carbs load dieet.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• carbs load dieet.

hey allemaal,

ik las vandaag in de muscle & fitness een intresant stukje,

het ging om een dieet waarin ze zeiden dat je vet kon verliezen maar tegelijkertijd massa kon winnen,

nu is dit niet nieuw, want als je wel eens op dit forum leest hoor je leden zoals marnop hier ook over,

alleen bij dit dieet ging het vooral over de inname van carbs, en nee!!! dat is niet vlak voor en na training en bij het ontbijt.!!!!

voor je training moet je geen koolydraten nuttigen ook niet bij het ontbijt en na je training die in de avond plaatsvindt juist heel erg veel, en dan vooral hoog glycogemische carbs.

dit werd allemaal onderbouwd maar dat is te veel om uit te leggen,
    wat denken jullie hiervan???
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Originally posted by maar7en8 View Post
    hey allemaal,

ik las vandaag in de muscle & fitness een intresant stukje,

het ging om een dieet waarin ze zeiden dat je vet kon verliezen maar tegelijkertijd massa kon winnen,

nu is dit niet nieuw, want als je wel eens op dit forum leest hoor je leden zoals marnop hier ook over,

alleen bij dit dieet ging het vooral over de inname van carbs, en nee!!! dat is niet vlak voor en na training en bij het ontbijt.!!!!

voor je training moet je geen koolydraten nuttigen ook niet bij het ontbijt en na je training die in de avond plaatsvindt juist heel erg veel, en dan vooral hoog glycogemische carbs.

dit werd allemaal onderbouwd maar dat is te veel om uit te leggen,
    wat denken jullie hiervan???
    Denk dat het een beetje bladvulling is.

maar aan de andere kant is je glycoongeenvoorraad zo leeg. je het inderdaad wel moet aanvullen door savonds veel kh te nemen. Dan is denk de vraag of door de hoge gh carbs het niet omzet in vet maar in uhm ja spier.

Comment

ze zeiden ook dat je geen carbs moest nuttigen bij het ontbijt omdat je op dat moment sneller carbs opslaat als vet doordat je insuline gevoeliger bent op dat moment terwijl ik altijd dacht dat dit het moment was om glycogeen aan te vullen.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Om vet te verliezen en massa te behouden is dat imo ook de beste manier. Je kan dan nog kiezen om kh bij het ontbijt te doen, wanneer je anders echt te weinig carbs binnenkrijgt voor jouw behoefte (in de zin van dat je ze niet wegkrijgt na je training).
        In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

wel lastig om aan je kcals te komen als je pas na je training in de avond de kh kraan open gaat zetten.
          Of ga je dan uberhaupt de bulk van je intake na je training leggen?

Of je komt toch op een soort van IF uit

En wat is de reden dat je ook geen carbs voor je training zou doen dan Adonis? Gaat dat niet ten koste van je kracht/ energie als je dat niet doet?
          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
            wel lastig om aan je kcals te komen als je pas na je training in de avond de kh kraan open gaat zetten.

En wat is de reden dat je ook geen carbs voor je training zou doen dan Adonis? Gaat dat niet ten koste van je kracht/ energie als je dat niet doet?
            lijkt mij dus ook.
            maar er stond ook in dat sommige pro BB he ook doen en er erg goed op gaan.

Comment

lijkt mij dus ook.
              maar er stond ook in dat sommige pro BB he ook doen en er erg goed op gaan.
              PRO BB kan je nooit vergelijken met een doorsnee BB'er
              On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

ze zeiden ook dat je geen carbs moest nuttigen bij het ontbijt omdat je op dat moment sneller carbs opslaat als vet
                wtf???

Comment

Originally posted by sf01 View Post

Omdat je zga geen carbs ontrekt uit spieren zolang je ze niet gebruikt. Spieren zonder constante aangevuld glycogeen wordt in principe net een spons voor kh, eens ze er wel terecht komen op het moment dat het lichaam ze ook goed op kan nemen en nodig heeft zal het effect ook groter zijn. Brutez van dbb gebruikte deze methode een aantal jaar geleden al, het is niet nieuw.
                  Imo is kh inname wel gebonden aan je stats, iemand met een hoog verbruik zal het dus ook waarschijnlijk niet redden om al z'n carbs na het trainen te nemen.
                  In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Er zijn er idd meer die dat systeem gebruiken. Als je het goed toepast is er geen probleem.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

SF heeft an sich wel gelijk, het klinkt inderdaad als een vorm van IF, alleen dan gemengd met carbcycling op een 24 uurs basis.

Mijn mening: het kan zeker werken, er zijn namelijk meerdere wegen naar Rome. Carbcycling en IF staan bekend als een goede manier om tegelijkertijd wat spiermassa te winnen, en vetmassa te verliezen.

Ik vraag me alleen af of het ook wel geschikt is als 'zuiver' bulken: dus als je grofweg een kilotje per maand bij wilt komen. Dit omdat mij lijkt dat je dan zoveel moet wegwerken binnen zo'n korte tijd, dat het lichaam delen ervan gaat omzetten in vet, en je naderhand dan alsnog je kcal-inname moet terugschroeven.
                      De laatste alinea is uiteraard alleen maar een veronderstelling.
                      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

het klinkt logisch dat je geen spierglycogeen gebruikt zolang je de spieren niet (zwaar) gebruikt. En ze dus nog 'vol' zitten bij een training. Maar het wordt al lastiger als je ze wel in een bepaalde mate belast.

Als ik bijvoorbeeld 's ochtends naar mijn werk fiets, en flink doorpeddel... zal ik wel aanspraak doen om mijn spierglycogeen lijkt me. Dus dan zou rond die tijd carbs wel weer prima kunnen?

En hoe pak je het aan op rustdagen dan? zo langzaam mogelijke carbs en verdeeld over de dag ofzo?

Ik had trouwens inderdaad altijd begrepen dat ontbijt met carbs was om je leverglycogeen aan te vullen waar je dan een nacht op hebt geteerd... maar dat zou in ieder geval geskipt kunnen worden als je 's avonds flink carbs load.
                        Fear is the mind killer

Comment

Opzich interresant schema. Alleen op traindagen carbs en rustdagen keto dus, eventueel zeer lage GI groenten?

Ik vraag me dan alleen af hoeveel carbs hiervoor goed zou zijn. En ik zag ook staan dat er dan carbs met een hoge GI nodig zijn, maar direct na je training bijv 100 gram dextro met BCAA's en een half uur daarna rijst met kip lijkt me beter dan 300 gram dextro eerlijk gezegd.

Ben zeer benieuwd naar dit systeem, en ga het ook zeker een keer proberen. Denk dat als je op de rustdagen wat cardio toevoegt, je zelfs wat droger kan worden terwijl je massa gaint met dit systeem.

@ Adon1s: Heb je een link waarin Brutez van DBB hierover wat zegt? Ik heb zelf even gezocht maar kon zo niks vinden van hem over dit onderwerp.
                          'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Hey man, nee heb niet zo direct een link. Had destijds ook wat pm's met hem uitgewisseld maar dat is inmiddels ook alweer een paar jaar terug. Ze gaan hier net als bij veel andere schema's gewoon er vanuit dat hoe minder kh je neemt voor het trainen, hoe gevoeliger je lichaam daarvoor wordt. Niks nieuws aan, alleen hier gaan ze uit van een cut waarbij je zoveel mogelijk massa behoud. Dan is dit imo het handigst om te doen.

Comment

Adon1s, hoe zou jij dit schema toepassen als je zou willen gainen (zonder vet of course)?
                              'S ochtends ook wat KH's, bij het ontbijt?
                              'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X