Ik ben momenteel vastgelopen met het maken van mijn voedingsschema, omdat ik even iets niet begrijp. Aan de ene kant wordt er beweerd dat je als bodybuilder per kilo vetvrije massa zo'n 2 gram eiwitten nodig hebt, 1,5 gram vetten en 6,5 gram koolhydraten. (correct me if i'm wrong). Maar aan de andere kant moet 55% bestaan uit koolhydraten, 25% uit eiwitten en 20% uit vetten. En nu komt de vraag.... 55% waarvan? Ik heb 81 kilo vetvrije massa maal 6,5 gram maakt ongeveer 530 gram. Dus moet die 530 gram koolhydraten dan 55% zijn van iets? 100% zou namelijk ongeveer 965 zijn. 965 gram van wat?? Of is het 55% calorieen van mijn totaal? Stel ik moet 3600 Kcal hebben per dag, dan betekend dat dat ik 1980 Kcal aan Koolhydraten moet hebben. voor het gemak even 2000 Dus 2000 Kcal verspreid over 530 gram. Als dit het geval is... Hoe kom ik dan te weten hoeveel kcal er bij een bepaald voedingsmiddel uit de koolhydraten komen? Neem halfvolle kwark. 100 gram = 100 Kcal, waarvan 12 gram eiwitten, 3 gram koolhydraten en 5 gram vetten. Betekend dit dan dat 3/20e kcal uit de koolhydraten komt, dus dat maakt 15 kcal van de 100 kcal?? Of zit ik er weer helemaal naast? Het verhaal ziet er nu een beetje verward uit, maar dat ben ik zelf ook dus kan er niks aan doen. Bedankt voor de hulp iig!
Gr. J
Gr. J
Comment