Vraagje over voedingsschema Cutten.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje over voedingsschema Cutten.

Hallo

Ik zit met een paar 'kleine' dingetjes.

Ik ben sinds 4 weken weer begonnen met fitnessen.. Ik voetbal naast fitness 3x in de week 90 minuten. Ik fitness 3/4 x in de week.

Mijn doel is om het vet bij me buik weg te krijgen en wat explosiever/sneller te worden in het veld. Voetbal blijft mijn prio.

Op het moment eet ik eigenlijk vrij weinig.. sochtends 2 boterhammen met een glas melk om 12:30 3 boterhammen met kipfilet of rookvlees. Om half4 een appel en om 18:00 wat de pot schaft. Na de training neem ik vaak kwark 250 of 500 gram met een appel en een volkoren boterham.

Ik ben 197cm 90 kilo en heb een vetpercentage van 16,2.

Nou heb ik in een excel tabel wat gegevens ingevuld en laten uitrekenen met wat meer voeding. Ik vroeg me af of mensen hier wat positieve kritiek op hadden en misschien tips hoe het beter kan.

Ik wil dit dan icm cutten gaan doen of moet je eerste echt een tijd bulken ?

Ik begreep dat cutten vooral uit cardio bestaat. Nu doe ik 3x in de week 90 min voetbal en ben van plan dan 3x in de week op de sportschool ook 30 min cardio te doen.. 10 min als begin warming up en 20 min ''uitlopen''.

dit is mijn huidige KT schema:
    Maandag: voetbal

Dinsdag:
    schouders:
    shoulder press
    lateral raise
    Pec Deck Rear Delt Laterals
    seated dumbell press
    en vaak nog een andere variant van shoulder press.
    benen:
    seated leg curl
    leg extensions
    leg press

woensdag: voetbal

Donderdag:
    borst:
    incline dumbell press
    bankdrukken
    peck deck
    machine chest press
    wil misschien nog een 5de toevoegen.
    triceps:
    cable triceps pushdown
    machine triceps pressdown (pak ik meestal met borst als 5de)
    Triceps machine

Vrijdag:
    Rug:
    seated row machine
    seated cable pulley
    lat pulldown
    lat pulldown machine
    Biceps:
    Biceps Curl
    Biceps curl machine

zaterdag: voetbal

zondag> herhaling van alles 2 oefeningen per spiergroep.

buik zijn 200 ab crunches op zo'n soort ab king pro achtig ding en doe ik elke training.

Ik heb een excel bestandje bijgevoegd met alle info zouden jullie deze is willen inkijken en zeggen wat jullie ervan vinden. Thnx!

Vind je training routine erg slecht. Veel oefeningen en geen squat en deadlift. Zeg niet dat het niet kan want ik heb tot dit jaar selectie gevoetbald en ook altijd gesquat en deadlifts gedaan.

Voeding heb ik weinig verstand van, maar om NIET af te vallen terwijl je kracht training en voetbal doet is haast moeilijker dan gewicht vast houden. Tenminste, ik moest eten als een paard om maar boven de 90kg te blijven.

Als je een schema als Bill Starr hanteert kan je prima squatten en voetballen, aangezien je door de lineaire progressie geen gekke dingen doet en daardoor weinig last van spierpijn hebt. Of het optimaal is voor je herstel is een ander verhaal.

200 sit ups heb je ook weinig aan, behalve als het als opwarming is.
    Squat 5 x 147.5
    Bench 5 x 122.5
    Deadlift 5 x 180

Comment

Je trainingschema is ruk, zelf uitgevogeld en samengepakt in wat je leuk lijkt....
      Verdeling in oefeningen is bagger, je doet teveel voor kleine spieren en te weinig voor bijvoorbeeld de belangrijkste spieren.

Pak een normale 3 daagssplit en train alles evenredig veel en in de juiste verhoudingen.
      Hier: http://forum.bodynet.nl/trainingssch...tml#post782163 heb je een 3daagssplit waar je goed mee aan de slag kan.

Je cardio kan je gewoon toevoegen, maar gee 20 minuten uitloop......als je cardio doet na de KT dan ga je knallen- Hoog intensief, liefst ook af en toe HIIT doen.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ja ben van plan bij benen squats toe te voegen en bij rug deadlifts. Het gaat mij meer om het droogtrainen, heb het gevoel dat de buikspieren er wel zitten maar het vet zit ervoor. Maar op zich is het afvallen toch niet erg ? zolang het maar niet uit afbraak van spieren komt ?

wat bevelen jullie aan als supplementen bij cutten ?

@marnop: Hoe vindt je mijn voedingsschema ?
        Last edited by laurens1; 24-03-2011, 11:03. Reason: edit

Comment

Je ontbijt kan je aanpassen.
          Als je wakker wordt neem je je whey, dan douchen aankleden e.d. dan je ontbijt met brinta en daarnaast wat gekookte eieren toevoegen. Brinta mag gewoon met melk de whey neem je met water.

De pasta die je eet, zit geen groente vlees of vis bij? Toevoegen dan maar, 100 gram groente en 150gram kip of vis.

Je voeding na de training 2100uur even verdelen over 2 porties. Je brood met tonijn een klein uurtje na de training en de kwark een uurtje daar na.

succes.

ps.
          na je voetbal training kan je ook een kleine shake nemen, en een uurtje voor je wedstrijd een shake en daar een paar scheppen maizena in gooien(2 eetlepels) en gelijk na de wedstrijd een wheyshake en daar mag je snelle carbs bij nemen zoals dextro.
          Dus ook met voetballen goed herstellen en aan de spieren denken.

Comment

@ marnop: Bedankt!

zal het aanpassen en gaan volgen! Ben wel benieuwd aangezien ik nu echt bar weinig eet en eigenlijk dit al een jaar zo doe en altijd rond de 90 kilo blijf wegen.

is de whey xxl nutrition goed voor cutten?

Comment

alle whey is goed om te cutten.
              Whey draagt bij aan betere droge spiermassa en vetverlies.
              Als je whey wat te duur vindt worden om na elke voetbaltraining te nemen, dan kan je ook in een uur tijd een litertje magere melk wegdrinken na de training. Houdt dan wel rekening met de calorietjes van de melk voor de rest van de dag. Je hebt dan bijvoorbeeld niet echt de kwark nodig na voetbal.
              Last edited by marnop; 24-03-2011, 11:48.

Comment

dus ik kan het kwa supplementen gewoon houden bij whey en dextrose ? Dan ga ik denk ik indd de whey alleen gebruiken voor de fitness dagen en voor voetbaldagen schaf ik dan de kwark af en die vervang ik voor melk want een liter heb ik zo weg

creatine niet gebruiken ?

Comment

een aanpassing aan mijn voedingsschema, ik heb sochtends de banaan en de visolie weggelaten voor wat minder kcal/kh

ik heb het gevoel dat nu mijn verhoudingen wel goed zijn wat betreft KEV per dag. Alleen miss iets meer vet per dag ?

Wat vinden jullie van het aangepaste schema ? Iets toevoegen misschien zodat het nog beter in verhouding staat ? Ik zou misschien om 12:30 2 ipv 3 boterhammen kunnen eten en dan iets toevoegen voor vet ?

Thnx!

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    ps.
                    na je voetbal training kan je ook een kleine shake nemen, en een uurtje voor je wedstrijd een shake en daar een paar scheppen maizena in gooien(2 eetlepels) en gelijk na de wedstrijd een wheyshake en daar mag je snelle carbs bij nemen zoals dextro.
                    Dus ook met voetballen goed herstellen en aan de spieren denken.
                    Is het verstandig om voor de me fitnesstrainingen een vitargo shake te nemen ?

Comment

Je zou bij de laatste maaltijd iets minder kwark kunnen pakken (300-400gram) en daarbij wat cashew noten nog bij doen voor vetten. of lijnzaadolie

Comment

Update

Mede forumleden,

even een kleine update. Ik ben nu zo'n 2,5 maand bezig met fitness.

Mijn stats zijn nog steeds 1.97 gewicht schommelt nog rond de 89/90 kilo.

Bijgevoegd is mijn voedingsschema. Mijn doel is cut maar ik vraag me af of ik daar wel de stats voor heb.. ik ben naar mijn mening wel wat gezakt in BF %

Volgens een huidplooimeting zit ik rond de 10/11% BF maar dat lijkt me toch wat laag aangezien ik nog niet helemaal vetvrij ben op mijn buik bijvoorbeeld. Buikspieren zijn lichtelijk te zien dat wel

Is mijn aangepaste voedingsschema zo in jullie ogen een goede richtlijn voor mij of zouden jullie wat aanpassen ?

Thnx alvast!

Laurens

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X