vitaminen tabletten vs fruit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Viranelly View Post
    ik wordt zegt ie
    als je niks te melden hebt behalve op taalfouten te letten...hou dan gewoon je mond. Merendeels wat hij zegt klopt gewoon.

Comment

Is een quote van 3xl..

fructose is een mono-sacharide en word niet verder afgebroken.

Het is alleen zo dat fructose door je lichaam gebruikt word om leverglycogeen aan te vullen( en vetopslag), terwijl je na het trainen juist spierglycogeen wilt aanvullen.

Dus GEEN fructose na de training (ook geen fruit)

Maltodextrine heeft een dextroseequivalent van minder als 40 en is dus niet geschikt als post-workout koolhydraat.
      Maltodextrine geeft wel een vrij snelle stijging van de bloedsuikerspiegel, maar het snelle gedeelte van maltodextrine is te weinig om voor een groot genoege insuline afgifte te zorgen, welke je direct na het trainen wilt hebben om de voedingsstoffen zo snel mogenlijk de spiercel in te shuttelen.

Dus geef geen geld uit aan allerlei duurdere oplossingen maar neem gewoon dextrose (of een goodkope limonadesiroop met een groot gedeelte glucose)
      Oorspronkelijk geplaatst door 3XL
      Nee, fructose word rechtstreeks omgezet in leverglycogeen. Het is deze leverglycogeen die omgezet kan worden naar glucose als je bloedsuikerspiegel te laag woord.
      Maar er is wat leverglycogeen aangaat geen verschil tussen welke uit fructose, glucose of welke andere monosacharide dan ook.

Feit blijft dat fructose een omweg maakt om de spiercel te bereiken. Iets wat je na de training niet wilt

Ik ben trouwens ook van mening dat je direkt na de training niet alleen koolhydraten, maar ook eiwit moet nemen.
      Onderzoek heeft uitgewezen dat de insuline stijgingbij een combinatie van koolh+eiwit groter is als bij koolh. alleen.

Ik heb geexperimenteerd met glucose+wei, glucose+wei+caseine en ben nu aan het experimenteren met glucose+weihydrolisaat, wat tot nu toe goede resultaten heeft opgeleverd.

Ben sinds ik hydrolisaat gebruikt ca 1kg aangekomen en iets droger zonder de rest van m'n voeding/training aangepast te hebben.
      Nu lijkt 1kg mischien niet veel, maar op mijn gewicht en trainingsjaren is it best wel wat.

Ik blijf het voorlopig dus houden bij 50gr clucose(dextrose) + 50gr wei-hydrolisaat

Weer wat geleerd
      Last edited by Ashley; 29-01-2011, 19:07.
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
        Want wat gebeurt er dan?
        Hoezo nutteloos. zijn toch snelle suikers. Zelfde als dextrose snelle suikers.

Maar ik zal bij kneets zeggen dat ze onmiddelijk moeten kappen met fruit eten. Ik denk alleen niet dat ze het van me aannemen gezien het formaat wat ze zijn.
        Vertel maar bij de kneet wat je wil, is geen tempel hoor... maar je kan in die tussentijd ook wat meer info erover zoeken hier op bodynet, er zijn de laaste tijd erg veel discussies gaande betreft snelle suikers.

Edit: nevermind, je deed het al
        Last edited by okidoki71; 29-01-2011, 19:09.
        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
        There is no failure except in no longer trying

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X