Is dit een geschikt voedingsschema?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Is dit een geschikt voedingsschema?

Hallo,

Vandaag na de training gelijk maar eens aan de slag gegaan met m'n voedingsschema. Hier in deze post het resultaat...

Mijn avondeten heb ik vandaag ook even gewogen e.d. dus dat klopt allemaal precies. Het is natuurlijk elke dag wel wat verschillend maar ik denk dat dit niet zo heel erg veel uitmaakt.

Verder was ik er al bang voor dat ik te weinig vetten binnen zou krijgen, nou dit is ook wel zo. Maar daarom heb ik gelijk alweer een aanpassing gedaan waarmee ik wel genoeg vetten binnen krijg.

Mijn doel met dit schema is natuurlijk meer massa opbouwen, ik denk persoonlijk dat dit goed te doen is.

Melk is natuurlijk niet het enige wat ik drink, ook drink ik nog aardig wat water. De hoeveelheid hiervan weet ik niet precies...

Als bijlage heb ik 2 bestanden bijgevoegd, nl. 1 schema wat mijn huidig schema is en 1 schema wat ik z.s.m. wil gaan volgen. Het enigste verschil is het veranderen van magere melk in volle melk. Eerst wil ik de magere melk die nog in huis is opmaken en vervolgens overstappen naar volle melk.

Ik zou het fijn vinden als jullie eens naar mijn schema zouden willen kijken en evt. tips geven.

Mvg,
    Muskiet.
    Attached Files
    Last edited by muskiet; 15-03-2011, 22:39.

Zou in de ochtend gewoon lekkere koolhydraten eten zoals brinta of havermout.
    In de ochtend zou je eventueel een whey shake toe kunnen voegen omdat je lichaam snel eiwitten wilt. (kwark is langzaam en volle melk ook)
    Probeer met je avondeten geen varkensvlees te eten, maar rund.
    Na de post workout zou je circa 30 min later een volwaardige maaltijd kunnen eten.
    Zorg dat je met de maaltijd van 22:15 wat onverzadigde vetten binnenkrijgt, dit om de eiwitopname van de kwark te vertragen voor de nacht.
    Last edited by Maasproductions; 15-03-2011, 22:42.

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
      Zou in de ochtend gewoon lekkere koolhydraten eten zoals brinta of havermout.
      In de ochtend zou je eventueel een whey shake toe kunnen voegen omdat je lichaam snel eiwitten wilt. (kwark is langzaam en volle melk ook)
      Probeer met je avondeten geen varkensvlees te eten, maar rund.
      Na de post workout zou je circa 30 min later een volwaardige maaltijd kunnen eten.
      Zorg dat je met de maaltijd van 22:15 wat onverzadigde vetten binnenkrijgt, dit om de eiwitopname van de kwark te vertragen voor de nacht.

Oke, bedankt voor je advies in ieder geval!
      Brinta of havermout toevoegen aan de maaltijd van 's ochtends? Of i.p.v. kwark?
      Avondeten is elke dag weer anders, heb ik zelf helaas ook niet alles over te zeggen. Ene keer is het varkens, dan weer kip of rund of vis...
      Een whey shake zal ik er wel eens aan toe gaan voegen. Deze bestel ik dan wel gewoon van het merk Stacker want hier heb ik nu nl. alles al van.

Wat is goed om 's avonds dan nog bij de kwark te eten om de eiwitopname te vertragen?

Comment

Originally posted by muskiet View Post
        Oke, bedankt voor je advies in ieder geval!
        Brinta of havermout toevoegen aan de maaltijd van 's ochtends? Of i.p.v. kwark?
        Avondeten is elke dag weer anders, heb ik zelf helaas ook niet alles over te zeggen. Ene keer is het varkens, dan weer kip of rund of vis...
        Een whey shake zal ik er wel eens aan toe gaan voegen. Deze bestel ik dan wel gewoon van het merk Stacker want hier heb ik nu nl. alles al van.

Wat is goed om 's avonds dan nog bij de kwark te eten om de eiwitopname te vertragen?
        Kwark als ontbijt kan mits deze mager is. Brinta of havermout gewoon als ontbijt bijvoegen.
        Je zou bij die kwark 's avonds ongezouten cashewnootjes kunnen eten.

Je zou ook nog wat voedingsschemas van anderen kunnen rippen op het forum voor inspiratie.

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
          Kwark als ontbijt kan mits deze mager is. Brinta of havermout gewoon als ontbijt bijvoegen.
          Je zou bij die kwark 's avonds ongezouten cashewnootjes kunnen eten.

Je zou ook nog wat voedingsschemas van anderen kunnen rippen op het forum voor inspiratie.
          Oke, wederom bedankt!
          Ik zal eens naar de winkel gaan om van die ongezouten cashewnootjes en havermout te gaan halen.

Havermout kun je mixen met melk toch? (heb nl. nog nooit geen havermout of iets in die richting gegeten )
          Wat is de verhouding ongeveer of is dit gewoon naar eigen beoordeling?

Comment

Originally posted by muskiet View Post
            Oke, wederom bedankt!
            Ik zal eens naar de winkel gaan om van die ongezouten cashewnootjes en havermout te gaan halen.

Havermout kun je mixen met melk toch? (heb nl. nog nooit geen havermout of iets in die richting gegeten )
            Wat is de verhouding ongeveer of is dit gewoon naar eigen beoordeling?
            Zelf heb ik de bulk oats van xxl (havermeel) knal ik als ontbijt een schep whey bij havermeel en 350ml water. Het is best prijzig tov havermout normaal, maar wel heel makkelijk en in no time weg te werken.
            Hoe je normale havermout het beste/lekkerst kan eten weet ik niet!
            Wel zorgen dat alles netjes in je schema past!
            Last edited by Maasproductions; 16-03-2011, 12:57.

Comment

havervlokken (natuurwinkel, supermarkt) kan je prima eten met een bak magere kwark, misschien nog een lepeltje appelstroop erbij voor de smaak. Als je de haver te grof vind, zou je ze even door de blender kunnen halen om het wat meer "hapklaar" te maken.
              - MKLP

Comment

Oke beide bedankt.
                Ik zal deze week eens gaan kijken in de winkel naar havermout(vlokken) en cashewnootjes. Daarna zal ik hier wel eens een nieuw shema posten.

Word dus vervolgd!

Comment

Ik heb zojuist mijn nieuwe toekomstige schema samengesteld maar het lijkt me toch iets teveel van alles, maar misschien zit ik er langs...
                  Graag jullie mening er over.

Ik heb nu zoals eerder aangegeven de havermout, cashewnoten en whey toegevoegd.
                  Attached Files

Comment

Of is het nu een goed schema?
                    Misschien dat er wel het een en ander gecompenseerd kan worden met cardio, dit doe ik nl. elke dag momenteel eventjes 10min. Maar dit kan als het moet uiteraard opgeschroeft worden...

Comment

Iemand nog wat te zeggen over het door mij als laatst toegevoegde schema?

Comment

Update.
                        Attached Files
                        Last edited by muskiet; 28-03-2011, 16:38.

Comment

Sorry, pre workout was verkeerd.
                          Hierbij mijn schema bijgevoegd wat ik momenteel gebruik.
                          Attached Files

Comment

ik doe havermout met whey en water in de blender, gaat best

Comment

Aha oke, ach iedereen z'n eigen ding he

Ik doe nu gewoon kwark met havermout en een shake whey.
                              Bevalt ook prima.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X