Help, de kilo's vliegen eraf...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help, de kilo's vliegen eraf...

Gemiddeld genomen zou men daar wellicht blij van worden, maar nu heb ik toch even jullie hulp nodig.

2 maanden geleden begonnen met krachttraining. Train 3 x per week KT + Cardio/vetverbrandingsprogramma.

Lengte: 182 cm
    Gewicht: was: 82 kg, nu 78 kg.

Sinds 1,5 week gebruik ik het voedingsschema van Bodynet, hetgeen betekent dat er niets meer van snoep, frisdrank, bier, wijn of andere afgeleide produkten meer binnenkomt. Ik voel me opzich goed.

Waar loop ik tegen de laatste 1,5 week tegen aan?:

Lichaamsvet en lichaamsgewicht begint laatste 1,5 week heel snel af te nemen. Gisteren na de krachttraining merkte ik dat ik tijdens de cardio duizelig werd en ben gestopt. Duidelijk het gevoel van te weinig energie, het gevoel van te weinig gegeten. Thuis weer goed gaan eten en een snelle suiker genomen in de vorm van vruchtensap.

Na 2 maanden heb ik het gevoel dat met name de borstspieren en triceps in omvang beginnen toe te nemen, echter het kan ook zijn dat deze beter zichbaar gaan worden nu het lichaamsvet begint af te nemen. Kan dus niet met zekerheid zeggen dat spiermassa in de tussentijd is toegenomen. Voel me wel strakker en de spiegel vertelt me dat ook. Ik train in ieder geval behoorlijk intensief!

Mijn grootste probleem zit hem in het binnen krijgen van voldoende eiwit en koolhydraten. Die blijven wat achter volgens het schema, ondanks extra supplement als Whey.

Vandaag bestond mijn voeding uit:
    - 8 bruine boterhammen belegd met, kaas of tomaat of pindakaas
    - 1 liter karnemelk totaal
    - 500 gram kwark
    - 100 gram muesli
    - 2 appels
    - Avondeten: aardappels, jus, bloemkool, tartaar, yoghurt
    Dit alles verdeeld over circa 4 maaltijden.

Anderhalf uur na het avondeten, enorme honger, en nog maar eens muesli gegeten met kwark.

Ondanks dat ik het gevoel heb dat ik de hele dag aan het eten ben, blijf ik vaak honger houden.

Ergens pak ik het dus niet goed aan: immers continue gevoel van honger en relatief snel afvallen. Voordat ik aan dit eet-regime hield, nam ik op de momenten dat ik tussendoor honger kreeg vaak een snelle hap zoals een koekje, frisdrank, etc. Kan je dus nagaan wat dit soort spul opvangt als je niet voldoende eet....

Zijn er mensen die mijn probleem herkennen en wat is de oplossing? Wat zijn goede koolhydraten om erbij te pakken?

Ik hoor graag jullie advies en raad, zodat ik op de juiste richting kan kiezen.

Alvast bedankt!
    Last edited by razer; 31-05-2011, 20:30.

Boterhammen met kaas of tomaat of pindakaas?

Of bedoel je kaas, tomaat EN pindakaas?

Als ik het beleg niet mee zou rekenen dan zou ik net aan op 2100 kcal komen, wat erg weinig is voor een sportende kerel.

Sowieso muesli vervangen voor havermout, en nog wat eieren en noten toevoegen.

Comment

Originally posted by razer View Post

Gemiddeld genomen zou men daar wellicht blij van worden, maar nu heb ik toch even jullie hulp nodig.

2 maanden geleden begonnen met krachttraining. Train 3 x per week KT + Cardio/vetverbrandingsprogramma.

Lengte: 182 cm
      Gewicht: was: 82 kg, nu 78 kg.

Sinds 1,5 week gebruik ik het voedingsschema van Bodynet, hetgeen betekent dat er niets meer van snoep, frisdrank, bier, wijn of andere afgeleide produkten meer binnenkomt. Ik voel me opzich goed.

Waar loop ik tegen de laatste 1,5 week tegen aan?:

Lichaamsvet en lichaamsgewicht begint laatste 1,5 week heel snel af te nemen. Gisteren na de krachttraining merkte ik dat ik tijdens de cardio duizelig werd en ben gestopt. Duidelijk het gevoel van te weinig energie, het gevoel van te weinig gegeten. Thuis weer goed gaan eten en een snelle suiker genomen in de vorm van vruchtensap.

Na 2 maanden heb ik het gevoel dat met name de borstspieren en triceps in omvang beginnen toe te nemen, echter het kan ook zijn dat deze beter zichbaar gaan worden nu het lichaamsvet begint af te nemen. Kan dus niet met zekerheid zeggen dat spiermassa in de tussentijd is toegenomen. Voel me wel strakker en de spiegel vertelt me dat ook. Ik train in ieder geval behoorlijk intensief!

Mijn grootste probleem zit hem in het binnen krijgen van voldoende eiwit en koolhydraten. Die blijven wat achter volgens het schema, ondanks extra supplement als Whey.

Vandaag bestond mijn voeding uit:
      - 8 bruine boterhammen belegd met, kaas of tomaat of pindakaas
      - 1 liter karnemelk totaal
      - 500 gram kwark
      - 100 gram muesli
      - 2 appels
      - Avondeten: aardappels, jus, bloemkool, tartaar, yoghurt
      Dit alles verdeeld over circa 4 maaltijden.

Anderhalf uur na het avondeten, enorme honger, en nog maar eens muesli gegeten met kwark.

Ondanks dat ik het gevoel heb dat ik de hele dag aan het eten ben, blijf ik vaak honger houden.

Ergens pak ik het dus niet goed aan: immers continue gevoel van honger en relatief snel afvallen. Voordat ik aan dit eet-regime hield, nam ik op de momenten dat ik tussendoor honger kreeg vaak een snelle hap zoals een koekje, frisdrank, etc. Kan je dus nagaan wat dit soort spul opvangt als je niet voldoende eet....

Zijn er mensen die mijn probleem herkennen en wat is de oplossing? Wat zijn goede koolhydraten om erbij te pakken?

Ik hoor graag jullie advies en raad, zodat ik op de juiste richting kan kiezen.

Alvast bedankt!

vergeet alvast geen goed ontbeid, mijn voedingsschema is iets of wat hetzelfde als die van jou k ben even groot en weeg ongeveer evenveel dus.. maar ik heb geen probleem in geval van honger in tegendeel moet moeite doen om men boterhammen nog binnen te krijgen , probeer alvast een stevig ontbijt smorgens met je shake en probeer zeker om de 2 tot 2.5 uur te eten!

Comment

8 boterhammen belegd met kaas? Je kunt beter een stuk gebakken zalm eten. En neem tussendoor en voordat je naar bed gaat een caseine shake. Dat zou moeten helpen.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

aantal dingen veranderen:
          muesli - havermout
          kaas- kipfilet/kalkoenfilet
          Geen jus, of niet veel/mager als je niet zonder kunt

sochtends een shake en daarna ontbijten
          voor slapen 500g kwark

ik zou het (als dit lukt in je dagelijkse routine) verdelen over 6 maaltijden
          189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
          Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Ga meer eten op een dag.. je voedingsbehoefte stijgt want je spieren willen meer.
            eet gewoon 6 a 7 x per dag

Comment

Kennelijk is je behoefte veranderd door de vele lichamelijke activiteiten. Dus moet je structureel meer eten.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X