Vocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vocht

Hey, ik merk dat ik door het dagelijks nuttigen van veel brood en zuivelproducten vocht vast ben gaan houden rond mijn middel.

Nou is dat natuurlijk geen wereldramp aangezien ik in de bulk zit maar is er misschien een manier om dit vocht tussentijds kwijt te raken?

Bedankt.

Hoe weet je dat het door brood en zuivel komt?
    Ben je opeens heel veel brood gaan eten en melk gaan drinken dan?
    Heb je niks anders veranderd aan je eetpatroon ?
    Van melk hoef je geen vochtophoping te krijgen. Brood zelf ook niet echt, van het zout dat er in zit weer wel.
    Neem je nog andere dingen? Snelle kh? zoals pasta e.d.? suikers?

iig als je teveel vocht(vet) aanzet dan ga je je voeding wat aanpassen zodat het minder snel gaat?
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ik ben wat meer brood gaan eten, laatste tijd aardappelpuree bij de maaltijd na mijn training (uiteraard neem ik mijn shake gewoon voor het douchen, lol), soms een paar rijstwafels bij mijn broodjes...

ik denk dat dit toch wel producten zijn waar je vocht van gaat vasthouden

maar aangezien ik thuis woon en naar school ga is het niet makkelijk om mijn dagelijkse KH uit bijvoorbeeld zilvervliesrijst of zo te halen

Comment

rijstwafels houden geen vocht vast, ook hier weer de zout die er in zit.

Misschien kan je beginnen je shake aan te passen........jij had toch een vertraagde shake...? En vlak daarna vette vis en noten en en en....

Misschien dat hele ritueel aanpassen, zal direct werken.

toevallig heb ik vanachtend in mijn log(ander forum) gezet dat ik kippenpootjes had gegeten gisteravond, maar niet blij was met de hoeveelheid vetten daarbij.....ik moet ook droger worden, moet vanaf nu langzaamaan gaan zakken naar de 6% of 7% voor wedstrijdshape. betekent vetten goed timen en verminderen.
        Last edited by marnop; 17-02-2011, 11:29.

Comment

Nee hoor, gewoon mijn whey shake direct na de training

daarna douchen, en daarna mijn warme maaltijd (carbs + protein)

Comment

Vochtafdrijvend voedsel:

KNOFLOOK

Knoflook heeft mosterdolien en deze olien geven een schoonmakend effect in het lichaam.
            Ze geven de spieren van de darm- en maagbewegingen meer energie zodat je meer vet gaat verliezen en uitspoelt.
            Ze breken ook vetklonten af, dus eet knoflook en wordt dunner.

ASPERGES

Asperges bevatten de stof asparagine. Dit is een alkaloïde dat stimuleert de nieren en het verbetert het circulerend proces.
            Alkaloiden heeft een directe uitwerking op de cellen en breekt vet af. Het bevat ook een stof dat helpt om afvalstoffen te verliezen
            door oxalisch zuur af te breken in je lichaam dat vet vastplakt aan je cellen. Dus door oxalisch zuur af te breken verminderd het vetophopingen.

BIETEN

Bieten zijn sterk vochtafdrijvend dat zich concentreert op je lever en nieren. Bieten spoelt dwalende vetdeeltjes uit je lichaam.
            Het bevat ook een speciale ijzer dat bloedlichaampjes schoonmaakt, bloedlichaampjes zijn de cellen die vet opnemen.
            Bieten bevatten ook een soort chloor dat helpt vetdeeltjes uit te spoelen. Deze chloor stimuleert de lymf die het vet verwijderd.

SPRUITEN

Spruiten stimulieren de klieren, voornamelijk de alvleesklier die hormonen afgeeft. Deze hormonen heeft een schoonmakende effect op je cellen.
            Het bevat ook mineralen die de nieren stimuleren. De afvalstoffen verlies je sneller en het maakt je cellen schoon.

KOOL

Kool helpt je lichaam om afvalstoffen te verliezen omdat het sulfaat en jodium bevat. Deze stoffen helpen ook
            om de slijmafscheidende membraan schoon te maken van je maag en darmen. Kool is vooral geschikt voor dikke buiken en middelbareleeftijdvetten,
            het breekt voornamelijk vet af in deze gebieden.

WORTELS

Wortels bevatten carotine, een soort vitamine A. Deze carotine geeft een vet uitspoelende reactie. Deze reactie spoelt snel afvalstoffen en vet uit.
            De carotine veranderd in vitamine A in de ingewanden en deze proces creert een versnellende werking van je stofwisseling en dat je cellen vet afbreekt.

SELDERIJ

Ongekookte selderij heeft een hoog geconcentreerde calciumgehalte in een kant en klare gebruiksvorm, dus als je het eet doet de calcium meteen zijn werk.
            Deze pure vorm van calcium geeft het hormonale systeem een zetje. Deze hormonen zullen het opgehoopte vet afbreken. Selderij bevat ook veel magnesium
            en ijzer wat je lichaam schoonmaakt.

KOMKOMMER

Komkommer bevat veel sulfaten en silcon. Deze mineralen stimuleren de nieren om het urinezuur af te drijven, wat een afvalstof is.
            Doordat je deze urinezuur verliest stimuleert het om vet af te drijven en het vet op je cellen.

MIERIKSWORTEL

Mierikswortel heeft een geweldig effect op het afbreken van vet in je cellen (zonder bijwerkingen) en het maakt je lichaam schoon.

SLA

Sla bevat ijzer en magnesium. Deze minaralen dringen je milt binnen en het helpt je immuumsysteem dat je beschermt tegen ziektes.
            De milt gebruikt deze mineralen om ze sterker te maken en stuurt ze naar je cellen en weefsels. Het helpt ook de lever, verhoogt je stofwisseling en om vetcellen uit te spoelen.
            Hoe donkerder de sla, hoe meer mineralen erin zitten.

UIEN

Uien, gelijk aan knoflook, bevat mineralen en olien dat helpt bij vet afbreken en verhoogt je stofwisseling. Eet elke dag rauwe uien het werkt beter en het ruikt minder dan knoflook.

RADIJS

Radijs maakt de slijmafscheidende membraan in je lichaam schoon omdat het hoge concentratie van magnesium en ijzer bevat. Deze minaralen lossen vet op die in je cellen zitten.

TOMATEN

Tomaten bevatten veel vitamine C en citroenachtige oxalische zuren. Deze zuren versnellen je stofwisseling. Het helpt ook de nieren om vocht af te drijven en vetdeeltjes uit te spoelen.
            Deze natuurlijke zuren met enzym geactiveerde mineralen moedigt de nieren aan om grote hoeveelheden vet af te breken en je lichaam uit te spoelen.

APPELAZIJN

Gebruik appelazijn in kleine hoeveelheden. Je kunt het gebruiken als saladedressing. Appelazijn is een sterk vochtafdrijvend middel omdat het gemaakt is
            van appels en de fruitzuren van appels creert een vetverbrandend proces. Het bevat ook veel potassium dat helpt om de vetopname te verlagen.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
              Nee hoor, gewoon mijn whey shake direct na de training

daarna douchen, en daarna mijn warme maaltijd (carbs + protein)

Jij deed toch melk, banaan en havermout e.d. door je shake?
              Dat is een echte bulkshake, maar wel een trage en vlak daarna neem je nog een vette maaltijd en daarna?

of zit ik nu fout?

Comment

Nee, ik was van plan omdat te doen omdat ik 's avonds laat trainde en geen tijd meer had voor een grote maaltijd na mijn workout.

Nu train ik 's middags en neem ik een normale shake en daarna een maaltijd met carbs en eiwitten.

Comment

weet je zeker dat het vocht is? En dat je niet gewoon vet wordt? :P

Vocht vasthouden rond je middel heb ik namelijk nog nooit van gehoord.
                  Fear is the mind killer

Comment

Het zou een beetje raar zijn wanneer ik ineens vet wordt terwijl ik altijd al moeite heb gehad met aankomen.

Zelfs toen ik twee jaar geleden van een heleboel junkfood leefde zonder enige sport zette ik nauwelijks vet aan.

Comment

Oh, en de laatste tijd nuttig ik tussen 17:00 en 20:00 nog een paar boterhammen in combinatie met amandelen.

Misschien dat ik mijn vertering hiermee teveel vertraag waardoor mijn maag vol gaat zitten en ik vocht vast ga houden?

Comment

Regelmatig sauna bezoekje wil ook wel eens helpen

Comment

De sportschool hier heeft niet eens 'n sauna

lol.

Comment

Is het trouwens mogelijk om als hardgainer wel in BF maar niet in spiermassa aan te komen

terwijl je 4 keer per week sport en clean eet?

Dat zou namelijk wel een behoorlijke ramp voor mij zijn.

Comment

Iemand die het weet?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X