Panga en tilapia gezond? not.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Panga en tilapia gezond? not.

Ik hoorde bij de visboer vandaag weer iemand zeggen dat je de Panga-filet en Tilapia-filet beter niet kan eten.
    Het zouden vervuilde vissen zijn. Ik had hier al meer over gehoord en ben dus gaan zoeken op internet, ik heb meteen mij tilapia uit de vriezer gehaald en weggegooid.

dit is wat ik vond:

Pangasius is een Vietnamees succesverhaal. 90 procent van alle pangasius wordt gekweekt in de Mekong-rivierdelta. Het gaat eigenlijk om twee soorten katvis: tra (pangasianodon hypophthalmus) en basa (pangasius bocourti). In 1995 bedroeg de 'oogst' 10.000 ton, in 2008 was het al meer dan 1,1 miljoen ton.
    Poisson poison
    De Mekong is één van de zwaarst vervuilde rivieren ter wereld. De hoeveelheid arseen in de stroom ligt tot acht keer hoger dan wat de Wereldgezonheidsorganisatie als veilig acht. In het grondwater is de concentratie zelfs twintig keer hoger dan veilig. Het gif komt onder meer van een quasi ongecontroleerd gebruik van pesticiden. De impact is nog niet duidelijk: de effecten van chronische arseenvergiftiging zijn vaak pas na tien jaar te zien. Daarnaast munt de Mekong uit door de prominente aanwezigheid van kankerverwekkende PCB's, DDT's, CHL's, HCH's en HCB's.

Tilapia:
    En dan is er de strontmond
    Tilapia is oorspronkelijk Afrikaans, maar nu wordt hij voornamelijk in Zuid-China, Indonesië en Bangladesh gekweekt.
    De export gaat grotendeels richting Amerika, maar ook in Europese supermarkten duikt de vis op. Het grootse probleem met tilapia zijn hormonen. Alleen de mannetjes van de soort zijn bruikbaar om verwerkt te worden
    Dus worden van de vrouwtjes op jonge leeftijd mannetjes gemaakt. Dat kan door het toedienen van grote dosissen testosteron. Te veel testosteron kan onder meer leiden tot borstkanker.

Tilapia wordt ook wel "strontmond" genoemd door z'n kwekers. De vis is de kampioen in het eten van zijn eigen uitwerspelen; hij consumeert tot zes keer meer uitwerpselen dan dat hij er zelf produceert. (mvl)
    Cutting

tog worden al die pro bodybuilders daar mee groot
    maar als het echt zo is
    Lost all i got

Comment

Ik ga aan de tilapia: extra testosteron erbij lol
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

hehehehe groeien zal je!

stuk komt uit een belgische online krant, gewoon gegoogled: panga vervuild?
        Cutting

Comment

Klopt!

Dit was laatst ook bij Kassa! Panga ernstig vervuild. echter word het pas schadelijk als je minimaal 10 Kg per dag eet voor een jaar lang

Comment

Originally posted by Prazoc View Post
            Klopt!

Dit was laatst ook bij Kassa! Panga ernstig vervuild. echter word het pas schadelijk als je minimaal 10 Kg per dag eet voor een jaar lang

Ja maar dat zullen ze snel zeggen omdat anders niemand meer die troep vreet.

Comment

Gratis testo in Tilapia?
              Pain is just weakness leaving the body...

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post

Ja maar dat zullen ze snel zeggen omdat anders niemand meer die troep vreet.

Nee, de VWA beaamd dit. Chek de aflevering maar.

Afspeelpagina/Vara Kassa

Comment

Heb die troep nog nooit op, zijn verschillende documentaires te zien over de kweek van deze 2 soorten.
                  Als je die opzoekt en kijkt weet je wel hoelaat het is, worden gewoon gekweekt in zwaar vervuilde rivieren, krijgen voeding die in een ziekenhuis zo als antibiotica gebruikt kunnen worden, en de pangasius staat in het land van herkomst bekend als 'de strontvis' omdat hij per dag 3x de hoeveelheid uitwerpselen opeet die zijn zelf produceert.

Maarja het is een goedkoop product en de meeste mensen vinden hem heerlijk omdat ze geen andere vis gewend zijn

Groeten Swekie

Comment

Ja dan kun je ook beter geen kip en eieren meer gaan eten...

Comment

Originally posted by WK81 View Post
                      Ja dan kun je ook beter geen kip en eieren meer gaan eten...
                      inderdaad wat ze daar al niet aan antibiotica in pluren.
                      dat zal nog veel meer zijn dan bij vis
                      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Conclusie:We moeten gewoon allemaal weer an de suikers.Gewoon zoetigheid gaan vreten daar zit volgens mij nog de minste troep in.Zucht,verkankerde kutwereld.

Comment

Conclusie:We moeten gewoon allemaal weer an de suikers.Gewoon zoetigheid gaan vreten daar zit volgens mij nog de minste troep in.Zucht,verkankerde kutwereld.
                          “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

/me lolled

On topic gewoon eten die zooi, maar net als met alles teveel is altijd slecht

Comment

Allemaal aan de tilapia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                              10kg p/dag moet te doen zijn, toch? Everything for the gainzz

Jwz
                              Make it happen, shock everyone!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X