Hongergevoel onderdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hongergevoel onderdrukken

He allemaal,

Ik heb een probleempje: Ik eet vrij veel maar ik krijg heel snel weer honger, vooral als ik aan het studeren ben of iets dergelijks. Nu is dat normaal geen probleem, want om de een of andere reden kom ik niet aan, maar nu wil ik graag op mijn voeding (en centen) letten, en ik struikel dus over mijn 'eetlust'. Nu vroeg ik me dus af, als topic aangeeft, zijn er manieren om dit hongergevoel te stillen zonder dat ik weer een aantal boterhammen of een zak snoep naar binnen moet werken? Wat zijn verantwoorde snacks?

Ik al geprobeerd veel water te drinken, en ik drink ook meer water dan voorheen, maar dat werkt niet heel erg... Alle suggesties zijn welkom, zelfs de meest extreme!

drink veel water. groenten noten fruit.
    Never send a boy to do a mans job!

Comment

Voedsel met lege calorien of snelle suikers, vermijden, die zijn heel snel opgebrand, krijg je snel weer honger...

eiwitrijk eten en voedsel met complexe kh, blijft je insuline waarden rustiger..

vermijd dat brood, zeker als het wit brood is... volkoren voedsel zoeken en ander voedsel met veel vezels...

verantwoorde snakcks, zijn appels en ander fruit... duuh

zonder dat ik weer een aantal boterhammen of een zak snoep naar binnen moet werken?
      ben jij aan het trollen?^^

Comment

Veel tomaten eten

van een losse appel krijg je alleen maar meer honger.

Wat zijn eigenlijk je doelen?

Comment

Originally posted by Viranelly View Post

van een losse appel krijg je alleen maar meer honger.
          je krijgt niet meer honger van iets te eten, lol je kan hoogstens zin bedoelen, en dan nog is dat dan heel persoonlijk, ik heb na een appel bijvoorbeeld niet veel trek meer in eten...

Comment

Originally posted by Died244 View Post
            He allemaal,

Ik heb een probleempje: Ik eet vrij veel maar ik krijg heel snel weer honger, vooral als ik aan het studeren ben of iets dergelijks. Nu is dat normaal geen probleem, want om de een of andere reden kom ik niet aan, maar nu wil ik graag op mijn voeding (en centen) letten, en ik struikel dus over mijn 'eetlust'. Nu vroeg ik me dus af, als topic aangeeft, zijn er manieren om dit hongergevoel te stillen zonder dat ik weer een aantal boterhammen of een zak snoep naar binnen moet werken? Wat zijn verantwoorde snacks?

Ik al geprobeerd veel water te drinken, en ik drink ook meer water dan voorheen, maar dat werkt niet heel erg... Alle suggesties zijn welkom, zelfs de meest extreme!
            500gram havermout in een meal ?
            Lost all i got

Comment

Originally posted by Bolder View Post
              je krijgt niet meer honger van iets te eten
              Ik krijg honger van een appel

daarom eet ik die 's ochtends altijd voordat ik aan mijn brinta begin ipv. erna.

Comment

Originally posted by karwan2 View Post
                500gram havermout in een meal ?
                500 gram is wel teveel in een keer man
                Never send a boy to do a mans job!

Comment

He allemaal,

een grappige tip kan ik je ook geven, ga op je hoofd staan/handenstand voor een paar minuten, honger gevoel zal over zijn voor een half uurtje ofzo

Zin zal niet minderen, maar het letterlijke hongergevoel wel, je maag is een spier die bij krimpen hongergevoel afgeeft en bij uitzetten verzadigingsgevoel geeft..

als jij op je hoofd gaat staan, zal je maag door de zwaartekracht effe platvallen, tijdens de handenstand zalje flinke knorrende maaggevoel hebben, Als je terug rechtstaat zet je maag weer uit en is je honger geovel weer weg..

is best onnozel he haha maar helpt voor heel kort je hongergevoel te doen verdwijnen

is 1 van de vele redenen waarom dikke mensen zo snel nog dikker worden, ze overeten zich meestal, dus krimpt de maag al weer vanaf er een beetje is verteerd, krijgen ze al weer honger als hun maag eigenlijk nog vol is
                  Last edited by Bolder; 02-06-2011, 17:15.

Comment

Voedsel met lege calorien of snelle suikers, vermijden, die zijn heel snel opgebrand, krijg je snel weer honger...

eiwitrijk eten en voedsel met complexe kh, blijft je insuline waarden rustiger..

vermijd dat brood, zeker als het wit brood is... volkoren voedsel zoeken en ander voedsel met veel vezels...

verantwoorde snakcks, zijn appels en ander fruit... duuh
                    ik probeer elke dag een stuk of twee fruit te nemen, peren, bananen, aardbeien, alleen geen appels....
                    voor de rest, kun je wat voorbeelden noemen van voedsel met complexe kh? ik heb hier namelijk geen verstand van, is er een site waar dit te vinden is?

ben jij aan het trollen?^^
                    nee, maar dat je ongeveer een idee hebt van mijn situatie

Comment

zou voedsel helpen dat heel veel ruimte inneemt en tegelijk weinig voedingswaarde heeft? hierdoor zet je maag wel uit, zonder dat ik teveel vetten, koolhydraten en eiwitten elke dag binnenkrijg? just thinking out loud.....

Comment

je krijgt niet meer honger van iets te eten, lol je kan hoogstens zin bedoelen, en dan nog is dat dan heel persoonlijk, ik heb na een appel bijvoorbeeld niet veel trek meer in eten...
                        Een appel en andere fruitsoorten zorgen dat je wel honger krijgt. Daarom wordt het als advies gegeven aan mensen die nog niet veel kunnen eten. 20mins voor een maaltijd zo'n stuk fruit en ze krijgen honger. Dat het bij jouw niet gebeurd is totaal niet boeiend.

Comment

ik probeer elke dag een stuk of twee fruit te nemen, peren, bananen, aardbeien, alleen geen appels....
                          voor de rest, kun je wat voorbeelden noemen van voedsel met complexe kh? ik heb hier namelijk geen verstand van, is er een site waar dit te vinden is?
                          Complexe KH:

zilvervliesrijst, volkorenbrood, volkoren pasta, bonen, zoete aardappelen, de meeste fruitsoorten zijn ook aardig complex.

Complex wil zeggen dat het meer tijd kost om te verteren waardoor je er langdurige energie en minder snel trek van krijgt.

Maar post je voedingschema eens, misschien eet je wel verkeerd.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                            Complexe KH:

zilvervliesrijst, volkorenbrood, volkoren pasta, bonen, zoete aardappelen, de meeste fruitsoorten zijn ook aardig complex.

Complex wil zeggen dat het meer tijd kost om te verteren waardoor je er langdurige energie en minder snel trek van krijgt.

Maar post je voedingschema eens, misschien eet je wel verkeerd.
                            ik heb geen voedingsschema, ik ontbijt elke ochtend 2 boterhammen, en eet 's avonds veel, en eet veel tussendoor, en dat deel probeer ik te minderen....
                            voor de duidelijkheid, ik ben geen bodybuilder, ik wil gewoon een gezondere leefstijl...

Comment

Dan mag je iig. beginnen 's ochtends meer te gaan eten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X