voedingsschema tiener

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• voedingsschema tiener

Hallo,

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Jeroen ik ben 14 jaar over een kleine kwartaal word ik 15. Ik heb nogal wat overgewicht momenteel en daar wil ik graag van af. Ik heb nog wel hulp nodig bij het opstellen van het voedingsschema. Mijn training ziet er als volgt uit...

Maandag; avond training om 7 uur tot 9 uur ( ik zit onder een vechtsport kempo, we sparen erg veel en het is dus best wel zwaar.. er word kortom hard getraind)
    Dinsdag; fitness 2 uurtjes van 2 tot 4 met rustpauzes en vervolgens in de avond om 22:00 nog 20-25minuten joggen
    Woensdag; 's Ochtends rond een uur of 6 joggen 20-25minuten- in de avond vervolgens 35 tot 50 minuten joggen samen met iemand dus dat is goed te doen.
    Donderdag; in de middag fitness rond een uur of 3 tot 4 en 's avonds weer training om half 7 tot half 9 ( kempo...)
    vrijdag; 's ochtend joggen rond een uur of 6 20-35minuten en in de avond weer 35-50minuten joggen is te doen
    zaterdag ochtend rond een uur of 12 als ik wakker word joggen 20-35minuten en in de avond weer met iemand 35-50 minuten joggen rond een uur of 22:00
    zondag ochtend doe ik een half uurtje zaalvoetbal rond een uur of 11.. en vervolgens ga ik in de avond om 9 uur nog ff 35-50minuten joggen

zo dat was mijn trainingsschema het is goed te doen.. ik doe ook nog buikspieroefeningen elke dag zondag doe ik rustig aan ik pak m'n rust wanneer het kan.. ik ben ook vaak buiten aan het voetballen dus aan m'n beweging kom ik wel..

het voedsel is een groot probleem ik weet niet echt wat ik moet eten ik heb vanmiddag brinta gehaald schijnt heel goed te zijn..

zouden jullie mij willen helpen bij het opstellen van het schema..?

Ik ben 1 meter 65 en weeg 65kg, ik weet dat ik nog in de groei ben maar ik heb wel overgewicht is ook uit test gebleken..

graag zou ik willen weten wat beter is voor of na het joggen eten in de ochtend? dus de ochtend beginnen we met brinta...

alvast hartstikke bedankt!!

Er staat heel veel informatie over voeding op dit forum, zoek eerst een naar de zogeheten stickies.
    Want zo te lezen, ben je niet verder gekomen als dat "brinta wel goed schijnt te zijn".
    Zoekt en gij zult zeker vinden!
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
      Er staat heel veel informatie over voeding op dit forum, zoek eerst een naar de zogeheten stickies.
      Want zo te lezen, ben je niet verder gekomen als dat "brinta wel goed schijnt te zijn".
      Zoekt en gij zult zeker vinden!
      Dat klopt, bedankt ik zal eens verder gaan kijken

Comment

Ik moet sowieso 3000 kcal per dag binnen krijgen
        Koolhydraten 1950
        Vetten 500
        Eiwitten 600
        Totaal 3050
        Is het beter om na het joggen in de ochtend te eten het gaat mij namelijk wel gemakkelijk af op een nuchtere maag 's ochtends, ik doe ook elke ochtend, middag en avond buikspiekoefeningen (push ups en sit ups).
        ik zit meestal van 8 tot 2 op school dan eet ik 4-6 boterhammen, 4sneetjes met kaas en de andere 2 met appelstroop. en een stuk fruit meestal een appel
        zodra ik thuis ben weet ik niet zo goed wat ik moet eten..

Comment

Niet elke dag je spieren trainen. Je lichaam kan zich dan niet herstellen

Ik bedoel de zelfde spieren

Comment

Welke test heb je gedaan dat je weet dat je overgewicht heb?

Comment

Originally posted by Desh View Post
              Welke test heb je gedaan dat je weet dat je overgewicht heb?
              Bij de huisarts standaard procedure

Comment

zo ziet mijn voedingsschema er momenteel uit ik probeer rond de 2250kcal te komen (cutten)
                Kcal EI Kh V
                07.00-07.30: brinta 50gram, 250ml melk
                180kcal 6EI 35Kh 1V
                10.40-11.05: 2 sneetjes volkoren brood
                150kcal 6EI 30Kh 2V
                12.45-13.00: 2 sneetjes volkoren brood, 1 stuk fruit (appel)
                210kcal 6EI 45Kh 2V
                15.30: salade (groenten)
                ???????
                16.30: wat de pot schaft
                500kcal
                22.00: kwark(mager) 250gram
                140kcal 25EI 9Kh

ik weet niet zo goed wat ik moet eten als ik thuis kom rond 15.30 en wat voor beleg ik kan gebruiken, tonijn, zalm of kipfilet?

is het verstandig om tijdens de zware trainingsdagen yoghurt bij te doen
                yoghurt (mager) 33kcal 4eiwitten 4kh 0,1vet

Comment

Ik denk dat je meer eiwitten moet eten

Comment

Je moet even goed je kev gaan uitrekenen

Comment

Je moet even goed je kev gaan uitrekenen
                      ja ik ben van plan om whey te gaan gebruiken 2x per dag moet voldoende zijn toch? in de ochtend weet niet hoelaat en met welke maaltijd denk de 2e in de avond na het trainen als ik het goed heb??

Comment

De eerste gelijk als je opstaat en de tweede na je training

Comment

De eerste gelijk als je opstaat en de tweede na je training
                          Ja, inderdaad ik weet niet wat ik als beleg moet nemen ben in de cut doe normaal altijd kaas maar ik lees dat je beter iets anders kunt nemen.. (pindakaas, zalmsalade of tonijnsalade?)
                          als ik namelijk tonijnsalade gebruik kan ik de maaltijd met tonijn uit blik vervangen door een eitje of 2 zonder het eigeel

06.30-07.00: whey 30gram

07.00-07.30: brinta 50gram, 250ml melk
                          180kcal 6EI 35Kh 1V

10.40-11.05: 2 sneetjes volkoren brood
                          150kcal 6EI 30Kh 2V

12.45-13.00: 2 sneetjes volkoren brood, 1 stuk fruit (appel)
                          210kcal 6EI 45Kh 2V

15.00-15.30: tonijn uit blik met water

18.30: wat de pot schaft vooral veel groenten, vis enzo (zijn pasta’s macaroni en spaghetti goed in de cut)?
                          500kcal iets minder denk ik

Voor het slapen
                          21-30-22.00: kwark(mager) 250gram
                          140kcal 25EI 9Kh

Comment

Wat voor soort tonijn salade bedoel, want die je in de winkel kan kopen daar zit troep in. Je kan beter zelf je tonijn salade maken. Er staan genoeg recepten hiero dus zoek en je vind wel een gezonde.

Ik ben zelf nu ook aan het cutten en heb al zeker twee maanden geen kaas gegeten. Ik eet liever tonijn of kip

Comment

Ik eet zelf altijd zilvervlies rijst en wissel het af en toe af met volkoren pasta.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X