Direct na training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Direct na training

Hallo,

Ik zit met een vraag waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden.
    Ik train zonder voedingssupplementen en haal mijn eiwitten dus uit gewone voeding, maar wat kan ik nou het beste gelijk na mijn training nemen ?

Tot nu toe fietste ik naar huis (10 min) nam ik mijn maaltijd (meestal rijst + kip) en ging ik douchen. Ik lees dat vrijwel iedereen een shake na zijn training neemt (uit principes neem ik geen supplementen) dus wat zou ik gelijk kunnen nemen als ik klaar ben met trainen ? Gewoon een banaantje meenemen naar de sportschool en deze opeten zodra ik klaar ben, naar huis fietsen en dan mijn maaltijd ?

Groeten Swekie

Wat is er tegen Whey poeder??

Verklaar eens..

Comment

Qua eten is er niets wat snel opgenomen word na een training ..(qua eiwitten)
      Je zou qua koolhydraten wel dextrose of maizena kunnen nemen... beide gewoon in de supermarkt verkrijgbaar..

Comment

Denk dat de meeste voor de training een goede maaltijd nuttigen zodat ze goed kunnen presteren, na de training heeft het lichaam dan behoefte aan eiwitten om de spieren te laten herstellen. Wanneer je geen shake wilt zou je wat andere eiwitrijke dingen kunnen eten, zou in de avond niet veel koolhydraten eten, hier doet het lichaam in de avond niets meer mee.

Maar wat is er zo verkeert aan een shake? Het zijn relatief goedkope snelle eiwitten die ideaal zijn na de training.

Comment

Whey Eiwit is een rest product wat overblijft bij de productie van kaas.. niets mis mee....

Comment

het beste neem je voor je sporten een hoop koolhdraten dat zorgt voor super veel energie en kracht tijdens het trainen.
            en lees Homepage | Voedingscentrum de whey shake's zijn zelf gwn goed voor je..

ik zou het in het kort proberen uit te leggen:
            eiwitten is een soort bakje in je lichaam. wanneer je geslapen hebt of gesport hebt. is dat bakje redelijk leeg. eiwitten zorgen voor de spieropbouw natuurlijk. zorg dat dit bakje altijd goed gevult is zodat je spieren 24/7 herstellen.

op het moment dat je teveel eiwitten neemt. stroomt et bakje over en pis je het uit !!!
            TEVEEL EIWITTEN IS NIET SLECHT VOOR JE! ZELFS BEWEZEN NA EEN ONDERZOEK.

ik zou gwn voor de shake kiezen.. anders neem je een milkshake gwn een selfmade by blender

succes

Comment

Originally posted by Swekie View Post
              Hallo,

Ik zit met een vraag waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden.
              Ik train zonder voedingssupplementen en haal mijn eiwitten dus uit gewone voeding, maar wat kan ik nou het beste gelijk na mijn training nemen ?

Tot nu toe fietste ik naar huis (10 min) nam ik mijn maaltijd (meestal rijst + kip) en ging ik douchen. Ik lees dat vrijwel iedereen een shake na zijn training neemt (uit principes neem ik geen supplementen) dus wat zou ik gelijk kunnen nemen als ik klaar ben met trainen ? Gewoon een banaantje meenemen naar de sportschool en deze opeten zodra ik klaar ben, naar huis fietsen en dan mijn maaltijd ?

Groeten Swekie
              Ik dacht dat eiwit van eitjes wel nog relatief snel zijn, banaan zou ik er dan voor eten, zodat je energie hebt om je workouts te doen...maar je doet er niets verkeerds mee om het erna te eten hoor, maar een banaan vervangt geen shake alleszins als je dat bedoelt... verder is het vocht bij yogurt en kwark enzo redelijk gelijkaardig aan whey of het is whey dunno...

Ben wel benieuwd naar je principe om whey shakes niet te nemen?

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                Whey Eiwit is een rest product wat overblijft bij de productie van kaas.. niets mis mee....
                Idd. gewoon een natuurlijk product dus.

Originally posted by Snowfever View Post
                Wanneer je geen shake wilt zou je wat andere eiwitrijke dingen kunnen eten, zou in de avond niet veel koolhydraten eten, hier doet het lichaam in de avond niets meer mee.
                Na een zware krachttraining heb je sowieso wat koolhydraten nodig om je spier glycogeen weer aan te vullen.

Zelf neem ik voor het trainen boterhammen met eiwitrijk beleg + een banaan om na mijn training voor die volwaardige maaltijd te gaan.

Nu ik dat doe merk ik dat ik veel beter groei dan voorheen.

Comment

Originally posted by Snowfever View Post
                  Denk dat de meeste voor de training een goede maaltijd nuttigen zodat ze goed kunnen presteren, na de training heeft het lichaam dan behoefte aan eiwitten om de spieren te laten herstellen. Wanneer je geen shake wilt zou je wat andere eiwitrijke dingen kunnen eten, zou in de avond niet veel koolhydraten eten, hier doet het lichaam in de avond niets meer mee.

Maar wat is er zo verkeert aan een shake? Het zijn relatief goedkope snelle eiwitten die ideaal zijn na de training.

Ik merk sinds ik me kooly in me laatse avond wat verlaag heb eet ik niet meer dan 40 a 60 gram kooly.

Merk dat ik nu ook niet zo snel meer aan kwam in vet.

Vroeger at ik hele maal verkeed smorgen weinig smiddag een beetje.
                  En avond heel veel soms snacht waar dor ik veel in vet aan kwam.

Comment

Bedankt voor de reacties, ik probeer eerst volledig naturel te trainen en pas shakes te gaan gebruiken zodra ik merk dat ik niet/moeilijk verder kom Tot nu toe groei ik goed dus kan nog wel een tijdje op gewone voeding vooruit denk ik.

Groeten Swekie

Comment

Whey is volledig naturel.

Comment

ik wou net zeggen het zijn geen anabolen ofso
                        Lost all i got

Comment

Het is ook niet zo dat je gains met whey ineens omhoog schieten.

Je zult gewoon sneller herstellen en op lange termijn betere resultaten merken.

Comment

whey is niet noodzakelijk.. wel handig

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                              whey is niet noodzakelijk.. Wel handig
                              +1...
                              Building to a better me

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse