Beginner bulkschema graag hulp

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner bulkschema graag hulp

hallo iedereen ik ben nieuw op deze forum ik heb veel gelezen hier en ben heel veel te weten gekomen.
    ten eerste mijn stats :
    ik ben 17 jaar
    ik weeg 73 kilo
    ik ben 174cm lang
    ongeveer 12-13% vet
    ik fitness ongeveer 1,5 jaar

maar nu was ik van plan een bulk voedingsschema te maken want ik wil ongeveer de 80 kilo halen en ik wil graag hier tips en reacties op bij het bijgesloten excel bestandje.

Het avond eten is wat de pot schaft.

Op een site heb ik wat dingetjes uitgereken en ik kwam hierop uit:

Lichaamsgewicht: 73 KG
    Lichaamsvet percentage: 12.3%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3120 kcal

Koolhydraten58%Eiwitten22%Vetten20%

alleen mijn verhouding van e/k/v klopt niet
    in de schema is het zo : 29/30/41
    ik heb dus te veel vet erin kan iemand mij hierbij helpen hoe ik het zou kunnen verbeteren?

ik drink ook elke dag ongeveer 1,5-2 liter water per dag

graag tips op mijn voedingschema.
    ik ben nieuw dus ik weet wel zeker dat er wel (veel) fouten in zitten graag verbeteringen.

bij voorbaat dank!
    Attached Files
    Last edited by abcdef; 05-06-2011, 15:40.

je zit wel heel hoog in vetten,
    ik zou de volle kwark vervangen door magere kwark, volle kwark levert ook alleen maar verzadigd vet.

je zit ook erg hoog in eiwitten, dit kan wel maar zou iets minder eten en wat vervangen door wat carbs want die eet je heel weinig eet wat meer complexe carbs minder verzadigd vet.

jam is troep, en kaas zou ik ook niet te veel eten.

verderd drink je naar mijn mening erg veel melk.

ik zou ook wat meer groentes eten,
    ook eet je wel erg veel brood, zou overstappen op een ontbijt met brinta.
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
      je zit wel heel hoog in vetten,
      ik zou de volle kwark vervangen door magere kwark, volle kwark levert ook alleen maar verzadigd vet.

wat ik eet is ook magere kwark ik had perongeluk volle geselecteerd.

je zit ook erg hoog in eiwitten, dit kan wel maar zou iets minder eten en wat vervangen door wat carbs want die eet je heel weinig eet wat meer complexe carbs minder verzadigd vet.

wat versta je onder carbs?

jam is troep, en kaas zou ik ook niet te veel eten.

jam smeer ik op mijn pindakaas anders ik krijg ik het niet binnen. en kaas eet ik 1x perdag.

In de ochtend meng ik brinta met melk 1 glas en brinta vind ik persoonlijk niet veel lekker vandaar maar 20gr. En om 2 uur drink ik 1 glas melk.
      van 6uur heb ik de melk weggehaald dan neem ik de whey-shake met water.

ik zou ook wat meer groentes eten,
      ook eet je wel erg veel brood, zou overstappen op een ontbijt met brinta.
      Groentes eet ik meestal bij het avondeten.
      Bij de ontbijt heb ik al brinta. en in de middagen zou ik dat niet kunnen nemen want ik vind het niet smaken.

wat ik nu heb uitgerekend kom ik uit op 2362 kcal dan moet ik nog ongeveer 1000kcal binnenkrijgen wat zou dat kunnen zijn?.
      Attached Files
      Last edited by abcdef; 05-06-2011, 16:21.

Comment

Jam is echt nergens goed voor joh

anders kan je broodjes belegd met vlees of tonijn eten en ongezouten pinda's in een zakje meenemen

eieren zijn ook een makkelijke bron van eiwitten en goede vetten.

Comment

Originally posted by abcdef View Post
          Groentes eet ik meestal bij het avondeten.
          Bij de ontbijt heb ik al brinta. en in de middagen zou ik dat niet kunnen nemen want ik vind het niet smaken.

wat ik nu heb uitgerekend kom ik uit op 2362 kcal dan moet ik nog ongeveer 1000kcal binnenkrijgen wat zou dat kunnen zijn?.
          je zit goed in je eiwitten en vetten.
          je vetten kun je mischien nog opschroeven tot 100gram,
          de rest van je kcals kun je dus halen uit koolydraten, zoals brood, rijst, brinta.

neem bijvoorbeeld nog een paar boterhammen met pindakaas, of brinta met wat noten.
          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

ik heb nu mijn pindakaas met jam eruit gehaald en inplaats van dat tonijn bijgezet.
            en de whey van na de avond eten, op 20.00 gezet,
            want nu voel ik me wel echt vol.
            ik heb ook in deze schema hieronder een beetje opgeschreven van wat ik heb gegeten van daarnet ik weet niet zeker of ik de goeie aantal grammen hebt opgeschreven maar zo te zien kom ik er wel.
            als jullie nog suggesties hebben sta ik er helemaal open voor
            Attached Files

Comment

ik hoop voor jou dat je in de avond traint!!!!!

anders heb je echt geen fuck aan die grote carbs bom van 1800uur.
              eet meer carbs over de dag rond de tijd dat je ze nu eet heb je ze al niet meer nodig.

whey kun je beter alleen nemen voor het ontbijt en voor en na het trainen,
              op andere momenten kun je veel beter eiwitten uit normaal eten halen of caissine shake.

Comment

ik hoop voor jou dat je in de avond traint!!!!!

Ik train in de middag

anders heb je echt geen fuck aan die grote carbs bom van 1800uur.
                eet meer carbs over de dag rond de tijd dat je ze nu eet heb je ze al niet meer nodig.

ik ben nieuw dus ik weet niet wat carbs betekent?:$

whey kun je beter alleen nemen voor het ontbijt en voor en na het trainen,
                op andere momenten kun je veel beter eiwitten uit normaal eten halen of caissine shake.
                voor- en na mijn training neem ik mijn pre workouts

Comment

Originally posted by abcdef View Post
                  voor- en na mijn training neem ik mijn pre workouts
                  carbs is engels voor koolydraten

Comment

whey kun je beter alleen nemen voor het ontbijt en voor en na het trainen
                    Maak daar maar van:

Whey moet je alleen nemen voor het ontbijt en rondom je training.

Als je getrained hebt, altijd eerst je shake, halfuur later pas je maaltijd.

En de grootste hoeveelheden koolhydraten neem je ook altijd bij het ontbijt en rond je training.

Comment

ik heb ook nog superpump 250 en total muscle solution van bodyenfitshop, hoe kan ik dit dan het beste combineren mij is aangeraden dat 30-45 minuten voor de training superpump 250 en direct na de training total muscle solution in te nemen en 15 minuten daarna de whey.

Comment

ik drink zelf ook aardig wat melk is dat erg eigenlijk??
                        Deadlift: 6x100kg Bench: 5x65kg Squat: 6x90kg Military: 5x47.5kg

Comment

Als je niet erg hoog in de KH zit is dat niet erg.

Comment

mag slotje op

Comment

deze topic mag verwijderd worden

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X