carbs vs eiwitten pwo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• carbs vs eiwitten pwo

hey leden,

Ik heb laatst een boek gekocht over voeding/supps.

in dit boek stond een stuk je tekst waar ik jullie mening over vraag.

ik citeer:

" atleten hebben vaak de neiging om veel koolhydraten te eten na hun workout. Dat is een reactie die uit de wereld van de duursport komt. Maar de behoefte van een krachtsporter zijn niet gelijk aan die van een duursporter!
    De krachtsporter moet de nadruk leggen op eiwitten en minder op koolhydraten."

vaak word hier gezegd dat je rondom je training veel koolhydraten moet eten.
    Maar als ik dit boek moet geloven is dit dus meer voor de duursport.

benieuwd op jullie reacties.
    If you do what you always did, you will get what you always got !

op dit moment eet ik alleen carbs voor de training, na mijn training veel eiwitten en vetten...
    werkt voor mij goed.. probeer het eens en je zult het wellicht merken.
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
      op dit moment eet ik alleen carbs voor de training, na mijn training veel eiwitten en vetten...
      werkt voor mij goed.. probeer het eens en je zult het wellicht merken.

vetten moet naar wat ik weet niet rondom training nemen.

vertraagd de opname van macro.s.

verder nog meningen/feiten?

gr.

Comment

Duur sporters eten de hele dag veel koolhydraten zodat ze 500-600gr per dag binnen krijgen. Hun eiwit inname is normaal rond de 1gr per 1kg lichaamsgewicht.

Krachtsporters eten minder koolhydraten rond de 300gr per dag. Al zijn er nog steeds gekken die denken dat ze meer nodig hebben. Enige reden dat een KT'er meer zou nemen is omdat hij veel calorien per dag eet. Koolhydraten na het trainen is om spierglycogeen bij te vullen.

Wat jij hebt geen lezen heeft totaal geen raakvlak met je idee voor en na het sporten koolhydraten te nemen. wat jij hebt gelezen is over de hele dag niet over die 2 eetmomenten. Of te wel je conclusie is fout.

Comment

En zelfs voor de duursport geld dat zij beter zouden presteren wanneer zij meer vetten zouden eten ipv koolhydraten en overschakelen op kh voor de wedstrijd. Minder kh = meer gevoelig ervoor. Er zijn idd mensen die alleen kh nemen na hun training. Het overgrote deel neemt eiwitten en kh met de nadruk op eiwitten. Kh na de training worden gemakkelijk opgenomen, alleen de discussie is of het de opname van amino's in de weg zit. Je moet het voor jezelf weten wat je doet omdat voor elke stelling wel een onderzoek te vinden is wat het onderbouwt. Check ergogenics maar.
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Duur sporters eten de hele dag veel koolhydraten zodat ze 500-600gr per dag binnen krijgen. Hun eiwit inname is normaal rond de 1gr per 1kg lichaamsgewicht.

Krachtsporters eten minder koolhydraten rond de 300gr per dag. Al zijn er nog steeds gekken die denken dat ze meer nodig hebben. Enige reden dat een KT'er meer zou nemen is omdat hij veel calorien per dag eet. Koolhydraten na het trainen is om spierglycogeen bij te vullen.

Wat jij hebt geen lezen heeft totaal geen raakvlak met je idee voor en na het sporten koolhydraten te nemen. wat jij hebt gelezen is over de hele dag niet over die 2 eetmomenten. Of te wel je conclusie is fout.

oke dus jij zegt dat voor spieropbouw het gewoon het beste is om veel koolhydraten rond (en vooral na) het trainen te eten. en daarbij ook eiwitten dan?

Comment

niemand verder?

Comment

ja leuk filmpje. en de info is nog steeds goed bruikbaar.

YouTube - bodybuilding diet of the 70s.m4v
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Marnop ik wist niet dat je filmpjes maakte! tof man haha

Comment

ja goed he!

Comment

Originally posted by marnop View Post
                      ja goed he!

leuk filmpje marnop...

maar joun advies is dus gewoon veel koolhydraten en veel eiwitten na het trainen?

gr.

Comment

Definieer eerst eens wat als veel bestempeld wordt. Een krachtsporter hanteert totaal andere hoeveelheden dan een duursporter waar jij steeds naar probeert te verwijzen.

Comment

Originally posted by richard21 View Post
                          leuk filmpje marnop...

maar joun advies is dus gewoon veel koolhydraten en veel eiwitten na het trainen?

gr.

Nee waarom zou je veel KH nodig hebben? Nergens goed voor.
                          Gewoon een flinke whey shake en eventueel aangevuld met wat carbs(snellere carbs, bijvoorbeeld maize of maltodextrine of palatinose) is zat.
                          Belangrijkste is een goede hoeveelheid amino's iig om snel en beter te herstellen en als je flink depleted bent dan gooi je er wat carbs bij in om je glycogeen aan te vullen.

Comment

Ik vraag me af hoeveel carbs jij per dag eet wanneer je niet in voorbereiding zit.

Comment

Ik ga binnenkort bepalen wat ik ga eten voor de komende periode. Dan post ik wel wat ergens.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X