Hey iedereen,
Het is mij onduidelijk hoeveel eiwitten ik nu juist moet nemen vertrekkende van mijn gewenste hoeveelheid calorien, ik vind allemaal verschillende rekenwijzen die echt grote verschillen geven:
- De zomersticky zegt: lichaamsgewicht x 2,5 - 3
- De sticking voeding alg. infor zegt: vvm x 2 - 2,5
- De voedingsbehoefte calculator doet: vvm x 2,2
- De excel sheet doet: vvm x 3
Dit geeft heel uiteenlopende resultaten...
Ik wil mijn lichaamssamenstelling verbeteren en wil dus vet kwijt en meer spiermassa maar niet gaan bulken of cutten. Nu varieert mijn energiebehoefte ook redelijk veel afhankelijk van waar ik het bereken. (rond de 2200 - 2500 kcal). Dit geeft nog grotere afwijkingen voor de eiwitten. Met Katch-McArdie kom ik op 2404 kcal. Ik zit liefst 100 te hoog dan 100 te weinig denk ik, want moet meer spiermassa, vet zal wel vanzelf wegslinken met te beginnen trainen en gezond te eten hoop ik.
2 vragen:
1) Wat doe ik nu beste voor de eiwitten?
2) Wat raden jullie an voor mijn hoeveelheid calorien?
Mijn gegevens:
Leeftijd 27
Lengte (cm) 178
Totale lichaamsgewicht (kg) 78,0
Vetpercentage 18,2% (berekend met de vetcalculator, weegschaal zegt 19%)
Superhard bedankt al in elk geval!!
Het is mij onduidelijk hoeveel eiwitten ik nu juist moet nemen vertrekkende van mijn gewenste hoeveelheid calorien, ik vind allemaal verschillende rekenwijzen die echt grote verschillen geven:
- De zomersticky zegt: lichaamsgewicht x 2,5 - 3
- De sticking voeding alg. infor zegt: vvm x 2 - 2,5
- De voedingsbehoefte calculator doet: vvm x 2,2
- De excel sheet doet: vvm x 3
Dit geeft heel uiteenlopende resultaten...
Ik wil mijn lichaamssamenstelling verbeteren en wil dus vet kwijt en meer spiermassa maar niet gaan bulken of cutten. Nu varieert mijn energiebehoefte ook redelijk veel afhankelijk van waar ik het bereken. (rond de 2200 - 2500 kcal). Dit geeft nog grotere afwijkingen voor de eiwitten. Met Katch-McArdie kom ik op 2404 kcal. Ik zit liefst 100 te hoog dan 100 te weinig denk ik, want moet meer spiermassa, vet zal wel vanzelf wegslinken met te beginnen trainen en gezond te eten hoop ik.
2 vragen:
1) Wat doe ik nu beste voor de eiwitten?
2) Wat raden jullie an voor mijn hoeveelheid calorien?
Mijn gegevens:
Leeftijd 27
Lengte (cm) 178
Totale lichaamsgewicht (kg) 78,0
Vetpercentage 18,2% (berekend met de vetcalculator, weegschaal zegt 19%)
Superhard bedankt al in elk geval!!
Comment