Zilvervliesrijstwafels

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Zilvervliesrijstwafels

Ik eet op sommige werkdagen ter afwisseling weleens een stel rijstwafels ipv (spelt)brood.
    Ik neem die van Zonnatura omdat die gemaakt zijn van zilvervliesrijst en er maar weinig zout opzit.
    Nu vroeg ik me af.....is de GI van die rijstwafels gemaakt van zilvervliesrijst anders dan de "gewone"? M.a.w. is het een goed alternatief of denk ik verkeerd?
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Geen idee ...

Misschien even vragen bij het voedingscentrum.

Comment

Zou je mischien de voedingswaarde kunnen vertellen inclusief vezels aub

Comment

*pakt pak erbij*

Per 100 gram ( =het hele pak):
        Eiwit 7,8 gram
        Koolhydraten 75,3 gram
        waarvan suikers 0,5 gram
        Vet 3,2 gram
        waarvan verzadigd 0,7 gram
        Voedingsvezels 3,2 gram
        Natrium 0,1 gram
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Netjes, hoe duur ongeveer?

Comment

Eh....ik weet het eigenlijk niet. Ik had erover gelezen en dat ze van zilvervliesrijst werden gemaakt, dus ik heb een aantal pakken ingeslagen......Als ik het goed heb, rond de 82 cent, maar ik ga het voor je nakijken als ik weer boodschappen doe.

Het vult wel een stuk minder, dat wel. Maar op dagen dat ik werk, train ik niet en dan verbruik ik dus minder. En speltbrood vult geweldig maar is ook vrij hoog in kh, vandaar dat ik dit niet elke dag wil eten.

Comment

Ik eet de laatste tijd weleens een paar meergranenrijstwafels van Zonnatura

lekker als extra bij het ontbijt of een andere maaltijd.

Comment

Ik neem de rijstwafels van de euroshopper, ook van zilvervliesrijst, weinig zout, 22 cent per pak van 100 gram. Moet er volgens mijn schema 8 per dag eten, ze komen me inmiddels mijn neus uit.

Met betrekking tot je vraag: waar zijn 'gewone' rijstwafels van gemaakt dan? Dacht dat ze allemaal van zilvervliesrijst werden gemaakt eigenlijk...
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                  Ik neem de rijstwafels van de euroshopper, ook van zilvervliesrijst, weinig zout, 22 cent per pak van 100 gram. Moet er volgens mijn schema 8 per dag eten, ze komen me inmiddels mijn neus uit.

Met betrekking tot je vraag: waar zijn 'gewone' rijstwafels van gemaakt dan? Dacht dat ze allemaal van zilvervliesrijst werden gemaakt eigenlijk...
                  Pinada, eet jij ze ook als broodvervanger? En doe je er iets op en zo ja, wat?

Ik dacht dat "gewone" rijstwafels dus van witte rijst werden gemaakt. Op een andere verpakking staat alleen "rijst en zout" maar op deze specifiek zilvervliesrijst, vandaar dat ik me dit afvroeg.

Euroshopper, dat is het huismerk van AH, toch? Daar kom ik tegenwoordig vaak, ga eens neuzen! Scheelt dan best een boel inderdaad.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                    Pinada, eet jij ze ook als broodvervanger? En doe je er iets op en zo ja, wat?
                    Ik eet überhaupt geen brood, maar een ander zou op de momenten dat ik rijstwafels eet wel brood eten, dus in die zin kun je ze als broodvervanger zien .

Ik mik er tonijn met een beetje mayo op, of een berg kipfilet.

Ik dacht dat "gewone" rijstwafels dus van witte rijst werden gemaakt. Op een andere verpakking staat alleen "rijst en zout" maar op deze specifiek zilvervliesrijst, vandaar dat ik me dit afvroeg.
                    Ok. Op die van euroshopper staat in ieder geval ook specifiek zilvervliesrijst.

Euroshopper, dat is het huismerk van AH, toch? Daar kom ik tegenwoordig vaak, ga eens neuzen! Scheelt dan best een boel inderdaad.
                    Ja, is één van de huismerken van AH. Je hebt het gewone AH huismerkt en Euroshopper, de goedkoopste variant.
                    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Waarom eet je eigenlijk geen brood?

Teveel zout?

Comment

Omdat ik brood gewoon niet goed trek lichamelijk gezien.

Comment

En bijvoorbeeld crackers? Daar zijn natuurlijk veel soorten en maten van, ons dorpsbakkertje heeft van die dikke, volkoren dingen die zijn op zich heel lekker, en daar zit ik ook lang vol van.
                          Maar helaas verpakt hij ze ook zelf en staan er geen ingrediënten op, daarom eet ik ze niet zo heel vaak. Ik ben zo'n trut die wil weten wat ze eet.
                          In crackers zit volgens mij wel duidelijk minder vocht dan in brood maar of er ook minder zout inzit? Of minder gist?

Comment

En bijvoorbeeld crackers? Daar zijn natuurlijk veel soorten en maten van, ons dorpsbakkertje heeft van die dikke, volkoren dingen die zijn op zich heel lekker, en daar zit ik ook lang vol van.
                            Maar helaas verpakt hij ze ook zelf en staan er geen ingrediënten op, daarom eet ik ze niet zo heel vaak. Ik ben zo'n trut die wil weten wat ze eet.
                            In crackers zit volgens mij wel duidelijk minder vocht dan in brood maar of er ook minder zout inzit? Of minder gist?
                            Gewoon ff vragen aan die koekenbakker he...

Comment

Ga ook eens kijken, wist niet dat er rijstwafels waren van zilvervliesrijst! Bedankt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X