carbs vs eiwitten pwo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by gain is pain View Post
    op dit moment eet ik alleen carbs voor de training, na mijn training veel eiwitten en vetten...
    werkt voor mij goed.. probeer het eens en je zult het wellicht merken.
    Ik zag op de site van Lyle McDonald ook al iets staan over eiwitten en vetten als post workout, vooralsnog heeft hij echter de voorkeur voor eiwitten en koolhydraten na de training omdat er nog te weinig onderzoeken zijn over de vetten.......wellicht een nieuwe invalshoek.

I should probably mention dietary fat and the simple fact is that fat intake post-workout is woefully understudied. One study found no difference in anything with a meal containing fat vs one not-containing fat (so you folks insanely obsessed with not slowing gastric emptying by consuming dietary fat can stop worrying) but beyond that there’s little research. One study did find that full fat milk promoted protein synthesis better than skim milk following training but nobody is sure why. It wasn’t because more calories were consumed because the researchers also tested enough skim milk to match the calories of the whole milk; whole milk was still superior.

Dat stukje over volle melk vs magere melk is, refererend aan andere onderzoeken, omdat de vetten van de volle melk juist nodig zijn voor de volledige en goede opname van de melkeiwitten en juist in magere melk is dat essentiële component er uit gehaald.....
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      Definieer eerst eens wat als veel bestempeld wordt. Een krachtsporter hanteert totaal andere hoeveelheden dan een duursporter waar jij steeds naar probeert te verwijzen.
      Oke duidelijk falstyr, groot verschil tussen krachsporter en duursporter.

maar hoe zie jij het dan?

veel carbs ? weinig carbs veel eiwitten?

gr.
      If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Nee waarom zou je veel KH nodig hebben? Nergens goed voor.
        Gewoon een flinke whey shake en eventueel aangevuld met wat carbs(snellere carbs, bijvoorbeeld maize of maltodextrine of palatinose) is zat.
        Belangrijkste is een goede hoeveelheid amino's iig om snel en beter te herstellen en als je flink depleted bent dan gooi je er wat carbs bij in om je glycogeen aan te vullen.

Oke marnop, ik neem mijn whey shake nu VOOR mijn training ivm opname snelheid. Na trainen neem ik mijn avond eten (aardappels vlees en groente)

is dit goed of zou ik hier wat moeten veranderen volgens jou?

Comment

Originally posted by richard21 View Post
          veel carbs ? weinig carbs veel eiwitten?

gr.
          zoals ik zei...definieer jij eerst maar eens wat veel is. anders kom je geen steek verder. wat veel is subjectief en kunnen we niks mee.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            zoals ik zei...definieer jij eerst maar eens wat veel is. anders kom je geen steek verder. wat veel is subjectief en kunnen we niks mee.

falstyr,

Ik lees hier vaak dat je veel carbs kunt/moet eten rondom je training.

-voor je training voor energie
            -na je training voor glycogeen aanvulling

In dit boek stond dus dat je als KRACHTSPORTER niet veel carbs NA de training hoeft te eten maar meer eiwitten.

Dit staat dus tegenover wat er in dit boek stond.

Wat ik wil zeggen met veel weet ik niet precies daar moet ik ook nog achter zien te komen.

mischien kun je me zo verder helpen?

gr.

Comment

falstyr?

Comment

falstyr,

In dit boek stond dus dat je als KRACHTSPORTER niet veel carbs NA de training hoeft te eten maar meer eiwitten.

Wat ik wil zeggen met veel weet ik niet precies daar moet ik ook nog achter zien te komen.

gr.
                wat veel is valt geheel samen met de hoeveelheden carbs en eiwit jij nodig hebt. over de hele dag gezien.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

falstyr,

gr.
                  Kay... ik zie het zo:

Je wilt na je trainen als eerste snel anabool worden. Daar is een kleine hoeveelheid snelle kh voor nodig. Daarna wil je goed anabool blijven en genoeg amino's hebben.

Het hele idee van snelle carbs na je training heeft denk ik met 2 dingen te maken:

1) omdat je een deel glycogeen hebt gebruikt en door de inspanning kun je op dat moment relatief veilig 'overeten' hierdoor is genoeg beschikbaar voor je spieren om te herstellen. Wat er teveel is zal naar glycogeen gaan, en niet naar vet. (zeker als je bijvoorbeeld aan carbcyclen doet, kun je relatief goed veel carbs opnemen zonder veel vet aan te zetten na je training)
                  2) omdat je de juiste transporters hebt geactiveerd door de krachtinspanning die stoffen richting je spieren bewegen wordt dit effect nog eens versterkt.

Verder zijn de 'normale eiwitten die je na je training neemt pas uren na je training beschikbaar aan het worden als vrije amino's. Ik neem daarom juist voor de training een grote wheyshake. Tijdens de training drink ik water met dextro erin en na de training neem ik op het moment een shake van beetje whey, maizena, schepje cacao en theelepeltje kaneel. Zou ik tijdens de training niet al de dextro nemen dan zou die ook in de post WO shake erbij zitten. Geen mega hoeveelheden. gewoon 25 gram ofzo.

Conclusie:
                  Je hebt niet perse bakken carbs nodig na je training. Maar na je training is wel een handig moment om een groot deel van je carbs te plaatsen.

Vetten wil je dan iig niet want die vertragen de afgifte van eiwitten.
                  Fear is the mind killer

Comment

Vertraging van vetten na de training mbt tot eiwitten heeft alles met de timing te maken, natuurlijk ben je dom bezig als je na de training bijv. 4 hele eieren gaat eten..

Ikzelf neem na mijn training 40gr whey met water als eerst.
                    Dan wacht ik 1 uur voordat mijn volgende maaltijd (pwo) ga eten, dan is als eerste mijn kipfilet aan de beurt dan mijn tonijn en dan mijn pinda's, zoals je ziet geen carbs wel eiwit en vet.

Die eiwitten van de whey zijn dan al redelijk opgenomen en als je pindas als laatst eet is er imo niks aan de hand.
                    Make it happen, shock everyone!

Comment

als het goed is heb je sowieso eerst na je training nog de amino's van de whey voor de training. En dan de amino's van de eiwitrijke maaltijd voor je training. Je zit misschien al een goede 4 tot 8 uur na je training voor de amino's uit de eerste maaltijd na je training in je bloed zitten.

Eiwitten moet je gewoon de hele dag goed blijven eten. En ff een extra dosis voor/ na je KT inderdaad.
                      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                        Kay... ik zie het zo:

Je wilt na je trainen als eerste snel anabool worden. Daar is een kleine hoeveelheid snelle kh voor nodig. Daarna wil je goed anabool blijven en genoeg amino's hebben.

Het hele idee van snelle carbs na je training heeft denk ik met 2 dingen te maken:

1) omdat je een deel glycogeen hebt gebruikt en door de inspanning kun je op dat moment relatief veilig 'overeten' hierdoor is genoeg beschikbaar voor je spieren om te herstellen. Wat er teveel is zal naar glycogeen gaan, en niet naar vet. (zeker als je bijvoorbeeld aan carbcyclen doet, kun je relatief goed veel carbs opnemen zonder veel vet aan te zetten na je training)
                        2) omdat je de juiste transporters hebt geactiveerd door de krachtinspanning die stoffen richting je spieren bewegen wordt dit effect nog eens versterkt.

Verder zijn de 'normale eiwitten die je na je training neemt pas uren na je training beschikbaar aan het worden als vrije amino's. Ik neem daarom juist voor de training een grote wheyshake. Tijdens de training drink ik water met dextro erin en na de training neem ik op het moment een shake van beetje whey, maizena, schepje cacao en theelepeltje kaneel. Zou ik tijdens de training niet al de dextro nemen dan zou die ook in de post WO shake erbij zitten. Geen mega hoeveelheden. gewoon 25 gram ofzo.

Conclusie:
                        Je hebt niet perse bakken carbs nodig na je training. Maar na je training is wel een handig moment om een groot deel van je carbs te plaatsen.

Vetten wil je dan iig niet want die vertragen de afgifte van eiwitten.
                        Ik zit nu op die site van greg plitt, en hij heeft het over een cruciaal 'post workout window' van 45 min.

hij zegt dat als je een keiharde KT hebt gehad, dat je spieren schreeuwen om bouwstoffen. Daarom moet je een SNEL verteerbare shake nemen met carbs en eiwitten. Bijvoorbeeld 60g whey proteine(+-40g eiwit), met 50g snelle carbs. En dan ongeveer 1.5 uur na je training een grote maaltijd met daarin nog is 50g complexe carbs en 50g magere eiwitten.

Zonder snelle carbs is je post workout shake is je herstel niet optimaal. Opzich maakt het niet veel uit welke snelle carbs je neemt. Er zijn zelfs mensen die Ben en Jerry's ijs in hun shake doen, vanwege het hoge suikergehalte. Uiteindelijk is Dextro, of Maizena of rietsuiker allemaal snelle carbs. Het maakt dan imo ook veel verschil welke je neemt. Post workout, dus METEEN na je training mag je snelle carbs nemen, voor de rest nooit.

De shake post workout is cruciaal volgens hem, omdat je lichaam echt broodnodig voedingstoffen nodig heeft. Een maaltijd heeft te lang nodig om te verteren, dan is je post workout window alweer gesloten.
                        Failure is your friend

Comment

hangt ook enorm van je training af. En bijvoorbeeld van je gewicht hoeveel snelle carbs je nodig hebt.
                          Maar inderdaad... je wilt zo snel mogelijk anabool worden. Daar zijn snelle carbs goed voor.
                          En ik blijf erbij... whey voor de training. Want ook whey heeft nog 45 minuten nodig voor de amino afgifte gaat pieken. Beetje erna is ook prima. Om het door te laten zetten... Maar in mijn ogen is de whey vooraf belangrijker.
                          Fear is the mind killer

Comment

Daar hoef je geen gregg plit voor te heten, omdat te gaan beweren.

Snelle suikers na de training is voor mij not done.
                            3 maanden aam de dextrose gezeten en jezus wat bloated was ik toen
                            Make it happen, shock everyone!

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                              hangt ook enorm van je training af. En bijvoorbeeld van je gewicht hoeveel snelle carbs je nodig hebt.
                              Maar inderdaad... je wilt zo snel mogelijk anabool worden. Daar zijn snelle carbs goed voor.
                              En ik blijf erbij... whey voor de training. Want ook whey heeft nog 45 minuten nodig voor de amino afgifte gaat pieken. Beetje erna is ook prima. Om het door te laten zetten... Maar in mijn ogen is de whey vooraf belangrijker.
                              Maar als je voeding over de dag goed is, dus stel je hebt 1.5 of 2 uur voor je training een goede eiwitrijke maaltijd genomen. Dus bijvoorbeeld 150g kipfilet. Dan zitten die eiwitten van de kipfilet tegen de tijd dat je klaar bent met trainen, dus ongeveer 3 uur na de maaltijd toch in je bloedbaan?

Het lijkt mij dat whey zeker geen kwaad kan 45 min voor je training, alleen als je al goede voeding hebt qua eiwitten dan is het niet noodzakelijk lijkt mij..
                              Failure is your friend

Comment

Hoe zit het eigenlijk met 'na-verbranding' ?

Uitgeputte glycogeen voorraden + extra verbranding en het lijkt me heel erg goed om een goede dosis carbs naar binnen te werken.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X