Hoeveelheid eiwitten, benodigde calorien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveelheid eiwitten, benodigde calorien

Hey iedereen,

Het is mij onduidelijk hoeveel eiwitten ik nu juist moet nemen vertrekkende van mijn gewenste hoeveelheid calorien, ik vind allemaal verschillende rekenwijzen die echt grote verschillen geven:

- De zomersticky zegt: lichaamsgewicht x 2,5 - 3
    - De sticking voeding alg. infor zegt: vvm x 2 - 2,5
    - De voedingsbehoefte calculator doet: vvm x 2,2
    - De excel sheet doet: vvm x 3

Dit geeft heel uiteenlopende resultaten...

Ik wil mijn lichaamssamenstelling verbeteren en wil dus vet kwijt en meer spiermassa maar niet gaan bulken of cutten. Nu varieert mijn energiebehoefte ook redelijk veel afhankelijk van waar ik het bereken. (rond de 2200 - 2500 kcal). Dit geeft nog grotere afwijkingen voor de eiwitten. Met Katch-McArdie kom ik op 2404 kcal. Ik zit liefst 100 te hoog dan 100 te weinig denk ik, want moet meer spiermassa, vet zal wel vanzelf wegslinken met te beginnen trainen en gezond te eten hoop ik.

2 vragen:
    1) Wat doe ik nu beste voor de eiwitten?
    2) Wat raden jullie an voor mijn hoeveelheid calorien?

Mijn gegevens:

Leeftijd 27
    Lengte (cm) 178
    Totale lichaamsgewicht (kg) 78,0
    Vetpercentage 18,2% (berekend met de vetcalculator, weegschaal zegt 19%)

Superhard bedankt al in elk geval!!

je kunt de waarden die je hebt verkregen van de sites gebruiken als richtlijnen. Eerst dat proberen, dan kijken wat het met je gedaan heeft.

Is het goed gegaan, weet je hoeveel je nodig hebt.
    Is het fout gegaan, dan weet je wat je verbeteren moet. Dan eventueel meer cal. of minder

heb er nog niet zo heel veel verstand van, maar dat is wat ik weet (A)

Comment

Iig niet te weinig. Hier zijn al tig topics over geweest, conclusie: De ecto's geloven in de onderzoekjes en nemen minder gr. eiwit, de grotere nemen allemaal meer gr. eiwit per kg (heb toen ook link gepost naar bodybuilding.com, daar zag je het heel duidelijk). Ik zou zelf minimaal voor 3gr. per kg lichaamsgewicht gaan. Ik zit zelf rond de 3,5. Als je niet teveel vet aan wilt zetten zorg dan dat je de meeste kh na je training neemt en zodra je wat kcal's gaat verhogen, dat je dit doet doormiddel van noten, dus geen extra brood.
      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

tussen de 2,5-3gram eiwit zit je altijd goed.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
          Iig niet te weinig. Hier zijn al tig topics over geweest, conclusie: De ecto's geloven in de onderzoekjes en nemen minder gr. eiwit, de grotere nemen allemaal meer gr. eiwit per kg (heb toen ook link gepost naar bodybuilding.com, daar zag je het heel duidelijk). Ik zou zelf minimaal voor 3gr. per kg lichaamsgewicht gaan. Ik zit zelf rond de 3,5. Als je niet teveel vet aan wilt zetten zorg dan dat je de meeste kh na je training neemt en zodra je wat kcal's gaat verhogen, dat je dit doet doormiddel van noten, dus geen extra brood.

Hey moet zeggen ik doe nu een weekje of 5 merk dat me vet niet veel is gestegen.

En merk dat meer in vet aan zet dor carbs dan vetten.

Comment

Carbs na de training?
            Call me stupid, maar ik druk nu al 1,5 jaar de carbs weg VOOR de training.

En na de training neem ik veel eiwit en minimale carbs om glycogeen weer aan te vullen (veel goente met bonen.)
            Ssssmoking

Comment

Originally posted by Marv View Post
              Carbs na de training?
              Call me stupid, maar ik druk nu al 1,5 jaar de carbs weg VOOR de training.

En na de training neem ik veel eiwit en minimale carbs om glycogeen weer aan te vullen (veel goente met bonen.)
              Iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich goed bij voelt in de eerste plaats. Mijn ervaring is dat carbs na de training beter werken dan ervoor. Het is ook logisch: Glycogeen dat (nog) niet gebruikt is hoef je ook (nog) niet aan te vullen + minder carbs verspreid over de dag = gevoeliger wanneer je ze wel neemt + na je training ben je er al veel gevoeliger voor.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich goed bij voelt in de eerste plaats. Mijn ervaring is dat carbs na de training beter werken dan ervoor. Het is ook logisch: Glycogeen dat (nog) niet gebruikt is hoef je ook (nog) niet aan te vullen + minder carbs verspreid over de dag = gevoeliger wanneer je ze wel neemt + na je training ben je er al veel gevoeliger voor.
                Klinkt logisch.

In mijn geval;
                Na de training is de tank leeg, hier gooi ik een heel klein beetje in om niet gelijk in slaap te vallen. De volgende dag gooi ik in 3 sessies de tank vol en gooi hem weer leeg tijdens de training.

Maar jij zegt eigelijk;
                Na de training is de tank leeg, deze gooi je daarna gelijk vol voor de volgende dag. De volgende dag (neem je minimale? carbs voor de alledaagse handelingen?) zit je al vol en gooi je hem leeg tijdens de training.

Bij mij was bekend dat je beter niet kan gaan slapen met teveel carbs.
                Train je wel redelijk vroeg op de dag?
                Als je daarna nog 3/400 gr? carbs moet wegdrukken.

Zelf hang ik meestal pas 20:00 of 21:00 aan de ijzers en heb daarna geen zin/tijd meer om heel veel maaltijden te pakken.
                Ssssmoking

Comment

Klinkt logisch.

In mijn geval;
                  Na de training is de tank leeg, hier gooi ik een heel klein beetje in om niet gelijk in slaap te vallen. De volgende dag gooi ik in 3 sessies de tank vol en gooi hem weer leeg tijdens de training.

Maar jij zegt eigelijk;
                  Na de training is de tank leeg, deze gooi je daarna gelijk vol voor de volgende dag. De volgende dag (neem je minimale? carbs voor de alledaagse handelingen?) zit je al vol en gooi je hem leeg tijdens de training.

Bij mij was bekend dat je beter niet kan gaan slapen met teveel carbs.
                  Train je wel redelijk vroeg op de dag?
                  Als je daarna nog 3/400 gr? carbs moet wegdrukken.

Zelf hang ik meestal pas 20:00 of 21:00 aan de ijzers en heb daarna geen zin/tijd meer om heel veel maaltijden te pakken.
                  Ik train ook niet erg zwaar per training dus leeg zal wat overdreven zijn, maar ik vul ze iig gelijk aan na een training. Ik train meestal van half 8 tot half 9 's avonds, soms ook later. Dan drie kwartier na het trainen flink veel carbs, 300-400gr. is wat overdreven, dat krijg je nooit weg, maar denk eerder aan rond de 200gr., zoals net heb ik 130gr nutrix op + 170gr. cranberrys na het trainen. Dan de volgende dag alleen carbs tot een uur of 12-1 en na de training.

Comment

Ik train ook niet erg zwaar per training dus leeg zal wat overdreven zijn, maar ik vul ze iig gelijk aan na een training. Ik train meestal van half 8 tot half 9 's avonds, soms ook later. Dan drie kwartier na het trainen flink veel carbs, 300-400gr. is wat overdreven, dat krijg je nooit weg, maar denk eerder aan rond de 200gr., zoals net heb ik 130gr nutrix op + 170gr. cranberrys na het trainen. Dan de volgende dag alleen carbs tot een uur of 12-1 en na de training.
                    Geinig zeg hoe training en voeding per persoon zo kan verschillen.
                    Als ik uit de visuele gevaren zone ben (lees: 100KG weeg op 10%) wil ik wel eens experimenteren met andere methodes in training en voeding.

Ik eet nu heeeeel strikt, maar zag een topic over PL en Strongman voer, kwark met koekjes en karamelsaus of vette cake met pindakaas en dat lijkt me ook wel een experiment waard.

Leef nog lang genoeg om eventuele fouten te compenseren, wat jij?
                    Ssssmoking

Comment

Geinig zeg hoe training en voeding per persoon zo kan verschillen.
                      Als ik uit de visuele gevaren zone ben (lees: 100KG weeg op 10%) wil ik wel eens experimenteren met andere methodes in training en voeding.

Ik eet nu heeeeel strikt, maar zag een topic over PL en Strongman voer, kwark met koekjes en karamelsaus of vette cake met pindakaas en dat lijkt me ook wel een experiment waard.

Leef nog lang genoeg om eventuele fouten te compenseren, wat jij?
                      Als je er crappy uit wilt zien moet je vooral crappy voeding eten Ik heb het ook wel gedaan en hard gebulkt. Je wordt gewoon vet. Soms kan je het wel gebruiken voor een plateau te doorbreken, maar zou er geen jaarlijks iets van maken. Kijk maar om je heen wie de mensen zijn die dat soort shit eten. Het hele jaar droog blijven (en wat te gainen) door biefstuk, vis en andere lekkere en goeie dingen te eten vind ik meer bevredigend.

Comment

mee eens

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X