Rijst naar school

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rijst naar school

Hey ik wil rijst mee naar school nemen en dus in de ochtend warm maken en in een bakje meenemen.
    Alleen ik zat te denken, wordt het dan niet nog droger als het koud is en is het nog wel eetbaar als het zo koud is?
    Iemand tips, zoals welke rijst het beste is en hoe ik het eetbaar kan houden voor in de middag op school

nee joh koud is het wel te doen man anders warm je het toch op in de magnetron.
    wat ik ook wel is doe als het koud is gewoon tonijn er bij komkommer en tomaat ofso iets lekker fris!

Comment

koud is ook erg lekker hoor,

ik doe altijd rijst met tomaat, paprika, bleekselderij, kip/tonijn, peper, amandelen, avocado.

heerlijk!!
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Is er nog een rijst dat jullie aanbevelen?

Comment

Heeft peper eigenlijk voedingswaarden?

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
            ja maar die zijn volgens mij te verwaarlozen

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
              per 100 gram vast wel..

Als jij iemand kent die 100 gram peper op bv een broodje makreel doet ? :P
              In Other Wordz: To Drop Bottom Without Bottoming Out!!

Comment

Zilvervlies rijst natuurlijk

Comment

Koud is prima te eten.

Als je het langer warm wil houden, wikkel het dan in zilverfolie. Hetzelfde werkt ook prima als je het langer koud wil houden (bv in de zomer). Of daarvoor bestemde bakjes.

Comment

Je kunt ook gegrilde paprika in een pot halen bij supermarkten.
                    Is dit een goeie vervanger voor als je geen held in koken bent?

Comment

die zitten vaak in de olie. Dus hangt af van hoe je in je vetten zit. En toch een stuk minder lekker. Besides... paprika grillen hoef je niet bepaald keukenprinses voor te zijn

Verder ben ik erg fan van de 'echte' zilvervliesrijst. De variant die 45 minuten moet koken. Wel wat bewerkelijker... maar veel lekkerder dan de 'snelkook zilvervliesrijst' die trouwens wel ook nog wat meer geslepen is dan de zilvervliesrijst van de natuurwinkel.

Anyways... deze rijst blijft ook veel beter vochtig. Neemt ook meer vocht op heb ik het idee. Heb regelmatig rijst opgezet (tot het kookt) vuur uit en naar mijn werk... dan als je thuiskomt is het gekookt, al het vocht opgenomen en prima te eten. Zeker niet te droog in ieder geval.
                      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by mischa1991 View Post
                        Je kunt ook gegrilde paprika in een pot halen bij supermarkten.
                        Is dit een goeie vervanger voor als je geen held in koken bent?
                        kijk is naar wat er wordt toegevoegd?
                        kijk dan of het goed is.

maar rijst is prima koud te eten, met stukjes gesneden paprika, tomaat, komkommer, avocado, noten en zaden, kruiden en kip of tonijn.

dan hoef je hellemaal niet te koken gewoon alles bij elkaar in een bakie

eet het elke dag, is net zo snel als een boterhammen smeren
                        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Kip, rijst...gaat prima mee.
                          Zou wel wat cashew noten er bij doen. Maakt het net dat beetje lekkerder om afgekoeld op te eten.
                          En wat tomaatjes in stukken gesneden er door om te zorgen dat het geen plakboel gaat worden. Dat is echt kut om te eten.

Een bakje rijst is iets groter dan bakje brood. Maar kun je veel meer in mee nemen. 2-3 maaltijden is het met gemak.

Comment

Lijkt me niet te eten, of je moet het op kunnen warmen.. Waarom bijv. geen eiwitrepen maken met rijst en ei?
                            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

rijstsalade met komkommer, tomaat, pijnboompitjes, beetje feta... heerlijk
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X