vitaminen tabletten vs fruit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vitaminen tabletten vs fruit?

hier thuis hebben we zo multivitamin en mineral bruistabletten, ik eet dagelijks toch een 3-4 stukken fruit ( appel, kiwi, sinaasappel en 125gram bosvruchten), nu heb ik al van veel mensen gehoord dat er vele koolhydraten in fruit zit. zou het handig zijn om al dit fruit te vervangen door 1 bruistablet om zo minder in koolhydraten te gaan en deze dan bijvoorbeeld wat aanvullen met extra pasta, aardappelen, havermout?

1 bruistablet bevat:
    9 kcal
    0.3g kh
    0g v
    0g e
    60 mg vitamine C
    18 mg Niacine
    10 mg Vitamine E
    6 mg Panthotheenzuur
    2 mg Vitamine B6
    1.6 mg Vitamine B2
    1.4 mg Vitamine B1
    200 µg Foliumzuur
    150 µg Biotine
    1 µg Vitamine B12
    120 mg Calcium
    45 mg Magnesium
    500 µg Koper
    0.50 mg Mangaan
    4 mg Zink

Stoops.

Neem gewoon een goede time released van Solgar..ik heb de V 2000.

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
      Neem gewoon een goede time released van Solgar..ik heb de V 2000.
      maar zijn diegene die ik hier nu thuisliggen goed om al dat fruit te vervangen? want moet alles zelf betalen en heb niet superveel geld ervoor :s

Comment

Originally posted by stoops View Post
        maar zijn diegene die ik hier nu thuisliggen goed om al dat fruit te vervangen? want moet alles zelf betalen en heb niet superveel geld ervoor :s
        FF sparen he..
        is niet zo duur hoor en je doet er een maand mee..

Het is wel beter dan niets nemen..

Comment

@nibor76nl: Solgar lijkt me voor jeugdige sporters niet echt goed te betalen, als je alleen al aan vitaminepillen zoveel moet uitgeven...

@stoops: Een en ander lijkt me afhankelijk van het merk. Maar verder zou ik je aanraden om gewoon fruit te blijven eten en dat dan eventueel aan te vullen met een multivitamine, 3-4 stukken is redelijk veel maar dagelijks wat fruit is niks mis mee.

Comment

Als jij zoveel fruit eet krijg je inderdaad de nodige suikers binnen. Zou me er niet te druk om maken.
            Als je je er wel druk om maakt zorg dan dat je je fruit in de ochtend of direct na een training eet.

Vergeet niet dat er heel veel goeie dingen in fruit zit, niet alleen maar kh.
            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

1. fruit dumpen en waar mogelijk met groenten die dezelfde vitaminen/mineralen bevatten vervangen
              2. rest van vit/mineraal tekort aanvullen met tabletten.

fruit is evul

Comment

[QUOTE=Tommyy;778454]@nibor76nl: Solgar lijkt me voor jeugdige sporters niet echt goed te betalen, als je alleen al aan vitaminepillen zoveel moet uitgeven...

Hoelang doe je met die tabletten????

Goedkoop is duurkoop meestal...

Zo ff uit mijn hoofd was ik iets van €18,00 kwijt voor een potje van 30 st.

Ik begrijp dat sommige weinig geld hebben(ik heb ook echt niet veel) maar ik had vroeger een bijbaantje om dingen te kopen die ik graag wilde hebben..

Comment

ik eet sinaasappel als ontbijt,
                  kiwi en bosvruchten rond 10u samen met 200gr platte kaas
                  en rond 15u mijn appel met 200gr platte kaas, ik train pas rond 19u en erna neem ik een whey shake.

@ false, ik eet nu al ongeveer 1kg groente per dag ( middag + avondeten), zou ik dan nog meer groenten eten? of gewoon fruit weg, bruistabletten in de plaats dan?

Comment

Ik vind fruit niet "evul".
                    Ik eet het bij voorkeur in éen keer in de ochtend, grote bak vol.
                    Soms 's middags op het werk nog een appel, als ik niets ander meer bij me heb ofzo.
                    Hele dag door of meer dan 3 stuks per dag is ook weer niet nodig.....maar behalve suikers zitten er ook veel vitamine en vezels in en dat wordt volgens mij weleens vergeten, of onderschat.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Fruit alleen droppen wanneer je pro bent/op wedstrijdniveau wil komen

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                        [

Hoelang doe je met die tabletten????

Goedkoop is duurkoop meestal...

Zo ff uit mijn hoofd was ik iets van €18,00 kwijt voor een potje van 30 st.

Ik begrijp dat sommige weinig geld hebben(ik heb ook echt niet veel) maar ik had vroeger een bijbaantje om dingen te kopen die ik graag wilde hebben..
                        30 stuks, daar zou je normaal gesproken dus een maand mee doen? Nou voor studenten is 18 euro in de maand voor een multivitamine redelijk veel, is dan maar net waar je prioriteiten liggen. En ja algemene gezondheid is belangrijk maar massa gains zul je niet maken met multi vitamines dus dan kies ik persoonlijk eerder voor een goedkopere en geef ik meer uit aan eten.

Overigens heb ik een tijdje de multi vitamine van now foods gehad (adam), kost onder de 20 euro en daar deed ik 3 maanden mee en op het moment heb ik nog universal animal pak staan, maar die gebruik ik maar incidenteel (vooral als ik verkouden begin te worden).

Comment

Fruit is te overrated........

Originally posted by Ashley View Post
                          Als je je er wel druk om maakt zorg dan dat je je fruit in de ochtend of direct na een training eet.

Nog meer van dit soort advies geven......fruit direkt na de training is totaal nutteloos, als er een moment van de dag is wanneer je juist géén fruit moet nemen dan is dat wel ná de training....

Originally posted by stoops View Post
                          @ false, ik eet nu al ongeveer 1kg groente per dag ( middag + avondeten), zou ik dan nog meer groenten eten? of gewoon fruit weg, bruistabletten in de plaats dan?
                          1kg groente is heel goed, meer hoef niet mag wel, wat je zelf lekker vind....fruit zou je in dit geval rustig weg kunnen laten en een multi vit. erbij pakken. Ben je dol op fruit, eet er dan max. 2 per dag, meer niet.

Originally posted by Beaudien View Post
                          Ik vind fruit niet "evul".

.....maar behalve suikers zitten er ook veel vitamine en vezels in en dat wordt volgens mij weleens vergeten, of onderschat.
                          de nadelen wegen niet op tegen de voordelen van fruit, maar ook dat heeft een grens, als je traint neem je zoiezo een multvit., daarbij eet je dus voldoende groente van min. 500 gram waar ook de nodige vit/mineraal/vezels in zitten, eet je dan ook nog eens fruit is er grote kans dat het teveel aan vit/mineraal via de urine wegvloeit en dan valt er een voordeel weg, vezels krijgen we door groente en volkorenrijke produkten in ons voedingschema ook voldoende binnen per dag dus daarmee vervalt voordeel nr.2 van fruit.....wat je dan nog overhoud is het nadeel en dat is fructose en dat is "evul"....dit is denk ik wat Falstyr bedoeld.....

Originally posted by Viranelly View Post
                          Fruit alleen droppen wanneer je pro bent/op wedstrijdniveau wil komen
                          ik wordt zo moe van jou soms......je reply heeft er niets mee te maken of je pro bent of niet....(zie bovenstaand).
                          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                          There is no failure except in no longer trying

Comment

ik wordt zegt ie

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                              Fruit is te overrated........

Nog meer van dit soort advies geven......fruit direkt na de training is totaal nutteloos, als er een moment van de dag is wanneer je juist géén fruit moet nemen dan is dat wel ná de training....
                              Want wat gebeurt er dan?
                              Hoezo nutteloos. zijn toch snelle suikers. Zelfde als dextrose snelle suikers.

Maar ik zal bij kneets zeggen dat ze onmiddelijk moeten kappen met fruit eten. Ik denk alleen niet dat ze het van me aannemen gezien het formaat wat ze zijn.
                              ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X