week 1uur RPM. Mijn doel is om mijn vet% lager te krijgen. In de 1e instantie naar de 18%

Mijn trainingsschema als volgt:
    Zo KT
    Ma KT
    Di Rust
    Wo KT+RPM
    Do Rust
    Vr KT+RPM
    Za RPM

Stats:
    Leeftijd: 43 jaar
    Gewicht: 84 KG
    Lengte: 170cm
    BF: ~23%
    BMR: 1930 kCal

Alvast bedankt,
    Dennis
    Attached Files

je moet eerst even de percentages E/K/V erbij zetten.
    verder wat minder fruit hooguit 2 stuks per dag(veel natuurlijke suikers) vooral rond de training eten.
    begin smorgens met complexe koolydraten zoals brinta met eventueel banaan erbij.

VEELS TE WEINIG VETTEN!!!!!
    gooi bijvoorbeeld een boterham eruit en handje noten erin bij je kwark super goed. ook in de cut heb je vetten hard nodig. zelfs harder dan koolydraten.!!!
    absolute minimum vetten=20% de meeste zitten op 25tot35%
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

hoeveelheid eiwitten ziet er wel goed uit.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

inderdaad teveel fruit. Zou fruit uberhaupt niet los eten (maar bij een maaltijd)
        's ochtends moet je flink carbs eten.

En inderdaad ook veels te weinig vetten.
        Fear is the mind killer

Comment

teveel fruit....1 banaan, 1 appel en een mandarijntje..........kom op jongens.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

wel als je zo weinig eet ja
            Niet dramatisch ofzo...maar hij vraagt feedback...

Ik zie trouwens het 2 stuks fruit als snack eten meer als een probleem (het fruit los eten) dan het eten van 3 stuks fruit Aan de andere kant heeft hij in zijn huidige schema dan (om 10.00) nog geen fatsoenlijke carbs binnen gekregen (op die ene banaan na). Ik vraag me af of hij uberhaupt voor de lunch uit catabole staat komt met dit eten. Opgebruikte glycogeen van de nacht zal in ieder geval met 3 stuks fruit en wat kwark nog niet aangevuld zijn lijkt me.
            Fear is the mind killer

Comment

Bedankt voor de feedback tot dusver
              Als ik even resumeer:
              1e kwark vervangen voor Brinta
              Mandarijn eruit.
              Appel naar de broodmaaltijd.
              Verder voeg ik een handje cashewnoten erbij, de vraag is alleen, wanneer.
              Bij de laatste Kwark van de dag of eerder?

Comment

laatste kwark is pirma.
                de vetten in deze noten zorgen dat de eiwitten geleidelijker worden afgegeven.
                en dat is het doel van de kwark voor het slapen.

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                  wel als je zo weinig eet ja
                  Niet dramatisch ofzo...maar hij vraagt feedback...

Ik zie trouwens het 2 stuks fruit als snack eten meer als een probleem (het fruit los eten) dan het eten van 3 stuks fruit Aan de andere kant heeft hij in zijn huidige schema dan (om 10.00) nog geen fatsoenlijke carbs binnen gekregen (op die ene banaan na). Ik vraag me af of hij uberhaupt voor de lunch uit catabole staat komt met dit eten. Opgebruikte glycogeen van de nacht zal in ieder geval met 3 stuks fruit en wat kwark nog niet aangevuld zijn lijkt me.
                  waarom is fruit eten zo slecht dan?
                  ik eet per dag 1 kiwi, appel, sinaasappel, en soms nog peer ook.
                  eet dit wel altijd in magere platte kaas
                  is dit niet goed? :s

Comment

Plantaardige eiwitten hoor je niet mee te tellen toch?

Comment

Originally posted by stoops View Post
                      waarom is fruit eten zo slecht dan?
                      ik eet per dag 1 kiwi, appel, sinaasappel, en soms nog peer ook.
                      eet dit wel altijd in magere platte kaas
                      is dit niet goed? :s
                      fruit is gezond vanwege de vitamines mineralen en antioxidanten.
                      maar het bvat veel suikers. dus is het verstandig er niet meer van te eten dan nodig.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                        Plantaardige eiwitten hoor je niet mee te tellen toch?
                        onzin. wat dacht je van vegatariers?

plantaardige eiwitten hebben een minder complete aminozuur samenstelling en kunnen daardoor minder goed worden gebruikt door het lichaam. alleen is er altijd een relatief groot deel dat wel gebruikt kan worden. daar komt nog bij dat wanneer je ze eet in combinatie met dierlijke eiwitten het percentage nog wordt verhoogd. (bv. rijst met kip).

ook plantaardige eiwitten dus gewoon meetellen.
                        maar het is altijd verstandig ook genoeg dierlijke eiwitten te nuttigen.

Comment

Ik zorg er meestal gewoon voor dat ik mijn eiwit behoefte uit dierlijke eiwitten haal.

Comment

Heb zojuist de feedback verwerkt in mijn vernieuwde schema.
                            Ik kom nu alleen uit op iets meer calorieen, mocht het resultaat achter blijven, kan ik later de porties van enkele maaltijden verkleinen.
                            Als jullie verder nog tips hebben hoor ik ze graag.
                            Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X