Hulp bij voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp bij voedingsschema

Hallo allemaal,

Ik lees al enige tijd dit forum over voeding en ben het boek burn the fat feed the muscles gaan lezen. Veel van de informatie in dit boek is voor mij nieuw maar het heeft me er wel toe gezet eens te kijken wat ik nu eigenlijk eet.

Ik zou voor m'n gevoel een paar kilo kwijt willen qua vet maar heb op zich niets te klagen, ik wil voornamelijk beter gaan eten ter ondersteuning van mijn training en energie niveau. Ik had altijd het idee dat ik veel te veel eet maar na het bijhouden van vandaag kom ik tot de conclusie dat ik te weinig eet.

Ik ben van plan deze hele week bij te houden wat ik nu daadwerkelijk eet en vanaf volgende week een voedingsschema op te zetten en mijn huidige eetpatroon aan te pakken. Ik heb de instructie 6 maaltijden per dag met voldoende eiwitten gelezen maar kom dan gelijk tot de conclusie dat met een kantoor baan, de eiwitten lastig kunnen gaan worden en voorbereiding vereist.

Hierbij wat gegevens:
    Lengte: 1:78
    Gewicht: 72 kilo
    Vetpercentage: N.N.B.
    Leeftijd: 24
    Geslacht: man
    Huidige kcal inname: 1600-2200 per dag.
    Sport:
    Maandag: 1,5 uur Wing Chun, daarna 1,5 uur Braziliaans Jiu Jitsu.
    Woensdag: 1 uur fitness
    Donderdag: 1 uur Krav Maga
    Zondag: 1 uur Krav Maga

Ik maak me met name zorgen over de maandag, aangezien voornamelijk Jiu Jitsu zeer intensief is en ik dus voldoende zou moeten eten. Ik heb Whey besteld om wat makkelijker eiwitten binnen te krijgen (los van gezonde voeding).

Concrete vragen:

1. Heeft iemand tips voor benodigde eiwitten, die makkelijk te eten zijn op kantoor (Los van eiwit shakes).
    2. Kan iemand enige indicatie geven wat mijn energie behoefte zou zijn op de maandag?
    3. Waar moet ik op letten qua drinken / eten voor de training op maandag?
    4. Ik heb op de maandag 15 minuten pauze tussen beide trainingen, wat is verstandig te drinken / eten?

Ik zal deze week verder gaan met het bijhouden van mijn voeding, en de tips die jullie geven verwerken en volgende week een voedingsschema ter overleg plaatsen.

Algemene opmerkingen / tips zijn meer dan welkom.

Huidige inname is idd te laag. Normale man heeft gemiddeld al 2500 kcal nodig. Een sportende man heeft dus zeker meer nodig. Jij zult dus zeker dagelijk zo´n 3000 kcal moeten gaan eten.

Het is handig als je het excel schema van deze site invuld. Wij kunnen dan kijken waar het beter kan. In principe zijn er genoeg dingen die je mee kunt nemen naar kantoor. Goede voeding vereist meestal wat meer voorbereiding, maar dit moet je ervoor over hebben.

Op maandag zou je wat snelle koolhydraten kunnen nemen voor de training. Verder ken ik de trainingen niet dus weet niet exact of het puur cardio of KT is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X