Hoe berreiden jullie je kip?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe berreiden jullie je kip?

Ik ben zelf echt geen kookwonder en veel verder dan een ei bakken kwam ik tot een jaar geleden niet.
    Nou bak ik op deze manier dus ook kip, alleen dan in olijfolie ipv met boter..
    Het probleem wat ik hierbij ondervind is dat ALLES onder de olie zit als ik klaar ben

Zijn er nog andere (lekkere) manieren om kip te bereiden? misschien wat goeie tips om het te combineren met iets oid

Originally posted by Demandi View Post
    Ik ben zelf echt geen kookwonder en veel verder dan een ei bakken kwam ik tot een jaar geleden niet.
    Nou bak ik op deze manier dus ook kip, alleen dan in olijfolie ipv met boter..
    Het probleem wat ik hierbij ondervind is dat ALLES onder de olie zit als ik klaar ben

Zijn er nog andere (lekkere) manieren om kip te bereiden? misschien wat goeie tips om het te combineren met iets oid
    Ik vindt kip met joppiesaus zwaar lekker, weet alleen niet of het slecht is... Eet het alleen op zaterdag.

Comment

Ik bak mijn kip in becel vloeibare bakboter. Bij verhitting van olijfolie kunnen er kankerverwekkende stoffen vrijkomen, dat risico beperk ik liever.
      Meestal kruid ik de kip met bijvoorbeeld shoarmakruiden, gyroskruiden, peper en zout of gooi wat kruiden door elkaar. Lekker bruinbakken met een paprika, champignons en soms een uitje. Zeer smaakvol en gezond.

Comment

Snij de kip in reepjes en laat dit enkele uren in een marinade van olijfolie/uitgeperste knoflook en gyroskruiden staan.Als je de kipreepjes gaat bakken behoef je uiteraard geen olie meer in de pan te doen.
        laat de pan goed heet wordenen voeg de kip toe....smakelijk!
        There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.

Comment

of marineren in ketjap....legio mogelijkheden
          There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed.

Comment

Het probleem met olijfolie vind ik dat het zo spettert als je het verwarmd, maar de voedingswaardes zijn natuurlijk een stuk beter.. Of er al dan niet kankerverwekkende stoffen bij vrij zouden komen maak ik me in deze tijd niet meer zo druk om

Comment

In de bakboter met peper en klein beetje zout.
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Olijf olie. Lekker klein gaar laten worden voor een minuutje of 20. Dan een eitje erover heen slaan. Eventjes groot zodat ze een beetje bruin worden en knagen maar.
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                  Olijf olie. Lekker klein gaar laten worden voor een minuutje of 20. Dan een eitje erover heen slaan. Eventjes groot zodat ze een beetje bruin worden en knagen maar.
                  dit ga ik eens proberen, ben wel benieuwd naar de combi van ei en kip

Comment

dit ga ik eens proberen, ben wel benieuwd naar de combi van ei en kip
                    Ik doe wel een goeie dichte spatdeksel erop zodat niet alle vocht verdampt. Dit vocht en olie smijt ik er als het gaar is weer over heen. LEKKAH SOPPUH!
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Kankerverwekkend of gevaarlijk, als je alles moet geloven of zwaar moet nemen had ik geen 45 geworden en de meesten hier niet bestaan. Vraag me af waarom ze het nog steeds over vergrijzing hebben, die mensen hebben het grootste deel van hun leven uiterst gevaarlijk geleefd, zo'n 75% had al dood moeten zijn als je alles letterlijk gelooft.

Als je kippebouten hebt of drumsticks of kipkarbo's.
                      Kook ze gaar in water met kruiden, dan neem je een gode frituurpan, met schone en goede olie lekker hoge temperatuur, heel even in de frituurpan, de kip schroeit onmiddellijk dicht en wordt krokant. Lekker. En beter dan een uur sudderen op lagere temperatuur met slecht vet.

Je kan ook je kipstukken in een ovenschaal leggen en wat kruiden er overheen, zout is niet nodig, dat went wel, dan een tijdje in de oven of gril. Je hebt er dan alleen vet en vocht in van de kip zelf en het meeste is er dan uitgelopen. De kip wordt dan dus wel een stukie droger.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet Ā©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Kankerverwekkend of gevaarlijk, als je alles moet geloven of zwaar moet nemen had ik geen 45 geworden en de meesten hier niet bestaan. Vraag me af waarom ze het nog steeds over vergrijzing hebben, die mensen hebben het grootste deel van hun leven uiterst gevaarlijk geleefd, zo'n 75% had al dood moeten zijn als je alles letterlijk gelooft.

Als je kippebouten hebt of drumsticks of kipkarbo's.
                        Kook ze gaar in water met kruiden, dan neem je een gode frituurpan, met schone en goede olie lekker hoge temperatuur, heel even in de frituurpan, de kip schroeit onmiddellijk dicht en wordt krokant. Lekker. En beter dan een uur sudderen op lagere temperatuur met slecht vet.

Je kan ook je kipstukken in een ovenschaal leggen en wat kruiden er overheen, zout is niet nodig, dat went wel, dan een tijdje in de oven of gril. Je hebt er dan alleen vet en vocht in van de kip zelf en het meeste is er dan uitgelopen. De kip wordt dan dus wel een stukie droger.
                        dat laatste ziet er ook wel goed uit, alleen de meeste kruidenmixen die hier in het kastje staan bevatten al erg veel zout..
                        Wordt wat losse ingredienten bij elkaar zoeken dan
                        Hoelang moet zo'n schaal in de oven dan? dit zal wel een stuk langer duren dan op het fornhuis lijkt me..

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          Het is nou eenmaal niet anders dat het verhitten van bepaalde oliƫn aromatische koolwaterstoffen veroorzaakt, en die zijn kankerverwekkend. Vergelijkbaar met het bekende argument om kankerrisico`s te baggetellisren.... de roker die 90 word...

Daar waar ik kan beperk ik de risico`s zoveel mogelijk, soms ontkom je er niet aan. helaas....

Comment

dat laatste ziet er ook wel goed uit, alleen de meeste kruidenmixen die hier in het kastje staan bevatten al erg veel zout..
                            Wordt wat losse ingredienten bij elkaar zoeken dan
                            Hoelang moet zo'n schaal in de oven dan? dit zal wel een stuk langer duren dan op het fornhuis lijkt me..
                            Het is even zoeken maar er zijn ook kruidenmixen met KCl ipv NaCl. Dat is een veel minder slecht zout, en daarmee een goede vervanger.

Comment

tuurlijk dat er kanker inzit... in elk bedrijf zit kanker en dat vreet aan elke promotie...
                              Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X