Rate my Carb-Load ultimate diet schema!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rate my Carb-Load ultimate diet schema!

Hallo,
    Ik ben momenteel in mijn 3e cycle van UD2 en ik ben al superveel kwijt, het gaat zelfs sneller dan de 1,5 lbs/per week die lyle mcdonald zegt. Natuurlijk zit er vochtverlies bij hier en daar (voel niet zozeer bloated door water retention, maar dit schommelt heel erg zegt lyle).

Ik voel me deze week een beetje ziek en mijn spieren doen een beetje pijn (vooral benen/kuiten) na de depletion training. Ik lees vaak dat je niet tot failure moet gaan zodat je je centrale zenuwstelsel niet overbelast voor de powertraining. Ik ga toch vaak tot failure (failure voor mij is geen rep meer kunnen halen op een set), omdat ik dan pas dat branderige gevoel ('pump') krijg bij depletie trainingen, en dan pas wordt het enigzins zwaar voor me, want anders vind ik depletie training een eitje, en dat hoort het niet te zijn. Volgende week toch maar proberen niet tot failure te gaan, kijken of het beter is voor de spieren.

Maargoed; hier draait het om: Ik zit een beetje te rommellen met de carb-load, heb me nog nooit echt goed droog en vol van glycogeen gevoeld de volgende ochtend na de refeed (zaterdag). Vorige keren at ik veel vezels en complexe carbs met zelfs wat groenten en veel eiwit. Nu pak ik het aan zoals veel mensen doen; weinig vezel, geen groenten, geen extra eiwitten, weinig vet, met een klein beetje sucrose/fructose (100/50 gram) om de glycogeen opname te verbeteren (aangeraden door lyle zelf).
    Wat vinden jullie van dit carb-up schema;?

Gewicht: 77 kg
    Onderhoud: circa 2750 kcal
    Refeed kcal: circa 5600 kcal inclusief visolie tabs (1120 kh, 213 ei, 29 vet)

DONDERDAG P.M.

Pre-work;
    30 gr dextro
    50 cc whey

PWO;
    50 gr dextro
    100 cc whey
    100 gr cruesli
    200 ml magere melk

Pre-bed;
    100 gr brinta
    200 ml magere melk
    kaneel
    20 gr dextro door brinta

Midden-van-nacht;
    3 droge sneetjes witbrood

VRIJDAG

Ontbijt;
    100 gr cruesli
    200 ml magere melk

Brunch;
    75 gr witte penne pasta
    100 gr sugo tomaten saus

Lunch (rond 2 uur);
    zelfde als brunch

GEDURENDE DE DAG VERSPREID;
    5 sneetjes witbrood
    100 gr zonnatura jam (geen suiker toegevoegd, bevat wel fructose van nature)
    100 gr sorbet-ijs

De-overige-maaltijden-verspreid-tot-snachts;
    300 gr witte rijst
    300 gr zoete aardappel

SUPPLEMENTEN:
    Solgar V-200- multivit (2 tabs)
    Visolie (6 tabs p/dag, 8 over gehele carb-load)
    Magnesium+Zink+Calcium van AH (3 tabs)
    Vitamine C (1 tab)
    Creatine mono-hydraat CreaPure (totaal over carb load 30 gram)

Opmerkingen/aanmerkingen? Teveel fructose/sucrose? Slecht verdeeld de kcal over de tijd?

Opmerkingen:

1. Ik zou die 3 sneetjes witbrood (midden in de nacht) OF bij je laatste maaltijd 's avonds nemen, OF bij je eerste maaltijd vrijdag.
    2. 50 cc whey pre-WO is veel te veel, lees het boek na voor de aanbevelingen
    3. Sorbetijs bevat vaak veel vet. Als je ijs wilt eten, haal dan Ben&Jerries Low Fat ijs.
    4. Zit je inclusief die 8 caps visolie als nog maar op 29 gram vet? Zo ja, paar eetlepels olijfolie/MCT-olie toevoegen.
    'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
      Opmerkingen:

1. Ik zou die 3 sneetjes witbrood (midden in de nacht) OF bij je laatste maaltijd 's avonds nemen, OF bij je eerste maaltijd vrijdag.
      2. 50 cc whey pre-WO is veel te veel, lees het boek na voor de aanbevelingen
      3. Sorbetijs bevat vaak veel vet. Als je ijs wilt eten, haal dan Ben&Jerries Low Fat ijs.
      4. Zit je inclusief die 8 caps visolie als nog maar op 29 gram vet? Zo ja, paar eetlepels olijfolie/MCT-olie toevoegen.

Bedankt voor je reactie;

1. Lyle raad aan om snachts te eten... Dus dit is goed, tenzij je andere argumenten hebt

2. 50 cc whey komt overeen met 17 gram eiwit (81% is eiwit van mijn whey), aanbevolen pre-workout is 15 gram, dus komt overeen

3. Sorbetijs wordt aanbevolen door lyle in zijn sample carb-load en bevat 0% vet! Er zit alleen suiker in (ik gok standaard tafelsuiker dus 50% glucose 50% fructose, maar suiker wordt vaak gebruikt om ook andere soorten suikers/dissachariden/monsachariden aan te geven)

4. Ja dat is inclusief viscaps. Als ik MCT-olie zou toevoegen (gebruik kokosnoot-olie is 50% MCT), dan zou mijn kcal best wel hoog uitkomen, aangezien ik al boven 200% van onderhoud zit (200% = 5500 kcal, ik zit al op meer dan 5600), is dit wel slim? Lyle geeft namelijk aan dat een beetje vet noodzakelijk is, maar dat je ONDER de 50 gram moet blijven zodat je overspill aan carbs bijvoorbeeld niet veresterd worden tot een triglyceride. Is het dan toch goed om meer vet toe te voegen denk je? argumentatie?

Als laatste noot; wat denk je van een dry carb-up? ik ben benieuwd of ik dan toch droger eruit zie de volgende ochtend. Aangezien ik echt heel veel water drink om de glycogeen-aanmaak te bevorderen is er een overdaad aan water beschikbaar die in de vetcellen worden opgeslagen. Misschien eens goed om te proberen om zo de 'woosh' die lyle mcdonald beschrijft te ervaren, mits het niet ten koste gaat van de kracht bij de powerworkout...., denk dat ik dat dan voor volgende week bewaar,.
      Last edited by maxime; 15-06-2011, 15:46.

Comment

1. Citaat, blz 64: 'If our lifter wanted to wake up in the middle of the night
        to eat, he could increase the number of meals to 12 over a 24 hour period. 75-100 grams of carbs/meal would be sufficient.'

Er word dus nergens genoemd dat het je carbload verbeterd, of dat het moet. Lyle doet het zelf, maar dat is waarschijnlijk puur zodat hij meer kan eten, of zodat hij het beter kan verspreiden.

Persoonlijk vind ik de voordelen van 8 uur (non-stop) slaap zwaarder wegen dan 3 boterhammetjes eten.

2. Ik las 50 gram, my bad.

3. Oke, ik had de voedingswaarden er niet op nagekeken. Als het waar is wat je zegt, kun je inderdaad zelfs beter sorbetijs nemen.

4. Van die vetten is discutabel inderdaad. Omdat je een relatief schone carbload hebt, kom je niet aan de vetten. Misschien kun je dit inderdaad wel zo laten.
        'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X