Voedingsschema... ben ik zo goed op weg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

PHP Code:
    Je hebt een foutje gemaakt in je schemaontbijt en tussendoor dubbeldaardoor is je totaal op 1271 kcal te weinig.....
    En langzame eiwitten nemen voor het slapen
    Wat dom zeg! Fijn dat jij het opgemerkt hebt... ik zal dan vanavond nog even puzzelen mag ik dus nog meer eten
    Langzame eiwitten waar moet ik dan aan denken? kwark???

Oké de shake zal ik dan voortaan na het sporten met water innemen!
    Ben benieuwd hoe het dan zal smaken

Dank jullie wel allebei voor jullie reactie!

groetjes

Comment

ik denk dat 1600kcals veel te weinig is voor een sportende vrouw van jouw leeftijd(ook in de cut). ik zou minimaal op 1900kcals gaan zitten. en de komende weken bekijken wat dit met je doet, val je te langzaam af eet je iets minder. maar je moet erg voorzichtig zijn dat je niet veel te weinig eet anders ga je alleen maar spiermassa afbreken en wordt je lichaam extra zuinig in het verbranden van vet.

dan je eetschema

je eet te weinig vetten, eet minimaal 1 gram vet per kilogram lichaamsgewicht.
      vette heb je ook hard nodig in de cut!!!
      neem na je training ook nog wat langzame eiwitten en niet alleen een whey shake zoals magere kwark voor het slapen.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

@Maar7en8

Dank je wel voor je reactie en tips!

Zou jij mij misschien kunnen helpen met de verhoudingen?
        Hoeveel koolhydraten en eiwitten... vet moet dus naar 61/62
        Mijn cut aantal cal is 1854.

Ben echt een leek hierin *bloos*

Groetjes

Comment

Ik heb het geprobeerd aan te passen...
          Zouden jullie er nogmaals naar willen kijken en mij feedback willen geven?
          Alvast bedankt :-)

Groetjes
          Attached Files

Comment

Misschien is het voor jou ook wel een idee om dit voedingsschema uit te werken tot een weekschema.

Voor mij is het echt duidelijk dat ik elke dag weet wat, hoelaat, hoeveel en wanneer ik het moet eten. Met een dagschema lukte dat niet goed, omdat ik niet wist hoeveel eiwitten/kh/vetten de andere (vooral avondmaaltijden) bevatten waardoor ik een beetje ging denken 'zoiets zal wel goed zijn'. Terwijl met een weekschema weet je het 100% zeker.

En waarschijnlijk gaat het naar een paar weken vanzelf beter zodat je het uitgebreide schema niet meer nodig hebt omdat je het weet.
            "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Comment

dat schema dat je daarnet poste lijkt me onzin... :s
              Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Originally posted by spaake View Post
                dat schema dat je daarnet poste lijkt me onzin... :s
                Hoezo?

Ik heb al gezegd dat ik er geen verstand van heb (van de kh/vet/eiwit verhoudingen) daarom zit ik ook hier om dit soort dingen van "mensen" die er verstand hebben te leren.

Dus als ik fout bezig ben hoor ik graag feedback!
                groetjes

Comment

Laat ik bovenaan het spreadsheet beginnen. Je hebt een fout gemaakt en je lengte ingevuld in cel B3 terwijl je dit in cel C3 moet neerzetten. Dit maakt een behoorlijk verschil in de berekende hoeveelheid kcal per dag.
                  Vervolgens zit er een fout in cel C12. Je hebt bepaald dat je 62 gram vet wilt eten. Dit is 558 kcal. De formule in cel C12 is niet correct. Dit heeft tot gevolg dat de berekende hoeveelheid koolhydraten niet meer correct is. Waarom je 170 gram eiwitten gekozen hebt weet ik niet, maar ik laat dit maar voor wat het is.
                  Je kreeg al de opmerking dat er wat dingen dubbel in staan (bij 12:15 en 14:00). Als ik dat weghaal dan kom ik uit op 1768 kcal, terwijl je doel 1854 kcal is. Dus er mag wat bij. Met name wat vet: je lijkt zo'n 10 gram vet per dag tekort te komen op wat je doel is. De rest lijkt aardig in lijn met je doel te zijn.
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X