Rundergehakt veel magerder maken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rundergehakt veel magerder maken

Vandaag heb ik rundergehakt in zijn eigen vet rul gebakken, en het geheel eens met een zeef afgegoten. Ik was eens benieuwd hoeveel vet er uit zou komen. Dus het vocht overgegoten in een potje, met uitzouten de olie- van de waterfase gescheiden en de oliefase gedecanteerd. Resultaat: per 100 g rundergehakt schenk je minstens 8,7 gram vet af als je het laat uitlekken en het braadvocht weggooit. Dit zijn de verschillen:

Rundergehakt 211,0 cal / 19,1 g eiwit / 0,8 g kh / 14,6 g vet
    Rundergehakt rul, afgegoten
    132,7 cal / 19,1 g eiwit / 0,8 g kh / 5,9 g vet

Dat scheelt al een heel stuk.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Ik doe dit al jaren zo, omdat ik het zo waterig vond worden al met al. Dus ik giet ook af..maar ik wist niet dat dat zoveel besparing geeft op calorie inname.
    Nu blijf ik het zeker doen

beeeeeeeeeeeeeps

Comment

Ik neem gewoon americain natuur(gemalen biefstuk) is nog altijd een betere keuze dan gehakt.

Comment

Hier thuis wordt meestal extra mager rundergehakt gekocht

alsnog best veel vet, maar zolang het in mijn schema past heb ik er geen moeite mee.

Comment

Die hele "extra mager"-lijn van de Appie hadden ze wat mij betreft beter nooit kunnen bedenken. Daar zit gewoon 30% tarwe doorheen gegooid.
          Zal de gemiddelde nederlander niet zo erg vinden, maar als glutenpatiënt wordt het dubbel en dwars uitkijken. Veel mensen verwachten namelijk niet dat in "onbewerkt" gehakt gluten kunnen zitten. Meteen dus maar even iedereen bij wie ik wel eens mee-eet gewaarschuwd, anders zit ik weer 3 dagen op de pot.

Comment

hoezo zou je eigenlijk het vet uit gehakt willen halen?

Comment

volgens mij verlies je ook eiwitten ofso als je het eraf wast die vetten
              Lost all i got

Comment

Originally posted by STED View Post
                mensen zijn nog steeds bang voor vet

terwijl je veel eerder dik zult worden van een overschot aan koolhydraten

Comment

Ik zag deze topic ik kreeg gelijk trek in rundergehakt met effe naar de jumbo geweest

Ik eet vandaag rijst met ewrten en gehakt :P

Comment

Best veel idd, leuk dat je ook bekeken hebt. Ik bak ook vaak hamburgers op de grill, dan loopt ook het merendeel eruit. Ik weet niet hoe jij ze nu klaarmaakt? Een bak gehakt bak je niet rul lijkt me
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by STED View Post

Omdat niet iedereen als een beest eet Ik zit nu rond de 1900 cals, waarvan er gemiddeld 585 uit vet komen. Vind ik meer dan genoeg, dat is bijna 30%. Verder heb ik natuurlijk het liefst het meest de goede vetten uit noten, vis en pitjes zoals lijnzaad.

Comment

ik was al bang dat we weer een grote vet vs koolhydraten discussie gingen krijgen maar inderdaad, vet is een hele makkelijke bron van calorien dus als je laag in calorien wil zitten is dit best een goede optie.

Comment

Niet vergeten dat hier ook kleine meisjes zitten he? ^_^ We zijn niet allemaal buffels met 3000+ cals op een dag.

Maar ik heb beslist geen vet-fobie, ik probeer het alleen even binnen de perken te houden. Probleem is dat ik er nogal makkelijk aan kom. 1 ei + 1 handje noten per dag is voor mij al 1/3 van mijn dagelijkse vetbehoefte, tel daar nog eens een broodbeleg pindakaas bij op en je komt al een heel eind. Mijn brood is overigens ook wat vetter omdat het glutenvrij is, daar moeten meer vetten in om de structuur beter te maken. Per snee levert dit ook al 4 gram vet op. Je bent zo aan de 65 gram.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                            Niet vergeten dat hier ook kleine meisjes zitten he?
                            Begint anders een steeds hoger huisvrouwen gehalte te krijgen.

Comment

loool.
                              Maar... ik wist niet dat er gluten zaten in de magere gehakt (ga ik eens checken) da's inderdaad wel jammer. Sowieso vaag hoe weinig 'vlees' er in vleesproducten zit. Je mag blij zijn als er minder dan 20% meuk in zit.
                              Op die manier kom je dus standaard uit bij de kipfilet, bieflappen, biefstuk, runderreepjes. Dat is het ongeveer wel zo'n beetje. Of gehakt dus
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X