Relatie vet en aankomen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

En weer kon dat klere ding niet gewoon editten. Klo*tesysteem. Zit wel 20min tussen maar ik ben ook met andere dingen bezig.

dextro, wordt ook gewoon omgezet naar vet als je er teveel van neemt. Als je bloedsuikerspiegel te hoog is en je heb genoeg suikers in je systeem zal je het gewoon omzetten naar vet. Dan werkt het net als elk ander suiker.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Fructose = Monosachariden , zoals snoepjes , banaan , appel etc etc snappie? :P

Comment

Originally posted by marnop View Post
        En weer kon dat klere ding niet gewoon editten. Klo*tesysteem. Zit wel 20min tussen maar ik ben ook met andere dingen bezig.

dextro, wordt ook gewoon omgezet naar vet als je er teveel van neemt. Als je bloedsuikerspiegel te hoog is en je heb genoeg suikers in je systeem zal je het gewoon omzetten naar vet. Dan werkt het net als elk ander suiker.
        als je bloedsuiker spiegel te hoog is ja. Fructose kan zelfs worden omgezet naar vetten, zonder dat je bloedsuiker spiegel te hoog is.

Fructose heeft gewoon een hele grote kans om omgezet te worden naar vetzuren. veel groter als dextrose.

Tuurlijk is een vezelrijke koolhydraatbron met een lage GI beter als suikers. maar binnen de groep suikers is er onderling ook nog veel verschil. en fructose is de slechtste. (ook erg ongezond, fructose wordt gemetaboliseerd op dezelfde manier als alcohol. dus ook alleen door de lever. leververvetting kan ook optreden door hoge fructose inname. sterker nog er zijn meer gevallen van leververvetting door voedsel inname, dan alcohol inname).
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

maar hoe zit het dan als volgt. stel jou behoefte is 1000kcal en je eet een ontbijt van 1000kcal wat bestaat uit totaal suikers en de rest van de dag niks. Kan mij gewoon niet voorstellen dat je dan geen vet aanzet

Comment

Als je dan als (normaal)ontbijt om 8.00uur die 1000cal eet dan begin je vanaf een uur of 10.00/11.00 vet aan te zetten, gaat erg langzaam, per grammetje hier en daar, maar het zij zo. de rest van de dag zal je dan het extra aangezette vet moeten zien aan te spreken om het weer tegen te gaan.

Is het ontbijt werkelijk alleen suiker, dan ga je al veel eerder vet aanzetten, nadeel van suiker is dat alles wordt opgenomen. Deel als enegie en een groter deel als reserve energie, dus vet.

Comment

Zolang fructose komt uit een paar stuks fruit op een dag is er niets aan de hand. Maar het zijn de verborgen fructoses is sucrose en vooral in de fructose glucose stroop. Het zit in zeer veel producten.... Fructose is grote mate nuttigen is puur vergif.

Comment

Originally posted by janjaap2 View Post
                maar hoe zit het dan als volgt. stel jou behoefte is 1000kcal en je eet een ontbijt van 1000kcal wat bestaat uit totaal suikers en de rest van de dag niks. Kan mij gewoon niet voorstellen dat je dan geen vet aanzet
                zowieso breekt je lichaam altijd eiwitten af, en bouwt ze meer op. dat is iets wat constant gaande is. in jouw voorbeeld worden er dus geen proteinen genomen. en is er dus sprake van spierafbraak. (waarbij wel een bepaalde hoeveelheid energie vrijkomt).

dus de persoon zou in gewicht hetzelfde blijven. maar spiermassa verliezen, en vetmassa aankomen.
                -------------------------------

Ik weet dat er onderzoeken waren naar glucose vs fructose. en bij inname van hogere hoeveelheden fructose wordt er veel meer visceraal vet aangemaakt en minder subcutaan.

en visceraal vet is de belangrijkste reden waarom overgewicht zo ongezond is. dit is namelijk heel slecht voor ons hart en onze bloedvaten.

Je kan dus een soort van "bierbuik" ervan krijgen. leververvetting, en andere symtomen die ook voorkomen bij grote innamen van alcohol.

(dit weet ik zelf maar al te goed. mijn visceraal vet heb ik in het begin van mijn afval poging een keer laten meten, en het was toen schrikbarend hoog. ik zat heel diep in de risico zone.

ok, ik dronk 1 liter cola per dag en at dagelijks +-2 candy bars + paar keer per week junk food. dus dit is ook wel te vegrijpen.

zelfs toen ik van buiten al aardig "droog" leek (met licht zichtbare abs). was ik van binnen nog half verrot. (heb visceraal vet tussendoor eens laten meten en de waarde was al veel beter als voorheen, maar ik was nog steeds een grensgeval, en zat op de risico grens). Nu heb ik gelukkig een gezonde waarde.

Onderschat niet de effecten van alcohol en/of fructose op je gezondheid. (dus kijk ook eens verder dan alleen spiermassa of vetmassa, maar ook naar je gezondheid).
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  helaas werkt het niet zo. fructose kan alleen gebruikt worden door de lever als brandstof of als aanvulling van leverglycogeen. zit dit vol, zal het direct omgezet worden naar vetten. met dextro is dit niet zo: dextro = 100% glucose.

Glucose kan zowel leverglycogeen als spierglycogeen aanvullen. en gebruikt worden als brandstof door bijna elke cel in ons lichaam.

fructose kan alleen leverglycogeen aanvullen, en brandstof leveren aan de lever.
                  (maar meestal voorziet glucose al in deze behoefte en wordt de fructose direct omgezet naar vet. behalve in de ochtend, tijdens/na de training.
                  Hier wil ik even op aanmerken dat ongeacht je leverglycogeen vol of leeg is, fructose wordt ten alle tijden voor 30% direct omgezet in vetten...vergeet ook niet het verhaal van vldl niet.
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

Comment

(dit weet ik zelf maar al te goed. mijn visceraal vet heb ik in het begin van mijn afval poging een keer laten meten, en het was toen schrikbarend hoog. ik zat heel diep in de risico zone.

ok, ik dronk 1 liter cola per dag en at dagelijks +-2 candy bars + paar keer per week junk food. dus dit is ook wel te vegrijpen.

zelfs toen ik van buiten al aardig "droog" leek (met licht zichtbare abs). was ik van binnen nog half verrot. (heb visceraal vet tussendoor eens laten meten en de waarde was al veel beter als voorheen, maar ik was nog steeds een grensgeval, en zat op de risico grens). Nu heb ik gelukkig een gezonde waarde.

.
                    Hier idem Dyno.
                    Ik begin de laatste tijd dat lastig vet ook kwijt te raken, ik ben ook ietsje lichter geworden. Ben op dit moment nog maar 108 kilo. Maar merk dus zeker wel dat dat vet dus aan het vertrekken is. Ik zit ook standaard aan de carnithine en de laatste tijd eet ik minder of geen minder roodvlees. Melkintake is ook iets minder nu en van halfvolle naar magere gegaan. Dus het gaat nu hard met dat vet.
                    Duurde ook wel behoorlijk lang vind ik voordat het interne vet echt begon te verminderen. Maar je hebt denk ik wel een begin foto van me gezien, dus je weet hoe vet ik was...aan de buiten en binnenkant.

Mijn eten was ook altijd erg slecht, elke dag minimaal een zak chips en minimaal een pak koek, elke dag veel vlees, vaak patat en snacks enz enz. en dan nog kilo's snoep elke week.

Comment

fructose kan alleen gebruikt worden door de lever als brandstof of als aanvulling van leverglycogeen. zit dit vol, zal het direct omgezet worden naar vetten.
                      Ik heb ooit gelezen dat die vetten ook direct verbruikt worden wanneer de leverglycogeen leeg is.

Klopt dat?

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                        Hier wil ik even op aanmerken dat ongeacht je leverglycogeen vol of leeg is, fructose wordt ten alle tijden voor 30% direct omgezet in vetten...vergeet ook niet het verhaal van vldl niet.
                        Bron?
                        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
                          Bron?
                          Sugar: The Bitter Truth - UCTV - University of California Television
                          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                          There is no failure except in no longer trying

Comment

Dat wordt anderhalf uur speech luisteren Adon1s...heb je ff de tijd?

Comment

Als je de fructose stofwisseling wilt begrijpen is dit een goede lezing. Ik heb hem 2x volledig gezien, ik had de link ook al ergens gepost dacht ik.
                              Zeker de moeite waard om te kijken!

Comment

heb hem ook 2x gekeken een jaartje geleden toen falstyr hem gepost had.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X