Soja melk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Soja melk

N.a.v. een opmerking van Talal heb ik sojamelk gekocht, ongezoet.
    Ik heb het vergeleken met de magere melk die ik normaal neem en het eiwitgehalte is nagenoeg gelijk, maar het kh gehalte is veel lager.
    Ook zit er geen lactose en dus geen suiker in.Meer vetten, maar wel onverzadigd.
    Nadeel is de smaak, want ik vind het letterlijk niet te z**pen, maar dat kan nog best wennen.
    En het is duurder, maar ik heb het nu eerst eens als een soort test.
    Wie kent dit verder nog en gebruikt het?
    Voor- nadelen?

Talal, bevalt het jou?
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

ikzelf heb het nog nooit gedronken, maar zoals talal en jij nu ook het beschreven lijkt het wel erg handig voor in een cut, aangezien ik anders liters melk drink en die niet zo graag achterwege laat
    minder KH zelfde eiwitten ong en meer onverzadigde vetten, beter kan het niet eigenlijk
    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Soja melk vind ik werkelijk walgelijk. Maar ja, je moet er ook wat voor over hebben he?
      Geniet, en drink met maten!

Comment

je ehbt soja melk, veelal met een vanille smakje, best lekke rhoor... maar als man zou ik er niet te veel vand rinken, slecht voor je vruchtbaarheid

Comment

heb 2 weken halfvolle melk voor soja melk vervangen.. merkte geen verschil behalve dat soja heel smerig was
          sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Vind soya zoiezo lekkerder, weet niet heeft een goed smaakje. Nagenoeg is ongezoet echt vies hoor. Maar ik vind het perfect als mix in de ochtend. Het kost ongeveer 91 cent. En ik ben ook nog is lactose intolerant dus het is perfect voor mij. 91 cent voor 1 liter, is niet veel imo.

Voordelen:

- geen suikers
            - neutrale smaak, dus je kan zelf je smaak bepalen met smaakstoffen
            -perfect voor in de cut
            - dit kan zowel voordelig als nadelig zijn, plantaardig product.

nadelen:
            - door de neutrale smaak smaakt het vies
            - duurder als normale melk

Comment

Klinkt goed en ik vind soja lekker.Voor op vakantie ga ik het in mijn schema stoppen.

Comment

Ik heb vorige week 2 pakken soya melk weggegooid vanwege een aantal berichten die ik erover las:

"Soja bevat een groot aantal stoffen die onze gezondheid negatief beïnvloeden. Een van deze zogenaamde antinutriënten blokkeert de werking van enzymen zoals trypsine. Trypsine is nodig voor de opname van eiwitten. Hierdoor kunnen tekorten ontstaan aan eiwitten en daardoor ook tekorten aan aminozuren. Ook bevat soja de stof lectine die het voor de darmen moeilijker maakt om bouwstoffen uit de voeding op te nemen. Hierdoor kunnen tekorten ontstaan aan belangrijke vitamines zoals vitamine A, D, E en B12.

Sojabonen bevatten ook grote hoeveelheden fytaatzuur. Fytaatzuur remt de opname van calcium, magnesium, koper, ijzer en zink. Het fytaatzuur uit soja belemmert vooral de opname van zink. Zink is belangrijk voor de ontwikkeling van onze hersenen en zenuwstelsel maar beschermt ook tegen de ontwikkeling van diabetes. Zink is bovendien belangrijk voor een goede werking van het immuunsysteem. Een zink tekort kan dan ook ernstige gevolgen hebben voor onze gezondheid.

De negatieve effecten van fytaatzuur zijn in vele wetenschappelijke onderzoeken vastgelegd. Onderzoek in derde wereldlanden waar de bevolking via ontwikkelingshulp programma’s geleerd is om soja te verbouwen en te eten geeft aan dat een groot deel van de bevolking deficiënt is aan bovengenoemde mineralen. "

Deze berichten worden door meerdere sites en instanties bevestigd.

Ik gebruik nu sinds vorige week rijstemelk, ligt gewoon bij de winkels(AH) in de schappen en deze bevat geen lactose of andere rotzooi. Deze melk stond als 2e beste op het lijstje(meest gezonde) na amandelmelk. Ik koos voor rijstemelk omdat amandelmelk mij te duur was.

Comment

Was er niet iets met die eiwitten uit soya??? Die worden toch niet opgenomen door het lichaam?

Comment

Originally posted by WK81 View Post
                    Was er niet iets met die eiwitten uit soya??? Die worden toch niet opgenomen door het lichaam?
                    Lees de post boven je eens

Comment

Is wel testosteron verlagend!..
                      Constantia et labore

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                        91 cent voor 1 liter, is niet veel imo.
                        Nah, de melk die ik nu koop (eigen merk AH, magere melk) is 40 cent ofzo.
                        En ik gebruik bijna een liter per dag, dus ik vind dat best een beetje schelen.

Er wordt inderdaad veel geschreven over soja en ik heb inderdaad begrepen dat het voor mannen niet zo heeeeel goed is. Voor vrouwen (zeker vanaf een bepaalde rijpere leeftijd *kucht* ) is het juist wel goed omdat ze wel fyto oestrogenen genoemd worden, dus een plantaardig oestrogeen, zeg maar.
                        Het kan dus een goede aanvulling zijn als het natuurlijke oestrogeen gaat afnemen.
                        Beetje kort door de bocht uitgelegd misschien, maar de doelgroep daarvan is hier erg klein dus waarom zou ik men ermee vermoeien....

Ik heb het artikel van Mathias87 gelezen en ja, dan ga je natuurlijk toch weer twijfelen. Misschien is een combi van die 2 voor mij een goede optie.
                        Gebruik ik toch minder melk (en lactose) in totaal.

Oh ja en Bolder: die met vanille smaak is wel gezoet, de ongezoete smaakt echt letterlijk nérgens naar.
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Wees wel voorzichtig met plotseling omschakelen op soja. Ik heb een tijdje lactosevrij moeten eten omdat dat vaak samengaat met glutenintolerantie. Volledig overgestapt op soja dus, en daarna veel last van maag&darmen gehad. Het viel bij mij compleet verkeerd. Kijk dus even hoe het bij jou valt, het is niet voor iedereen makkelijk verteerbaar.
                          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Ja, thanks, maar ik hou dus de gewone melk er ook wel in. Ik heb gelukkig niet snel last van dat soort dingen, maar een gewaarschuwd mens telt natuurlijk voor 2.

Comment

Ik vind dat iedereen zich wel weer altijd aanstelt hoor. Als je over de prijs twijfelt ok, begrijp ik nog. De 1 zegt ze worden niet opgenomen zonder enig bron. De ander kijkt 1 onderzoek en zoekt er niet meer over uit. Kortom slecht onderzoek dus ook niet met conclusies komen. Er is pas iets verkeerd wanneer het van allle kanten is onderzocht.

Easy kcal in my eyes en ik hoef geen zorgen te maken over de suikers.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X