Rundergehakt veel magerder maken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rundergehakt veel magerder maken

Vandaag heb ik rundergehakt in zijn eigen vet rul gebakken, en het geheel eens met een zeef afgegoten. Ik was eens benieuwd hoeveel vet er uit zou komen. Dus het vocht overgegoten in een potje, met uitzouten de olie- van de waterfase gescheiden en de oliefase gedecanteerd. Resultaat: per 100 g rundergehakt schenk je minstens 8,7 gram vet af als je het laat uitlekken en het braadvocht weggooit. Dit zijn de verschillen:

Rundergehakt 211,0 cal / 19,1 g eiwit / 0,8 g kh / 14,6 g vet
    Rundergehakt rul, afgegoten
    132,7 cal / 19,1 g eiwit / 0,8 g kh / 5,9 g vet

Dat scheelt al een heel stuk.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Ik doe dit al jaren zo, omdat ik het zo waterig vond worden al met al. Dus ik giet ook af..maar ik wist niet dat dat zoveel besparing geeft op calorie inname.
    Nu blijf ik het zeker doen

beeeeeeeeeeeeeps

Comment

Ik neem gewoon americain natuur(gemalen biefstuk) is nog altijd een betere keuze dan gehakt.

Comment

Hier thuis wordt meestal extra mager rundergehakt gekocht

alsnog best veel vet, maar zolang het in mijn schema past heb ik er geen moeite mee.

Comment

Die hele "extra mager"-lijn van de Appie hadden ze wat mij betreft beter nooit kunnen bedenken. Daar zit gewoon 30% tarwe doorheen gegooid.
          Zal de gemiddelde nederlander niet zo erg vinden, maar als glutenpatiënt wordt het dubbel en dwars uitkijken. Veel mensen verwachten namelijk niet dat in "onbewerkt" gehakt gluten kunnen zitten. Meteen dus maar even iedereen bij wie ik wel eens mee-eet gewaarschuwd, anders zit ik weer 3 dagen op de pot.

Comment

hoezo zou je eigenlijk het vet uit gehakt willen halen?

Comment

volgens mij verlies je ook eiwitten ofso als je het eraf wast die vetten
              Lost all i got

Comment

Originally posted by STED View Post
                mensen zijn nog steeds bang voor vet