hoe zit dit?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe zit dit?

Ik heb een vraag. Ik ben nu bijna 8 maanden aan t bulken, ongeveer 750 boven behoefte. Nu kom ik goed aan in gewicht, trainingen gaan lekker,alleen de laatste tijd vind ik dat ik iets te veel vet er op heb zitten. Nu wil ik eigenlijk nog niet cutten want wil blijven gainen . Wil pas over 2 maanden licht gaan cutten. maar ik vroeg me af wat er gebeurt als ik nu 200 kcal boven behoefte ga eten ipv die 750. Mss stomme vraag maar verandert er dan iets in vetpercentage?
    Stats; 1,95. 98 kilo. Vet percentage weet ik niet, gok 15 procent, kijkend naar andere en daarmee vergekijkend.
    BP: 6x80
    SQ: 6x135

Het lijkt mij als je 8 maanden bulkt dat het verstandig is een aantal keren in die periode jouw voedingsbehoefte te berekenen zodat je zeker weet of die 750 calorieen nog steeds wel kloppen.
    Volgens mijn is in die periode jouw behoefte ook omhoog gegaan,en is die 750 niet meer kloppend.

Als jij dus nu 200 boven je behoefte(terwijl dit een oude berekening van 8maanden geleden is) wilt zitten en je hebt jouw behoefte dus niet berekend,dan heb je nu kans dat je misschien wel op of onder je behoefte zit te eten,en je dus in het slechtste geval niet in spier gaat aankomen maar in een lichte cut fase terecht komt wat weer kan betekenen spierverlies/vetpercentage omlaag.
    (leg ik dit zo een heel klein beetje goed uit pro's??)

Comment

Weet je zeker dat je 750 boven je behoefte zit? Misschien zit je slechts 300 boven je behoefte.

Begin dan vanaf deze week je inname te laten zakken met ca 350 tot 400 cal., vanaf de 2e week voeg je wat cardio toe aan je schema, 2x per week lekker intensief max 20minuten direct na je KT.
      Doe dat 4 weken en kijk dan naar het resultaat. Vanaf dat moment kan je verder gaan aanpassen.

succes.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Richard075 View Post
        Het lijkt mij als je 8 maanden bulkt dat het verstandig is een aantal keren in die periode jouw voedingsbehoefte te berekenen zodat je zeker weet of die 750 calorieen nog steeds wel kloppen.
        Volgens mijn is in die periode jouw behoefte ook omhoog gegaan,en is die 750 niet meer kloppend.

Als jij dus nu 200 boven je behoefte(terwijl dit een oude berekening van 8maanden geleden is) wilt zitten en je hebt jouw behoefte dus niet berekend,dan heb je nu kans dat je misschien wel op of onder je behoefte zit te eten,en je dus in het slechtste geval niet in spier gaat aankomen maar in een lichte cut fase terecht komt wat weer kan betekenen spierverlies/vetpercentage omlaag.
        (leg ik dit zo een heel klein beetje goed uit pro's??)
        Ik heb uiteraard als ik aankom ik in gewicht steeds mijn behoefte herberekend en dit verwerkt in mijn voedingsschema. Dus dat klopt wel.

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Weet je zeker dat je 750 boven je behoefte zit? Misschien zit je slechts 300 boven je behoefte.

Begin dan vanaf deze week je inname te laten zakken met ca 350 tot 400 cal., vanaf de 2e week voeg je wat cardio toe aan je schema, 2x per week lekker intensief max 20minuten direct na je KT.
          Doe dat 4 weken en kijk dan naar het resultaat. Vanaf dat moment kan je verder gaan aanpassen.

succes.
          Ja, mijn behoefte ligt op de 3500, en ik eet er rond de 4250 dus dat weet ik zeker. Je bedoelt dus nu 400 omlaag dus 300 boven behoefte? En dan daarna die cardo erbij en nog steeds die 300 boven behoefte bllijven eten?!

Comment

Hmm jah als je wat vetter word mss net iets verkeerd in je voeding. je kan nu ook licht terug cutten naar 10-12% tegen de tijd dat je daar op zitten kan je voor de zomer heel licht bulken of op onderhoud eten.

Comment

Originally posted by Pimmez View Post
              Ja, mijn behoefte ligt op de 3500, en ik eet er rond de 4250 dus dat weet ik zeker. Je bedoelt dus nu 400 omlaag dus 300 boven behoefte? En dan daarna die cardo erbij en nog steeds die 300 boven behoefte bllijven eten?!
              Ja dat klopt. Zo bedoel ik het idd.
              Door de cardio verbrand je extra vet en je gebruikt veel meer energie.
              Als je het goed doet dan verbrand je uiteindelijk net iets meer vet dan je aanzet, maar je voeding blijft verder optimaal. Herstel blijft dus goed of perfect, je hebt geen tekort. Dus je zal ws een klein beetje VVM blijven aanzetten, echter je bf zal rustig aan lager gaan worden.

Ik zou er wel gelijk mee beginnen als ik jou was, niet wachten tot over 2 maanden, maar gelijk doen, dan heb je er straks veel meer profijt van en heb je geen last van spiermassaverlies.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Ja dat klopt. Zo bedoel ik het idd.
                Door de cardio verbrand je extra vet en je gebruikt veel meer energie.
                Als je het goed doet dan verbrand je uiteindelijk net iets meer vet dan je aanzet, maar je voeding blijft verder optimaal. Herstel blijft dus goed of perfect, je hebt geen tekort. Dus je zal ws een klein beetje VVM blijven aanzetten, echter je bf zal rustig aan lager gaan worden.

Ik zou er wel gelijk mee beginnen als ik jou was, niet wachten tot over 2 maanden, maar gelijk doen, dan heb je er straks veel meer profijt van en heb je geen last van spiermassaverlies.
                Ok bedankt man nog paar vraagjes. Moet die cardio per se na kt of kan t ook op rustdage of ander moment op kt dag? En waar kan ik t beste kcal weglate? KH wat omlaag ofzo? En dextrose wel blijven nemen na training of juist deze kcal weglaten?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X