gram per kilo lichaamsgewicht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gram per kilo lichaamsgewicht

Heb net de muscle&fitness boekje binnen gekregen. Er staat in dat je 0.55gram proteïne per kg lichaamsgewicht en 0.75 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht. Maar dit is voor een beginnende sporter die nu 3 maanden traint. Klinkt wel weinig 0.55 en 0.75gram per kg lichaamsgewicht, dacht zelf aan 1.10 en 1.50gram

Ik train op het moment iets van 5 jaar. Heb zelf nooit geweten hoeveel ik nu precies moet inhebben voor mijn gehaalde proteïne en koolhydraten per kg lichaamsgewicht....

Ieder heeft zo zijn eigen mening er over.
    Hoeveel zou je als n mens nodig hebben per kg in lichaamsgewicht?

Toen las ik nog even over gezonde vetten die de andere voedingsstoffen vertragen? een eetlepel amandel boter of pindakaas.

Is dit een aanrader van het boekje?
    btw blz 24, 25
    Last edited by Unox88; 22-04-2011, 10:57.

Eiwitten neem ik 2.5 gr per kilo VVM
    RAW: 155 - 155 - 220
    EQ: 190 - 165 - 230

Comment

trol topic? of gewoon ignorance?

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je vragen serieus zijn als je al 5 jaar traint.
      Fear is the mind killer

Comment

Je hebt echt wel voldoende eiwitten nodig. Eiwitten voor gevorderden

Zou zelf eerder 2,5-3 keer je lichaamsgewicht in eiwitten doen. Waarom?
        Je hebt beter veel eiwitten dan te weinig. Omdat je eiwitten gebruikt voor tal van taken in het lichaam en je spieren bestaan er ook uit. Dat je er teveel hebt komt niet zo vaak voor.
        Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

muscle & fitness... als je die serieus neemt spoor je niet.

Gewoon 2.2-3gr eiwit per 1kg vet vrije massa.
          30-40% van je kcal aan onverzadigd vet. is bij de meeste mensen hetzelfde als 1-1.5gr vet per 1kg lichaamsgewicht
          rest wat overblijft is koolhydraten

Comment

Iemand van 100kg zou dan 75g carbs à 300kcal en 55g eiwit à 220kcal binnen krijgen. Of ze verwachten dat je heel erg van de frituur houdt, of het klopt niet helemaal.
            Voor als je nog steeds twijfelt: het is het laatste van die twee.

Comment

Originally posted by Unox88 View Post
              Heb net de muscle&fitness boekje binnen gekregen. Er staat in dat je 0.55gram proteïne per kg lichaamsgewicht en 0.75 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht. Maar dit is voor een beginnende sporter die nu 3 maanden traint. Klinkt wel weinig 0.55 en 0.75gram per kg lichaamsgewicht, dacht zelf aan 1.10 en 1.50gram

Ik train op het moment iets van 5 jaar. Heb zelf nooit geweten hoeveel ik nu precies moet inhebben voor mijn gehaalde proteïne en koolhydraten per kg lichaamsgewicht....

Ieder heeft zo zijn eigen mening er over.
              Hoeveel zou je als n mens nodig hebben per kg in lichaamsgewicht?

Toen las ik nog even over gezonde vetten die de andere voedingsstoffen vertragen? een eetlepel amandel boter of pindakaas.

Is dit een aanrader van het boekje?
              btw blz 24, 25

lees even goed wat er staat.

Er staat de inname voor en na de training. En niet wat je per dag nodig hebt.
              Dus het klopt gewoon. Ben je 70kilo dan heb je zat aan ca 35 gram voor en 35 gram na de training.

Per dag heb je als beginner ca 2,5 tot 3 gram eiwitten per kilo bw nodig per dag.
              Als je droger wil worden en zwaarder traint ga je aan de hogere kant zitten of boven de 3 gram.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je vragen serieus zijn als je al 5 jaar traint.
                Waarom zou dat niet kunnen? Ik heb altijd veel en goed gegeten. Goed en veel eten en flink trainen. Ik heb het me nooit afgevraagd... Ik eet gewoon van alles door elkaar. Nu ben ik gewoon benieuwd of ik er overheen zit

zo n 2a 3gram eiwit per kg. 1 tot 1.5gram per vet in kg
                Klinkt goed. Ik zal is kijken of ik goed zit of te weinig of overheen zit.

Bedankt voor jullie comments, kom nu weer n stukje verder met de wijsheid
                Last edited by Unox88; 22-04-2011, 11:28.

Comment

misschien een idee om alsnog een keer de stickies te lezen dan
                  Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    muscle & fitness... als je die serieus neemt spoor je niet.

Gewoon 2.2-3gr eiwit per 1kg vet vrije massa.
                    30-40% van je kcal aan onverzadigd vet. is bij de meeste mensen hetzelfde als 1-1.5gr vet per 1kg lichaamsgewicht
                    rest wat overblijft is koolhydraten

Wat is er mis met de methodes van M&F?

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      omdat het meestal onzin is wat er in die bladen staat. leuk voor de beginners verder valt er weinig uit te halen. Lees nog liever Flex als het moet.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                        Helemaal niks Vind het leuk om te lezen, krijg ze al n aantal jaar binnen Vond het stukje beetje in de war brengen en bracht mezelf tot het idee om erachter te komen of het niet meer was dan 0.55 gram en 0.75gram

nog n vraagje: Hoeveel koolhydraten moet je voor en na de training in nemen. Ik zit zelf meestal rond de 70 tot 140 geloof ik. Kan ook wel meer zijn, licht er maar net aan hoeveel honger ik heb

leuk voor de beginners verder valt er weinig uit te halen
                        Tis wel zo. Maar soms staat er toch egt wel leuks tussen. 3kwart boekje is onzin. Maar die andere kwart is toch leuk om te lezen en de tips er uit te pakken en te gebruiken en te combineren

trol topic? of gewoon ignorance?

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je vragen serieus zijn
                        Wie weet, misschien zit ik hier wel iedereen te jennen en te testen of ze genoeg weten en wel het juiste weten haha Dat zou toch wat zijn, had ik wel kunnen doen maar had ik alleen mezelf mee. Waarschijnlijk wat lompe opmerkingen gekregen tussendoor
                        Last edited by Unox88; 22-04-2011, 11:48.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          omdat het meestal onzin is wat er in die bladen staat. leuk voor de beginners verder valt er weinig uit te halen. Lees nog liever Flex als het moet.

Ja daar heb je een punt...Flex...staat helaas meestal exact hetzelfde in.
                          Zelfde schrijvers, zelfde uitgever, zelfde foto's en zelfde onderwerpen over het algemeen.
                          De ene is alleen iets meer op pro gericht dan de andere.

Comment

fles heeft regelmatig stukken mbt wedstrijden die nog beetje boeiend zijn
                            M&F staat vol met idiote schema'tjes en voedings dingen alsof ze telkens het wiel opnieuw proberen uit te vinden.

Zelf lees ik alles zo min mogelijk tegenwoordig terwijl dat in het begin anders was. Wordt gewoon moe van steeds dezelfde onzin in een nieuw jasje om huis-tuin-en-keuken sporter wat "nieuws" te laten doen.

Comment

Ja klopt,
                              daar kan ik je geen ongelijk in geven.
                              Als je 2 jaargangen hebt gehad heb je alles gehad en zelfs dubbel.

De M&F deze maand is overigens wel interessant voor je denk ik, dus als je in de buurt van een tabak of lectuur shop bent, blader maar door.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X