welke tijd welke voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke tijd welke voeding

Hallo allemaal
    Ik ben bobby
    19 jaar 72 kilo
    Ik train nu ongeveer 1,5 jaar
    Alles gaat goed met trainen ook let ik op met wat ik eet.
    Het enige waar ik nog mee zit is wat ik moet eten op welk tijdstip
    Wat moet ik bijvoorbeeld ''voor'' de training eten en wat juist erna en savonds laat als ik nog honger heb??

Voor weet ik zelf ook niet zo precies, na training Dextrose en een Whey shake, voor het slapen een bak Franse kwark, en wat noten.
    17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Voor het trainen het liefst complexe koolhydraten zoals Rijst, Pasta, Brinta etc. je begrijpt het wel. Doe dit dan ook 1 a 1,5 uur voor het trainen en niet direct voor je training.

Na het trainen wil je juist snelle koolhydraten en eiwitten hiervoor neem je dan een whey shake (snelle eiwitten) & een shake met dextrose (snelle koolhydraten) in plaats van een dextrose shake kan je ook bijv. een banaan nemen.

Een 30 a 45 minuten na je shake(s) neem je weer een maaltijd met langzaam opneembare koolhydraten en eiwitten denk bijvoorbeeld aan rijst met kip.

Hopelijk is dit zo voldoende voor je

Succes

Comment

Ontbijt brinta/whey met whey en stuk fruit
        1 uur voor trainen rijst, kip, groente
        Halfuur voor en/of gelijk na training whey (Iedereen heb andere mening hierover ik doe beide 15 gram).
        Halfuur na training rijst, kip, groente
        Gelijk voor slapen kwark met noten

Kan je zelf nog bepalen of je nog een paar maaltijden (pasta, rijst, kip, groente dit soort dingen) vult over de rest van de dag. Ik doe zelf altijd nog 1 maaltijd erbij ligt eraan of ik die 's avonds of 's ochtends neem ivm verschillende tijden trainen.

Nu het toch over tijden van je voeding ga, ik heb nu pure chocolade (86% maar ga 90/99% halen), is hier ook nog een bepaald moment op de dag dat het, het best is?
        Was hier wel benieuwd naar haha

Comment

Originally posted by ultra1993 View Post
          Ontbijt brinta/whey met whey en stuk fruit
          1 uur voor trainen rijst, kip, groente
          Halfuur voor en/of gelijk na training whey (Iedereen heb andere mening hierover ik doe beide 15 gram).
          Halfuur na training rijst, kip, groente
          Gelijk voor slapen kwark met noten

Kan je zelf nog bepalen of je nog een paar maaltijden (pasta, rijst, kip, groente dit soort dingen) vult over de rest van de dag. Ik doe zelf altijd nog 1 maaltijd erbij ligt eraan of ik die 's avonds of 's ochtends neem ivm verschillende tijden trainen.

Nu het toch over tijden van je voeding ga, ik heb nu pure chocolade (86% maar ga 90/99% halen), is hier ook nog een bepaald moment op de dag dat het, het best is?
          Was hier wel benieuwd naar haha
          Ik heb echt respect voor jou dat je die chocolade kan opeten
          17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Vind het veel lekkerder als gewone chocola en er zit in 86% al zo weinig suiker in dat het verwaarloosbaar is, die 90/99% kan ik helaas niet vinden maar als ik hem heb gevonden haal ik die zeker.. Elke dag 1 stukje heerlijk haha

Vind jij het erg smerig dan ofzo?

Comment

UGH Pure chocolade smerig!

Comment

Originally posted by bobbygoed View Post
                Hallo allemaal
                Ik ben bobby
                19 jaar 72 kilo
                Ik train nu ongeveer 1,5 jaar
                Alles gaat goed met trainen ook let ik op met wat ik eet.
                Het enige waar ik nog mee zit is wat ik moet eten op welk tijdstip
                Wat moet ik bijvoorbeeld ''voor'' de training eten en wat juist erna en savonds laat als ik nog honger heb??
                Tot 2 uur voor de training een goede KH rijke maaltijd. ongever 3 kwartier/half uur voor de training eventueel nog een kleine whey shake en misschien wat bcaa. Na de training wil je direct de eiwitten aanvullen met weer een kleine whey shake met of zonder toegevoegde KH en als je thuis komt een goede maaltijd maken met voldoende eiwitten en KH.
                Als je laat in de avond nog honger hebt een eiwitbron, kwark of casseïne, ei of vis gekookt of gebakken enz enz.

Comment

Voor de training:maakt echt geen flikker uit waar jij lekker op gaat. Ik ga het hardst op een lege maag en enkel 3 koppen koffie een ander moet zichzelf helemaal volproppen met carbs om langer dan 10 minuten intensief te kunnen trainen.
                  Na de training: als je naar spiergroei streeft zou ik gewoon zoveel mogelijk van je dagelijkse eten na m'n training proppen, eigenlijk zoveel als dat jij comfortabel naar binnen krijgt. Voornamelijk carbs en eiwitten.
                  Als je s'avonds laat nog honger hebt eet je nog iets waar jij zin in hebt en wat nog in je schema past voor die dag, ga je niet druk maken om caseïne shakes o.i.d. Kijk gewoon wat jij die dag nog mag eten en wat daarin past . Stel je moet nog 30 gram vet binnen krijgen pak je lekker walnoten en als je nog carbs/eiwitten moet eet je een paar boterhammen met kipfilet of kwark met brinta (ik noem maar iets).

tl;dr je hoeft je niet zo druk te maken om wat je wanneer eet, als je het maar op een bepaald moment van de dag eet Het eten zelf is duizendmaal belangrijker dan de tijd wanneer het opgegeten wordt. Ik ervaar zelf positieve effecten van het 'veel eten direct na de training', maar ik kan dit niet wetenschappelijk onderbouwen. Dus ik raad je aan gewoon te gaan experimenteren en het aan de levende lijve te ondervinden wat jij het fijnst vindt.

Comment

Originally posted by ultra1993 View Post
                    Vind het veel lekkerder als gewone chocola en er zit in 86% al zo weinig suiker in dat het verwaarloosbaar is, die 90/99% kan ik helaas niet vinden maar als ik hem heb gevonden haal ik die zeker.. Elke dag 1 stukje heerlijk haha

Vind jij het erg smerig dan ofzo?
                    Ik denk dat ik over een reep zonder drinken wel een paar flinke uren doe, ik heb nog nooit zo'n gekke kop getrokken als ik een stukje eet
                    17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X