Hoofdpijn door eetschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoofdpijn door eetschema

Ik ben nu een week bezig met mijn nieuwe eetschema, en heb deze week al 3x flink hoofdpijn/nekpijn gehad. (En ik heb echt nooit hoofdpijn.. misschien 2x per jaar ofzo)

Nu ben ik ook pas 1.5 week begonnen met sporten.

Ik vraag mij af of die hoofdpijnen kunnen komen door het veranderen van eten. Ik eet namelijk ineens veel minder suiker (zowieso veel minder kh).

Mocht het daar nou niet door komen, dan ben ik misschien bang dat ik de oefeningen niet goed uitvoer. Al doe ik het precies volgens het schema (uitleg) en heeft mijn trainer de oefeningen ook voor gedaan..

Hebben meer mensen dit meegemaakt naar zo'n verandering in leefstijl?
    "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Even nog een toevoeging.. Ik ben ook als ik opsta heel duizelig en zie dan zwarte vlekken. (dit herken ik wel van eerder als ik echt die hard aan het afvallen was, maar ik eet nu juist meer dan voorheen..)

Ik snap er echt niets van. Ik hoopte zo dat ik me lekker zou voelen met het 'nieuwe eten' en sporten maar eigenlijk voel ik me best ellendig.

Comment

drink je voldoende water?

Comment

Misschien moet ik daar iets meer op letten.

Ik denk dat ik nu aan +/- 2 liter zit (op sportdagen 0.5 liter meer).

Wat stom dat ik daar niet aan heb gedacht. Ik ga er op letten, wie weet helpt het!

Comment

Of je eet te weinig goeie dingen, post je voedings schema eens? en ga naar de dokter, kan nooit kwaad namelijk

Comment

Als je je ook duizelig voelt, kan ik me voorstellen dat je te weinig koolhydraten binnenkrijgt. Post je voedingsschema idd eens als je wil .

Comment

Originally posted by Supernatural View Post
              Even nog een toevoeging.. Ik ben ook als ik opsta heel duizelig en zie dan zwarte vlekken. .
              Te lage suikerspiegel zou kunnen. Heeft vaak meer temaken met de verdeling van je suikers, dan de hoeveelheid suikers (als je veel suikers eet schiet hij omhoog, en knalt hij naar beneden. Als het neutraal/constant is, raakt hij niet zo snel zo heel laag).

Bloed laten prikken kan ook geen kwaad, het zou ook bloedarmoede kunnen zijn. Ik dacht dat je dan ook hoofdpijn krijgt, weet het niet zeker. Vraag Pinada eens, die weet er meer vanaf.
              Maargoed, bloedarmoede krijg je volgens mij niet van de ene op de andere week?

Comment

Zwarte vlekken duiden meestal op zuurstof te kort in de hersenen. Gebeurd vaak vlak voor het flauwvallen.

Zal inderdaad naar een dokter gaan, kan zijn dat ik er naast zit maar het is zeker niet goed.
                Deadlift: 6x100kg Bench: 5x65kg Squat: 6x90kg Military: 5x47.5kg

Comment

Heb vorige week nog naar haar schema gekeken, en ze eet erg gevarieerd voldoende koolhydraten en eiwitten maar ook vetten zitten goed. Supernatural, probeer even te wennen aan je nieuwe voeding en drink veel water. als dit geen zode aan de dijk zet dan moeten we nog een keer naar voeding en training kijken.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                    Maargoed, bloedarmoede krijg je volgens mij niet van de ene op de andere week?
                    Klopt , behalve als je een hele progressieve ziekte hebt. Je erytrocyten leven namelijk nog 90 dagen...

Comment

Eet je iedergeval genoeg groente of neem je een goede multivitamine supplement. Een tekort aan vitamine c kan je ook nog wel is duizelig maken.

Comment

Ik eet nu ook veel minder koolhydraten en heb ook iets vaker hoofdpijn en lichte duizeligheid..

Comment

Ik lees dat je pas 1 en een halve week sport,en 1 week anders eet,dat is gewoon de oorzaak.Je lichaam heeft tijd nodig eraan te wennen.....lijkt me!

Comment

Originally posted by BlondSound View Post
                            Ik lees dat je pas 1 en een halve week sport,en 1 week anders eet,dat is gewoon de oorzaak.Je lichaam heeft tijd nodig eraan te wennen.....lijkt me!

Dat en misschien inderdaad te weinig vocht, daar krijg je ook hoofdpijn van.
                            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Op het moment dat je minder koolhydraten binnen krijgt, zal je lichaam hier echt wel aan wennen. Dus hier licht het niet aan. Water probleem is het denk ik, te weinig vocht is erger dan te weinig binnen krijgen van welke voedingsbron dan ook.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X