meer kilo's!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• meer kilo's!

Hallo,

Ik wil weer beginnen met trainen, om een gevulder/gezonder lichaam te krijgen.
    Een half jaar gelden was ik aardig op weg, maar door een vervelende blessure aan mn elleboog (raar uitstekend puntje= blijkt verkalking vd pees) ben ik gestopt.

De blessure is minder en voel ik nu bijna niet meer, dus ik wil langzaam gaan opbouwen.

Ik heb echter een lichamelijk probleem: Ik kom niet aan.
    Ik heb moeite met eten, vooral brood krijg ik moeilijk weg.
    Ik eet 's avonds veel chocola en noten, maar ik weeg al jaren 82kilo.. Dit vind ik met mijn 1.93m erg weinig. vetpercentage is gemeten: 6% (ook dit is erg laag)

Heeft iemand tips of truukjes om makkelijk veel eten weg te krijgen en dus voller te worden?
    Dit is wat ik nu eet:

8:00uur drinkontbijt 400ml (brood lukt dan echt niet)

10:00uur 2 bruine boterhammen (tonijnsalade/krabsalade)

12:00uur 3 bruine boterhammen (tonijn-, krabsalade, smeerleverworst)

14:00uur AH halvolle smulkwark 450gr

16:00uur 1 bruine boterham (eiersalade)

17:30uur omdat ik voor mijn stage 2uur moet rijden eet ik soms ff snel een klein menutje bij de Burger King, omdat ik anders kapot ga van de honger in de auto.

19:00uur avondeten ( wokken, hollandse pot, pasta, etc) normale portie

's avonds: vrijwel elke dag snaai ik in de avond een bakje pindarotsjes weg
    en koekjes..

Ik ben inmiddels een half jaar gestopt met roken en ook dat heeft nog geen positief effect gehad op mijn gewicht.

Volgens een berekening heb ik bij geen inspanning 1980Kcal nodig.
    Ik werk op kantoor, maar ik zit nooit stil (net geen adhd zeg maar)

Sorry voor de lap tekst, maar ik lees vaak dat jullie meer info nodig hebben voor advies, vandaar.

Alvast bedankt,

Glenn

je mag wel iets meer kcal wegdrukken. je traint dus je verbruik ligt hoger.
    Ik ben ook 193 en woog vorig jaar 84KG, maar ik heb echt minimaal 4500Kcal nodig om te groeien/onderhouden.

Trick om je maag op te rekken; na het eten (meer dan je lust) nog een litertje water er achteraan.
    Soms gooi ik mijn eten in de blender bijv. kip met groente, dan heb je babyvoeding.

Verder is het een kwestie van tijd en discipline.
    Steeds iets meer kilo's tillen en iets meer onsjes eten.
    Last edited by Marv; 27-04-2011, 12:11.
    Ssssmoking

Comment

Marv,

bedankt voor je snelle reactie!
      Op dit moment train ik al 4 maanden niet meer en ik ben nog geen kilo aangekomen..
      Ik ga zeker je water tip toepassen, mn maag is echt te klein.

En het blenderverhaal ook maar eens proberen, het lijkt me goed smerig maar wel makkelijker.

Comment

neem 's ochtends lekker veel brinta met volle melk en een banaan

en besmeer je broodjes met een dikke laag pindakaas

haal die smulkwark en pindarotsjes eruit en eet gewone kwark (magere/volle) en noten (cashew/amandelen etc.)

zo moet je makkelijk aan je kcal kunnen komen

en dikker worden is geen optie

je wil die goede natural stats van je echt niet verpesten met vet

Comment

Na veel gelezen te hebben hier op het forum, blijkt dat ik dus moet gaan bulken.
          Want ik wil van mn ecto/meso lichaam af

Ik heb mn voedings schema aangepast:

8:00uur drinkontbijt 400ml (brood lukt dan echt niet)
          + gekookt ei

10:00uur 2 bruine boterhammen (pindakaas,chocopasta)
          + handje cashew/walnoten

12:00uur 3 bruine boterhammen (kalkoenfilet, eiersalade)
          + glas chocomelk

13:00uur bakje zelfgemaakte tonijnsalade (met uitjes en mayo)

14:00uur kwark (welke raden jullie aan?)
          + sultana koeken

16:00uur 2 bruine boterham (eiersalade, kalkoenfilet)

17:30uur omdat ik voor mijn stage 2uur moet rijden eet ik soms ff snel een klein menutje bij de Burger King, omdat ik anders kapot ga van de honger in de auto.

19:00uur avondeten ( wokken, hollandse pot, pasta, etc) normale portie

20:30uur trainen: na trainen een bekertje boerenyoghurt met cruesli

22:00uur broodje bapao + noodles soep

smulkwark vd AH werd me afgeraden, dus heeft iemand een goed alternatief? (qua smaak)

En zijn er dingen die ik absoluut NIET moet doen/eten als ik wil aankomen?
          bv:geen koffie? geen cardiotraining?

p.s. Ik eet nu 2 dagen veel meer en vaker dan ik voorheen deed en merkte bij de eerste dag al meteen dat ik extreem vaak naar de wc moet, zeg maar gerust 5x!! is dit normaal? blijft dit zo?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Glenn

Comment

jij bent helemaal geen ectomorf

en welke mafkees wil er nou van zijn mesomorf lichaam af

en je doet het nog steeds niet goed met je sultana, noodles, drinkontbijt, chocopasta, cruesli en bapao

82 kilo bij 1.93 m met 6% BF, jij hoeft echt niet dikker te worden

en dat wordt je vanzelf wel wanneer je een lange periode goed door bulkt
            Last edited by Viranelly; 28-04-2011, 21:54.

Comment

Oke, misschien wat overdreven dat ik van mn meso lichaam af wil, maar ik vind mezelf gewoon erg dun.. Ik heb het ook altijd koud, super irritant!

6% is toch ook heel weinig? Dat hebben ze gemeten bij een opendag voor de korps mariniers en het advies was dat dit percentage echt omhoog moest..

Je hebt gelijk wat betreft de 'ongezonde' voeding maar ik ben een moeilijke eter en ik moet ergens beginnen.. Ik wil ook niet vet worden, maar wel steviger als je begrijpt wat ik bedoel. daarnaast ben ik gevoelig voor melk, krijg daar direct puisten van, dus brinta en sjit valt al af...

Een maat van mij is net zo lang als ik, maar weegt 95 kilo en dat ziet er een stuk beter uit vind ik zelf. (is geen BB ofzo)

Vandaar dat ik graag rond de 90kg wil zitten, volgens mij is dat ook een goed gewicht voor mijn lengte (correct me if im wrong)

iig bedankt voor je reactie,

Glenn

Comment

Je bent niet gevoelig voor melk, je drinkt ook chocomelk en neemt ook kwark. Je kan niet voor het ene zuivelproduct supergevoelig zijn en dan voor het andere niet.
                Gewoon melk nemen met brinta.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by TheDutchie View Post
                  Vandaar dat ik graag rond de 90kg wil zitten, volgens mij is dat ook een goed gewicht voor mijn lengte (correct me if im wrong)
                  Dat klopt, maar met jouw BF, lengte en gewicht heb je ook absoluut geen verkeerde stats.

Gewoon voldoende vetten, eiwitten en koolhydraten eten, hard trainen en je komt er zeker wel.

Extra BF gaat vooral aan je buik plakken, wat je zeker weten niet wil hebben.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X