eetschema massa-krachttraining + boksen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eetschema massa-krachttraining + boksen

Ik doe reeds enkele jaren massa-krachttraining en ben er nu ook bij beginnen boksen.

Mijn trainingsschema:

maandag: rug + biceps
    ('s nachts: werken)

dinsdag: rust
    ('s nachts werken)

woensdag: benen + schouders
    ('s nachts werken)

donderdag: boksen
    ('s nachts werken)

vrijdag: boksen
    ('s nachts pintje(s) pakken, weet dat het negatief is maar neem het er graag bij)

zaterdag: boksen, daarna borst + triceps
    (na gewichttraining in zetel liggen tv zien en lekker lang slapen daarna)

zondag: rust
    ('s nachts werken)

-----------------------------------------------------------------------

Het werk dat ik doe 's nachts bestaat uit rolcontainervervoer dus trekken en duwen van karren dit valt opzich nog mee op platte stukken, maar die moet ik ook in ondergrondse parkings omhoog duwen en naar beneden brengen.
    Dit is afgewisseld door 4x 1uur in de vrachtwagen zitten waar ik tijd heb om veel te eten.

Als je dit alles bekijkt kan je zeggen dat ik misschien overtraind ga raken. Ik wil er nog bij zeggen dat ik eigenlijk elke dag (buiten maandag en woensdag) als ik het nodig heb 10u kan slapen dus dat compenseert wel naar mijn gevoel.
    + ik volg dit schema al een jaar maar dan zonder het boksen, en aangezien het boksen op rustdagen valt denk ik niet dat ik overtraint ga raken.

Ik heb mijn schema zo ingedeeld zodanig dat de ene helft van de week uit massa-krachttraining bestaat en de andere helft uit boksen. Op die manier komt het boksen zo weinig mogelijk in het gedrang bij het herstel van spieren van de gewichttraining.

-------------------------------------------------------------------------

Nu heb ik enkele vragen:

1) Zijn er mensen die ook de combinatie gewichttraining + vechtsport (of andere sport) doen en opmerkingen hebben op het bovenstaande?

2) Wat eet je best na een bokstraining? Op het eerste zicht zou ik denken hetzelfde als na gewichttraining: whey + chocomelk en daarna een volledige maaltijd?

3) Op zaterdag heb ik eerst bokstraining en daarna train ik borst + triceps. Hoeveel tijd laat ik best tussen die twee trainingen? (30minuten, 1u,2u?) of maakt dit weinig uit en drink ik dan ook weer whey+ chocomelk tussen het boksen en gewichttraining of moet daar nog een volledige maaltijd tussen(alvorens aan de gewichttraining te beginnen)?

(ben 1.78m, 85kg, abs licht zichtbaar)

Alvast bedankt

Gewoon goed eten. Belangrijk is dat je minder op massa focused en meer op kracht. Als je dat doet, ga je ownen met boksen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X