Ik heb het hele sticky is doorgelezen van Shannasse over; algemene informatie over voeding. En ook notities van gemaakt,
Maar ik begreep het sommetje niet dat de topic maker op het laatste maakte over:
Voorbeeld:
De gewenste totalen voor mijn ontbijt zijn 80 gr kh, 25 gr ew, 10 gr vet – maakt 510 kcal.
Stel dat ik graag melk met havermout eet, dan kijk ik in een voedingstabel en zie het volgende.
Melk (halfvol) – 100 ml – 50 kcal – 5,0 gr kh – 4,0 gr ew – 1,5 gr vet
Havermout – 100 gr – 363 kcal – 62,0 gr kh – 13,0 gr ew – 7,0 gr vet
Reken ik dat om naar 250 ml halfvolle melk met 100 gr havermout kom ik op de volgende totalen; 488 kcal – 74,5 gr kh – 23 gr ew – 10,7 gr vet
Dit komt zo dicht in de buurt van de gewenste totalen dat ik het zo laat, zit je verder van je gewenste totalen af kun je proberen te spelen met de hoeveelheden of eventueel nog een ander product toevoegen.
Ik las in het begin ook over dat
eiw 4kcal is enzovoorts..
Zal er waarsch. wel iets mee te maken hebben.
Kan iemand mij het uitleggen a.u.b?
Maar ik begreep het sommetje niet dat de topic maker op het laatste maakte over:
Voorbeeld:
De gewenste totalen voor mijn ontbijt zijn 80 gr kh, 25 gr ew, 10 gr vet – maakt 510 kcal.
Stel dat ik graag melk met havermout eet, dan kijk ik in een voedingstabel en zie het volgende.
Melk (halfvol) – 100 ml – 50 kcal – 5,0 gr kh – 4,0 gr ew – 1,5 gr vet
Havermout – 100 gr – 363 kcal – 62,0 gr kh – 13,0 gr ew – 7,0 gr vet
Reken ik dat om naar 250 ml halfvolle melk met 100 gr havermout kom ik op de volgende totalen; 488 kcal – 74,5 gr kh – 23 gr ew – 10,7 gr vet
Dit komt zo dicht in de buurt van de gewenste totalen dat ik het zo laat, zit je verder van je gewenste totalen af kun je proberen te spelen met de hoeveelheden of eventueel nog een ander product toevoegen.
Ik las in het begin ook over dat
eiw 4kcal is enzovoorts..
Zal er waarsch. wel iets mee te maken hebben.
Kan iemand mij het uitleggen a.u.b?
Comment