Voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding

Hallo allemaal

Mijn probleem is dat ik een onderbuikje heb die ik maar niet weg krijg.
    Ik ben verder helemaal niet dik en dat is juist het probleem het is alleen een onderbuikje.
    Daarom ben ik afgelopen weekend naar een schoonheidsinstituut geweest en daar kreeg ik een gesprek met een man, die diëtiste was.
    Het kwam er op neer dat ik teveel koolhydraten binnen krijg en te weinig eitwitten, waaroor het 5x in de week sporten zo niet zoveel zin had.
    Ik moest daarom mijn voedingsschema aanpassen en ook meer varieert gaan eten, ook heb ik eiwit repen erbij gekregen om er af en toe extra bij te nemen(heerlijk trouwens! haha)
    Alles werd ook bij mij gewogen, mijn gewicht, gewicht van botten, spieren, vetpercentage alles! Alles was helemaal goed alleen mijn vetpercentage mocht wat omlaag.
    Dit moest ik doen door mijn eten dus te variëren en meer eiwitten te eten en minder koolhydraten.
    Mijn eten ziet er als volgt uit; ( ik weet dat ik het een en ander nog moet aanpassen maar daar ben ik nog even mee aan het kliederen)
    07.30- 2 boterhammen met kipfile, af en toe rookworst of boterhamworst
    11uur- appel
    12.30uur- 3 boterhammen met kipfile, rookworst of boterhamworst en af een toe een extra eiwit reep
    16.00uur- appel
    17.30uur- eet ik wat er is gekookt, wel meer vlees en groenten en minder aardappelen.
    Na het eten daarna eet ik meestal niks meer of ik pak een stuk fruit.

Qua sport doe ik; 3x in de week hardlopen van ongeveer een half uurtje. En 1 a 2 x in de week insanity, een thuisprogramma, erg intensief!
    Mijn vraag was of ik na het sporten ook wat moet eten? Ik heb zelf altijd snel het gevoel dat ik “teveel” eet waardoor ik het gevoel heb dat aanko, terwijl ik juist vaak meer moet eten.
    Wat moet ik vooral doen om mijn vetpercentage te verminderen, ik heb stickies gelezen en heb mijn eetschema aangepast en ben ook veel gaan sporten.
    Maar ik weet het even niet meer omdat ik al zoveel heb geprobeerd..
    Iemand misschien ook aanraders voor eiwit shakes? Is dit dan echt voor een vervangmaaltijd of kan ik dit ook gebruiken voor extra voor mijn vetpercentage te verminderen?

Nou bedankt! Groetjes

zowieso rook- en boterhamworst eruitgooien, vervang het met rosbief/filet americain of zalm voor de afwisseling. Voor de rest benen trainen man...

Dan is het onmogelijk om die onderbuik te houden. Niks snacken en voor de rest geen frisdranken of alcohol drinken, anders schiet het natuurlijk ook niet op.

Aan de hand van de stickies kun je je behoeftes voor de dag uitrekenen. Kom je aan de hand daarvan tekort in de eiwitten dan kun je die aanvullen door middel van shakes. Een shake is pure eiwit en zorgt niet voor het verliezen van vet, dat is afhankelijk van je eetgedrag en het sporten
    "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

-3x fruit veel te veel.
      -dag beginnen met brinta/havermout
      -voor het slapen kwark/casseine
      -eten na het trainen? ligt eraan hoe laat je klaar bent
      -eiwitshakes vervangen geen maaltijd

Comment

Oke, wat kan ik beter om 16.00uur vervangen of kan ik dat tussendoortje gewoon weglaten?
        Met insanity train ik ook me benen, dus daar ligt het niet aan.
        Die vent waar ik naar toe was geweest, zei dat het echt me bouw was en dat ik het nooit helemaal weg zou kunnen krijgen dus dat is wel echt heel kut. Ik zou het wel wat minder kunnen trainen, maar daar ben ik allang mee bezig aangezien ik zoveel in de week sport. Toch blijft het echt moeilijk, krijg het niet voor elkaar. Want ik mag niet afvallen op de rest van me lichaam dat is het probleem. Ben namenlijk 1.76 groot en weeg 62. Ik mag daarom ook geen "dieet" gaan volgen of iets dergelijks. Wel let ik op wat ik eet. Maar dankje voor de tips. Ga iig boterhamworst eruit gooien!

Ik ben altijd klaar met sporten om 19.30uur. Maar sochtends moet ik wel echt 2 boterhammen eten heb geprobeerd om sochtends brinta te eten, yoghurt of dergelijke maar daar wordt ik echt misselijk van sochtends haha. Maarja ik ga nog even kijken hoe ik t allemaal ga doen qua voeding!
        Dankje alvast voor de tips!

Comment

Vergeet het advies dat Rubeltje geeft. Serieus, Filet american aanbevelen?

Lees de sticky's, en zoek naar voedingsschema's in de trainingslogjes voor voorbeelden. (meestal) zijn deze goed/in de goede richting. Dan zelf wat maken en dan feedback vragen.
          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Filet Americain heeft wel erg goede voedingswaarden trouwens

maar het schijnt dat het van erg slecht vlees gemaakt wordt ofzo?

Comment

Originally posted by SteefDK View Post
              Vergeet het advies dat Rubeltje geeft. Serieus, Filet american aanbevelen?

Lees de sticky's, en zoek naar voedingsschema's in de trainingslogjes voor voorbeelden. (meestal) zijn deze goed/in de goede richting. Dan zelf wat maken en dan feedback vragen.
              Blijkbaar kijk jij nooit op verpakkingen voor voedingswaarden maar hou je je bij je eigen associaties van het eten. Tuurlijk niet altijd Filet Americain eten maar als je had gelezen wat ik zei: VOOR DE AFWISSELING, dus af en toe.

Voedingswaarden:

18,2 gram eiwit
              1,8 gram Koolhydraat
              7,4 gram vet 1,2 verzadigd

per 100 gram.

Doeidoei
              "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Het Voedingscentrum (Nederland) adviseert "ouderen, mensen met verminderde weerstand, zwangeren en jonge kinderen" geen filet américain, ossenworst, carpaccio of niet-doorbakken tartaar te eten.

Vandaar dat ik het niet eet. Onderzoek toont ook aan dat het vaak slecht bereid is, veel zout en slechte vetten bevat.

Comment

@rubeltje

De meeste hier zullen het nooit aanbevelen.

Comment

in filet zit vaak varkensvlees en rotzooi, maar blijft wel lekker:P

Je kunt tonijn oid om 4 uur nemen.

Eiwitrepen zitten trouwens vaak veel suiker in kijk daar ook effe naar
                    succes

Comment

Ik wist dat deze reactie zou komen maar goed, ik ga niet lopen bitchen; 1 keer in de 2 weken een bakkie filet americain kan echt geen kwaad.

In je citaat zelf geef je het antwoord al: ouderen, mensen met verminderde weerstand, zwangeren en jonge kinderen. Ik neem aan dat wij daar niet onder vallen.

Comment

Originally posted by Rubeltje View Post
                        Ik wist dat deze reactie zou komen maar goed, ik ga niet lopen bitchen; 1 keer in de 2 weken een bakkie filet americain kan echt geen kwaad.

In je citaat zelf geef je het antwoord al: ouderen, mensen met verminderde weerstand, zwangeren en jonge kinderen. Ik neem aan dat wij daar niet onder vallen.
                        Elke week junken kan toch ook geen kwaad

Comment

Originally posted by Rubeltje View Post

Als het niet goed is als dit soort mensen het eten, dan is het dus gewoon zooi.

Punt.

Comment

Filet american is naar mijn weten gewoon rauw rundvlees, wat dus een verhoogd risico met zich meebrengt op besmetting met bacteriën en protozoa. Daarom mogen hele jonge of ouderen het niet eten (verminderd immuunsysteem). Het bevat veel zout en peper (slecht voor de nieren).
                            Voor de rest begrijp ik het voedingschema niet helemaal. Tuurlijk, minder koolhydraten en meer eiwitten, maar in bijvoorbeeld rookworst (varkensvlees) zit veel vet...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X